procés català

«La Vanguardia» tomba un article de Gregorio Morán crític amb la premsa sobiranista

El text carrega contra els polítics independentistes i els mitjans de comunicació catalans en un context molt agressiu

per Redacció , 22 de juliol de 2017 a les 14:35 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 22 de juliol de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Gregorio Morán Foto: Podem


La direcció de La Vanguardia ha decidit no publicar l'article de Gregorio Morán a la seva columna d'avui, titulat “Els mitjans del Moviment Nacional”. L'autor no ha rebut cap explicació, segons apunta el diari El Español, que si que ha publicat íntegre l'article, en un bloc vinculat al diari.


L'article, en un context molt agressiu, carrega contra el procés sobiranista i els mitjans de comunicació catalans afins, als quals qualifica de Nous Mitjans del Moviment Nacional Català i els compara a la “brunete” mediàtica de la dreta espanyola.

Morán és molt dur amb el nomenament de Joaquim Forn en substitució d'Albert Batlle com a cap dels Mossos d'Esquadra. El defineix com: “Aquell que trenca la legalitat quan li peta en funció dels seus interessos polítics”. I afegeix: “És a dir, a partir d'ara, qui controlarà els Mossos d'Esquadra es un personatge ple de sospites, que no complirà la legalitat que li exigeixen els il·legals. No voldria incloure aquí el seu ampli currículum com a talibà de la barretina". 


I va més enllà quan parla dels polítics sobiranistes en general: “Estem en mans d'un personal que voreja la llei, i que ho fa amb l'ànim no només d'incomplir-la sinó d'imposar la seva, que no és res més que provocar la ruptura i un conflicte no només cívic, sinó violent”. En aquest punt, la seva argumentació entra en una espiral polèmica: “Necessiten algun mort que serveixi de símbol... un mort salvaria Catalunya”.

L'autor també tira amb dards enverinats contra els mitjans de comunicació, com l'Ara, El Punt o TV3, subvencionats amb “quantitats exorbitants que paguem tots els ciutadans, des de Cadis a Girona”, i fa èmfasi en directius de TV3 que “sobreviuen amb salaris superiors a 100.000 euros”. “Cobrant això, com vols que no sugui independentista!”, argumenta.


Els mitjans afins al procès sobiranista, segons Morán, “són una espècie de diaris virtuals, anònims, als quals els idiotes donen un cop d'ull que els és suficient per saber per on va la cosa”.

I, després de recordar que els Pujol van fer tant pels catalans que es van “convertir en comissionistes”, s'acomiada així: “Ens en anem en orris, senyores i cavallers, però la diferència entre Pàtria i Patrimoni es mantindrà intacte. Això és el que sol passar amb aquest tipus de contrarevolucions pletòriques de banderes, que sempre estan pensant en el demà. El present sempre queda per als sicaris i els tontos inútils”.

El Grup Godó i les xarxes

L'article, de seguida que s'ha fet públic, ha rebut moltes crítiques a les xarxes socials. Una de les més contundents, ha estat la de Josep Àngel Guimerà, professor de la UAB, que en una tirallonga de sis tuits ha recordat a Morán que les subvencions als mitjans de comunicació de Catalunya havien caigut des de l'any 2011 i que el Grup Godó, al qual pertany La Vanguardia, era un dels que rebia unes subvencions més importants, a més de tenir bones relacions amb els governs de Pujol. Us els reproduïm a sota.
 

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació