Referèndum

La CUP s'autoinculpa com a «coautora i cooperadora necessària» del referèndum

La formació de l'esquerra independentista envia un escrit al jutjat en què es declara culpable i demana que se la consideri com a part investigada

| 17/07/2017 a les 10:34h
Arxivat a: Política, TNC, judicialització, CUP, procés català, referèndum

Albert Botran, Mireia Vehí i Benet Salellas, en una imatge d'arxiu. Foto: Adrià Costa


La CUP ha presentat un escrit al jutjat d'Instrucció número 13 de Barcelona per donar resposta als requeriments que aquest jutjat està enviant a empreses, funcionaris i teatres sobre la celebració del referèndum. En l'escrit, la CUP comunica al Jutjat la seva condició de "coautora i cooperadora necessària" de l'organització del referèndum de l'1 d'octubre. Així, la esquerra independentista s'inculpa davant del jutjat i demana al titular de l'òrgan judicial que la tingui com a part investigada, donada la seva condició de partícip en aquest referèndum.

A ulls de la formació, aquest referèndum no pot ser considerat un delicte però, atès que hi ha diligències penals obertes, la CUP demana ser-hi present com a actor polític d'aquesta votació, fet que d'acord amb la llei processal permetria tenir accés a l'expedient i poder demanar la pràctica de diligències. A més, a l'escrit presentat al jutjat, la CUP hi aporta la llista de tots els actes previstos fins a l'1 d'octubre per tal de deixar clar que els anticapitalistes "no s'amagaran" de cap de les seves accions d'impuls del referèndum.

Amb aquesta acció, la CUP vol demostrar la necessitat de fer front a l'estratègia de la por que han endegat les institucions de l'Estat contra el referèndum i contra l'independentisme. Reprenent el fil de la campanya "Sense por", que fa més d'un any que els cupaires impulsen arreu del país, la CUP vol fer evident la manca d'independència dels jutjats i tribunals de l'Estat en relació a aquelles propostes transformadores que volen modificar l'statu quo. Segons el diputat Benet Salellas: "L'actuació del Jutjat 13 al TNC demostra que el problema no és el govern del PP sinó l'aparell de l'Estat, un estat antidemocràtic que, com hem denunciat, és un estat autoritari de dret".

"Un retorn al franquisme"

L'autoinculpació de la CUP arriba pocs dies després que la Guàrdia Civil es presentés al Teatre Nacional de Catalunya (TNC) per demanar informació sobre l'acte de Junts pel Sí per explicar els detalls del referèndum. L'acció de la policia va ser rebutjada per part de Junts pel Sí, CSQP i els "comuns". La formació independentista, a través del diputat Lluís Llach, va qualificar la situació de "retorn al franquisme", mentre que per part dels "comuns", Ada Colau va definir-ho com a "barbaritat" a través de Twitter, i Albano Dante Fanchin va assegurar que "el PP ha perdut els papers". Sobre la demanda d'informació per part de la Guàrdia Civil, des de Junts pel Sí es va assegurar que van pagar uns 17.600 euros per l'acte i que la documentació és "perfecte". 


 

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

2017
Anònim, 17/07/2017 a les 10:56
+24
-39
Estan haciendo meritos parar recoger votos indepes y poder mitigar la perdida de votos por la izquieda.
Salvats
Anònim, 17/07/2017 a les 11:01
+29
-7
Ara sí que estem salvats.....................
Evidentment
Anònim, 17/07/2017 a les 11:09
+26
-16
No poden acceptar que els únics inculpats siguin del PDC i ERC, i els condemnats del PDC. Això els desmunta el discurs electoral.
La CUP, ho fa bé, l'iutincupació, és una prova més
Alexandre Pineda Fortuny, 17/07/2017 a les 11:21
+27
-21
La CUP, està amatent a l'actualitat des dels inicis amb la seva política als Ajuntaments, de fa gairebé trenta anys, recollint experiència. situant-se a una veritable esquerra (els que se'n fan dir, dins de l'espanyolisme, són un engany flagrant), En la República seran imprescindibles i, l'esquerra catalana veritable. Respectats tostemps per lluitar en tot l'àmbit dels Països Catalans, Expressió nascuda a Catarroja (València), el 1886, per recuperar els valors destruïts per l'Espanya del Reino.
fumets
Anònim, 17/07/2017 a les 11:28
+14
-26
aquests tenen els fumets una mica amunt, CDC l'empresariat català, de la ma amb el centre esquerra català (erc)en condicions normals ja seria un desproposits, doncs a mes a ames, amb l'esquerra radical independentista tutelant les seves decissions.. mare meva.. i aixó artur Mas, es producte de la teva gestió i al guvern dals millors.
Inculpats
Joan Vilaseca i Noguera, 17/07/2017 a les 11:30
+23
-15
Bon dia cupaires,
Com diu "l'evidentment" ha de ser molt dur que cap de vosaltres estigui inculpat i inhabilitat, quina patacada que siguin de dretes els inhabilitats. No feu por al gobierno de espaÑa ,ni vosaltres ni molt menys els "masovers" dels comuns.
Quina bonica història, la llibertat del nostre país gràcies a la gent de dretes.
Buenos días i passi-ho bé
Ara tots junts
Edgar D., 17/07/2017 a les 11:32
+29
-9
Molt de nosaltres moltes vegades i pot ser amb tota raó hem criticat durament la CUP... però ara tampoc hem de caure en el error de criticar manifestacions com aquestes que no fan cap dany al procés. Cal sumar. Que ells volen reivindicar-se amb la seva gent? I perquè no poden fer-ho? En tot cas, ja tots ens coneixem prou bé.
jugant a herois...
Jep dels Estanys, 17/07/2017 a les 11:39
+16
-25
es creuen la teoria... però a la pràctica, jugar contra l'Estat mai és bo... discursos bonics i victimisme a dojo... però, "quien siembre vientos..."

aquests de la CUP són entre "el gra en el c...l" i "el tonto útil". Són el "gra" del PDCAT, i el tonto d'ERC.

no es tracta que sigui l'Estat espanyol o no, jugar contra qualsevol maquinària d'Estat... sinó mira com la Generalitat ha silenciat el moviment independentista de la Vall d'Aran!!!

manca d'idees polítiques, de voluntat i manca d'eficàcia i eficiència... que lluny queda allò de la casa gran, del govern dels millors...

Espanya un problema per la CE
Anònim, 17/07/2017 a les 11:50
+17
-17
Espanya ja es com Corea del Nord,Turquia,Rusia tantas i tantas dictaduras,i es mereix sortir de
La CE ,aixo si ,quan ja no i siguem nosaltres.
No ho enteneu
Anònim, 17/07/2017 a les 11:58
+41
-15
és un acte d'honorabilitat i compromís que els fa ser honestos, respectables i creïbles. Els qui dieu pestes es que mireu més pel partidisme que pel país.
Molt bé per la CUP
||*||, 17/07/2017 a les 12:02
+54
-19
Podríem inculpar-nos també els milions de catalans que estimem el nostre país.
Paranoia
Anònim, 17/07/2017 a les 12:08
+21
-26
Autoinculpats d' un referendum que encara no ha estat convocat?
La paranoia continua.
Això no serveix per res
Anònim, 17/07/2017 a les 13:14
+18
-13
Si es volen comprometre de debò amb el referèndum, que entrin al govern, i se la juguin de debò com la gent d'ERC i el PDeCAT.

Mentre no ho facin, és millor que es facin a un costat i no emprenyin. Això ja no és un joc de nens.
pobres desgraciados
Anònim, 17/07/2017 a les 14:29
+9
-17
Muy bien por la CUP
|| * ||, 07/17/2017 a las 12:02

Podríamos inculparnos también los millones de catalanes que amamos nuestro país.

---------------------------

ya nos gustaria ya , españa necesita mucho dinero para quitar su deuda.
Dogmatisme
Anònim, 17/07/2017 a les 14:50
+11
-10
Els hiperventilats dretans seran capaços algun dia (encara que sigui molt llunyà) de reconèixer que sense la CUP, en Mas seria president i el referèndum "una pantalla passada". Quin seria el full de ruta? El pacte fiscal?
No cupaires, no.
Anònim, 17/07/2017 a les 20:28
+10
-5
No podeu ser part "coautora i cooperadora necessària" perquè l'única cosa que heu fet és aixecar el braç en una votació. No us cregueu tant importants.

Part coautora i necessària ho son en Junqueras, Puigdemont, Ortega, Rigau....... i Mas !!!

No sereu mai màrtirs si us ho mireu tot des de la grada. De moment al màxim que podeu aspirar es a posar-vos camisetes reivindicatives i a fer servir el "companyes" en lloc del masculí genèric. Uhh que perillosos que sou.
Ara martirs...
Anònim, 17/07/2017 a les 20:30
+5
-5
I aixó que no creuen amb l´esglesia, de independentistes a antisistema, i ara a martir, no si aquest van amb el cohet demunt, apa aneu fen manis que es el vostre, i amb els nous comandaments dels mossos ja veurem com acabareu... no si tots apretareu el boto nuclear, d´una vegada...
sort