Junts fem més Nació     FES-TE SUBSCRIPTOR
Són i seran

Dani Casanovas, perfil propi entre el màrqueting i l'estratègia digital

«És inquiet, audaç, ambiciós. Potser són tres qualitats que necessita un jove que, des de que se’n va anar a estudiar enginyeria informàtica a la UPF, tenia clar que acabaria muntant una empresa»

per Laura Pinyol, Canovelles, 23 de juliol de 2017 a les 08:25 |
Dani Casanovas | Adrià Costa
Aquesta informació es va publicar originalment el 23 de juliol de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Dani Casanovas (Barcelona, 1982) és el director general d’Imagina, l’influencer que s’amaga darrere el perfil d’Instagram Danifoodie i és el secretari general de l’Aijec, l’organització de joves empresaris més important del país.

Fill d’un professor d’institut de matemàtiques i una mestra, el Dani viu i va créixer al barri de Gràcia, “que també pateix, com altres indrets de Barcelona, la irrupció del turisme”, tot i que la família és originària del Penedès. La seva vida, doncs, ha fluctuat entre la capital i el paisatge de vinyes i turons de l’entorn de Vilafranca, una vinculació constant amb aquest tros de país.


Si el seu perfil se sustenta en aquest trípode de facetes professionals també ho fa l’agència que va muntar el 2015, després de treballar en altres empreses del sector. El primer any, la facturació no va superar els 80.000 euros però, en canvi, l’any passat, el primer any comptable complet, ja va superar els 450.000. Imagina, amb seu a l’Eixample barceloní, dona feina a 14 professionals amb una mitjana d’edat de 29 anys i on el 80% de la plantilla són dones. “Tenim un repte colossal en aquest àmbit, l’empresa també, les dones han d’ocupar molts més espais de decisió i guanyar visibilitat”.

Imagina és un tríptic format per l’agència de creativitat i estratègia digital, que és Google Partner, i compta entre la seva cartera de clients amb grans empreses -que no pot dir per clàusules de confidencialitat- i d’altres com Widex, Orange, An Group, la Diputació de Barcelona, Reclamer o Autolica. L’altra pota és Imagina Business School, líder en cursos de formació de màrqueting digital: només l’any passat hi van passar 1.200 alumnes, la major part dels quals complien el perfil de treballadors d’empreses, que “a través de la Fundació Tripartita, poden bonificar aquesta formació perquè incentiva empreses i professionals a la formació constant”.  Una de les novetats és l’acreditació d’alguns títols a través de la Universitat de Manresa-Universitat Central de Catalunya, i el que els distingeix especialment “és que tots els cursos són en català; això ens fa anar a contracorrent però és el que hi ha”, diu amb orgull.
 

Dani Casanovas, al centre de la imatge, en una reunió amb part de l'equip d'Imagina. Foto: Adrià Costa


La tercera cara d’aquest tríptic és Imagina Food, un spin-off dins de l’empresa que assessora restaurants i marques de menjar, brindant-los l’oportunitat de “comunicar més i millor” sobretot a través d’Instagram. I és que només amb els comptes vinculats a Imagina, es superen els 200.000 seguidors, tot un públic en termes d’empreses digitals.


Dani Casanovas és inquiet, audaç, ambiciós. Potser són tres qualitats que necessita un jove que, des de que se’n va anar a estudiar enginyeria informàtica a la UPF, tenia clar que acabaria muntant una empresa. “L’empresa té una missió social, ha d’ajudar a crear riquesa, a pagar impostos, a generar valor”. Potser per això fa set anys es va vincular a l’Aijec (Associació Independent de Joves Empresaris de Catalunya), una entitat sense afany de lucre on “compartir inquietuds i experiències”.

Una de les reflexions que fa el Dani és pròpia ja d’aquest caràcter emprenedor “tenir una empresa et fa sentir molt poc acompanyat: s’han de pagar nòmines a final de mes, has d’aprendre a prendre decisions que a vegades són impopulars i no t’agraden encara que siguin per una finalitat bona”. Amb aquesta voluntat de compartir amb altres joves com ell “aquesta solitud” es va fer de l’Aijec i ara n’és el secretari general.  “És curiós: et sembla que és una mena de club on la gent hi entra per fer networking i tothom s’hi acaba quedant per empatia”.

“Com pot ser que en un país com el nostre on la gent s’espavila el món de l’empresa no estigui ben vist?”, es pregunta. “És normal que quan un individu comet un assassinat els titulars diguin ‘un empresari mata...’, ho farien si s’hagués tractat d’un fuster?”; o “com pot ser que el Sr. Pla del Súper3  sigui un malvat perquè empresari avariciós?. Ser empresari no pot ser pas dolent!”... es queixa. I ho fa amb aquesta actitud irremeiable d’implicar-se en els saraus que el van topant per davant: des de la universitat i fins avui.
 

Laura Pinyol i Dani Casanovas. Foto: Adrià Costa


Per exemple, va ser membre de la Junta més votada del FC Barcelona, sí, encapçalada per Sandro Rossell el 2011, i formava part de la comissió de penyes “un paper molt agraït que et vincula a la vida associativa del Barça”. Resseguint les agrupacions per tot el territori català, “vaig conèixer un munt de gent i poblacions amb un denominador comú, també un repte, que és rejovenir la base de les penyes”. I, quina lliçó en treus d’aquest compromís amb un Rossell actualment a la presó? “Bé, professionalment, a les següents eleccions em vaig vincular a Toni Freixa i no ara em sembla que no em tornaria a implicar amb cap candidatura fins que no hi hagi un candidat per sentir-se’n orgullós”. N’hi ha cap ara? “Possiblement, el proper president del Barça encara ha de fer el pas”.

Mentrestant, Dani Casanova viu enganxat a les xarxes socials, al Twitter, a l’Instagram, al Facebook. Un aparador constant, encara que trobi que la paraula influencer “estigui maleïda”.  De moment, el que va començar com un hobby –penjar fotos de plats suculents dels restaurants on anava– l’ha convertit en un referent amb més de 28.000 seguidors que fan cas dels seus posts. “A mi, m’encanta menjar bé. Cuinar, no tant, però també m’hi poso, de tant en tant. Però anar a un restaurant a dinar o a sopar és com una litúrgia, per mi. I m’ho passo bé, amb aquest perfil, que ha anat agafant volada gairebé sense proposar-m’ho”.

Estirant aquest fil de @danifoofie ha acabat desenvolupant l’spin-off que comentàvem anteriorment, una nova plataforma de suport i difusió de màrqueting online per a restaurants, que ja compta amb una cinquantena de clients.

Amb tanta faceta pública, on queda la vida privada? Llavors es recela, aparta el mòbil i desactiva perfils. “Bé, ja hi haurà temps per tot”, sembla voler dir, no està clar que ho digui. Dani Casanovas un jove empresari amb l’afany de tot per fer.
 

Dani Casanovas fotografiat a la seu d'Imagina. Foto: Adrià Costa

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Participació