Junts fem més Nació     FES-TE SUBSCRIPTOR

Aeroport de Barcelona

Un miler de viatgers han perdut el vol en l'última setmana d'aglomeracions al Prat

És el càlcul que han fet les companyies aèries, que expressen "preocupació" per les cues als controls de seguretat de l'aeroport

per Redacció , 1 d'agost de 2017 a les 13:07 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 1 d'agost de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Cua als taulells de reclamacions, amb passatgers afectats per les cancel·lacions. Foto: ACN


L'Associació de Companyies Espanyoles de Transport Aeri (Aceta) ha manifestat la seva “preocupació” pels embotellaments que s'estan registrant aquests dies als controls de seguretat de l'aeroport del Prat. En un comunicat, les companyies aèries han demanat l'adopció de mesures “al més aviat possible” per evitar que aquesta situació s'agreugi els pròxims dies per l'augment de l'afluència de passatgers coincidint amb les vacances d'agost i la convocatòria de vaga dels treballadors dels controls de seguretat a partir de divendres.


"Considerem que es precisa una solució davant el greu perjudici que s'està ocasionant als passatgers, a més de la imatge negativa que s'està projectant d'Espanya a l'exterior i l'impacte que està produint en l'operativa de les companyies aèries, pels retards i pèrdues de connexions que s'estan registrant", destaca la patronal aèria.

Aceta alerta que les demores als controls de seguretat estan provocant que algunes companyies aèries retardin la seva sortida per esperar els passatgers atrapats en aquestes cues. En aquest sentit, recorden que companyies com Vueling es veuen obligades a retardar més del 30% dels seus vols perquè en alguns d'aquests falten fins a 50 passatgers. Tot i aquests retards, les companyies calculen que un miler de viatgers no han pogut embarcar des que el 24 de juliol es comencessin a registrar aquestes incidències.


Des d'Aceta fan una crida a totes les parts involucrades per a la "ràpida" recuperació de la normalitat a l'aeroport de Barcelona. "Hem de procurar el bon funcionament dels nostres aeroports per oferir un servei òptim als passatgers per garantir la correcta operativa de les companyies aèries i preservar la bona imatge d'Espanya de cara a l'exterior", assenyala. 

"No es poden perllongar un dia més aquestes llargues cues de passatgers esperant per creuar els controls de seguretat per pujar a l'avió, que en molts casos no ho aconsegueixen, i veuen frustrades les seves merescudes vacances o el seu retorn a casa”, afirma el president d'Aceta, Antonio Pimentel.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Participació