Possible dijous caòtic a l'aeroport: vaga de taxistes i més cues als controls de seguretat

​El sector del taxi posa en marxa l'"Operació De la Serna" per paralitzar infraestructures clau mentre que Aena continua sense seure a la taula de negociacions

Cues als controls de seguretat de l'aeroport, aquest dijous al matí
Cues als controls de seguretat de l'aeroport, aquest dijous al matí | ACN
26 de juliol del 2017
Actualitzat el 27 de juliol a les 9:11h
La situació que l'aeroport pot viure aquest dijous es pot resumir en una paraula: caos. A la complicada situació que ja viu per les llargues cues als controls de seguretat, que s'han reprès aquest matí, s'hi suma ara la vaga del taxi, que ha començat a les 6 del matí i s'estendrà 24 hores. L'aturada dels taxistes té nom propi, "Operació De la Serna", ja que responsabilitzen el ministre de Foment de la situació, i per això han posat a la diana dues infraestructures que depenen del Ministeri: l'aeroport d'El Prat i el port de Barcelona. 

Elite Taxi té Uber i Cabify al punt de mira i per això vol que Foment compleixi la limitació de nombre de llicències VTC, concedint-ne només una per cada 30 llicències de taxi. Tot i que inicialment els taxistes havien especulat amb convertir l'aturada d'aquest dijous en una vaga indefinida, finalment només aturaran 24 hores. Els treballadors deixaran d'estar operatius a les sis del matí, però serà al voltant de les vuit quan se celebraran assemblees al Port i a l'Aeroport per decidir les accions de protesta concretes. En el punt de mira també hi ha l'estació de Sants, Mercabarna, el nus del Llobregat i el nus de la Trinitat.

Les cues als controls exteriors de seguretat seran un altre repte a superar per tots aquells que hagin d'agafar un vol. Aquest dimecres les cues han arribat fins al carrer i els accessos estaven tan plens que no es podien fer cues rectes per falta d'espai. Fins i tot, una de les portes d'accés més apartades i exclusiva per a vols regionals va col·lapsar després que alguns mitjans se'n fessin ressò d'aquesta "porta secreta".

Les aturades tenen una hora de duració (de 5.30h a 6.30h, de 10.30h a 11.30h, de 16.30h a 17.30h, i de 18.30h a 19.30h). Segons l'empresa concessionària, Eulen, les cues han arribat a les dues hores, una xifra que Aena rebaixa als tres quarts d'hora. De moment, Aena continua sense seure a la taula de negociació amb Eulen i amb la Generalitat com a mediadora.

Les cues més importants s'acumulen entre les vuit del matí i les dotze del migdia. Aquests dies s'han pogut veure moments de tensió, amb passatgers que han increpat els responsables de seguretat. Els treballadors es queixen d'haver de treballar sota mínims, amb jornades maratonianes que poden enfilar les 16 hores, amb grans episodis de pressió i estrès.

Els responsables de la seguretat denuncien que, des que va entrar la nova concessionària fa un any, s'han produït 30 excedències, més de 35 baixes voluntàries i més de 30 baixes mèdiques per estrès i ansietat.
 

Els taxistes es tornaran a mobilitzar aquest dimecres. Foto: ACN

Arxivat a