Referèndum

Marta Rovira, a la sortida del TSJC: «Els independentistes ens sentim perseguits»

La diputada i portaveu de Junts pel Sí ha declarat aquest matí com a testimoni en la causa contra la mesa del Parlament

Ha arribat acompanyada de dirigents sobiranistes encapçalats per Carme Forcadell

| 17/07/2017 a les 09:12h
Arxivat a: Política, TSJC, Marta Rovira, referèndum, procés català, Parlament de Catalunya
Marta Rovira, abans de declarar al TSJC | ACN
La diputada i portaveu del grup parlamentari de Junts pel Sí, Marta Rovira, ha afirmat a la sortida del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que l'independentisme se sent "absolutament perseguit" per la justícia. Així mateix ho ha expressat també a la jutgessa, en la seva declaració aquest matí com a testimoni en la causa contra els membres sobiranistes de la mesa del Parlament que inclou la seva presidenta, Carme Forcadell, per permetre una votació sobre el referèndum unilateral malgrat les suspensions del Tribunal Constitucional (TC). "He dit a la jutgessa que els diputats i diputades ens sentim perseguits i coaccionats per les interlocutòries que arriben al Parlament", ha explicat a la sortida. "L'actuació preventiva del TC és inèdita i genera una coacció i una ingerència a la feina que fem els diputats i diputades al Parlament. Els debats que tenim al Parlament sobre dret a l’autodeterminació s’ha d’interpretar d’acord amb els drets humans i els drets fonamentals", ha declarat. 

La declaració de Rovira com a testimoni en la causa contra la Mesa del Parlament ha durat uns 50 minuts. En una atenció als mitjans de comunicació per explicar la seva declaració, Rovira ha afirmat que els diputats se senten "perseguits i coaccionats pels incidents d'execució i interlocutòries que de forma insòlita i inèdita van arribant al Parlament de Catalunya quan nosaltres plantegem debats sobre el dret a l'autodeterminació o el procés d'independència". "Vulneren i coaccionen el dret a la inviolabilitat parlamentària que tenim com a diputats", ha advertit. Aquesta és la primera idea que Rovira ha volgut traslladar a la magistrada instructora de la causa, Maria Eugènia Alegret. 

La portaveu de Junts pel Sí ha argumentat que des dels anys 80 i des que el Parlament té forces polítiques independentistes, la cambra ha pogut debatre amb "absoluta normalitat" sobre el dreta a l'autodeterminació i la independència de Catalunya, però que "és en aquest moment quan la independència és majoritària políticament al Parlament que ens sentim absolutament perseguits pel Tribunal Constitucional". Per a la diputada, és una "clara ingerència del poder judicial en l'àmbit del legislatiu" i "una anomalia brutal en la separació de poders". Rovira ha reblat que "aquest excés en la judicialització podria generar sentències clarament il·legals". 

Rovira també ha defensat davant la magistrada que la interpretació dels debats sobre l'autodeterminació "s'ha de fer d'acord amb els drets humans, fonamentals, la font dels quals són els tractats internacionals". La portaveu de Junts pel Sí considera que "cap sentència del TC pot jutjar el que està passant el Parlament amb relació a l'autodeterminació sense tenir en compte que és un dret fonamental i, per tant, ha de ser la doctrina internacional qui decidirà si Catalunya ha exercit correctament el dret a l'autodeterminació". 

A les portes del TSJC, han acompanyat Rovira la presidenta del Parlament, Carme Forcadell; el fins ara vicepresident primer de la Mesa del Parlament i futur president de JxSí, Lluís Maria Corominas; la secretària primera, Anna Simó, i la secretària quarta, Ramona Barrufet, tots ells investigats en aquesta causa i membres de la formació de Junts pel Sí. L'altre investigat és el secretari tercer de la Mesa, Joan Josep Nuet, de Catalunya Sí que es Pot (CSQP). 

A més, hi havia una desena de diputats de Junts pel Sí, entre els quals el recent nomenat conseller de la Presidència i portaveu del Govern, Jordi Turull, que fins ara havia estat president del grup parlamentari. També hi havia David Bonvehí, Roger Torrent, Germà Bel, Albert Batet, Magda Casamitjana, Chakir El Homrani i Antoni Castellà. 

   
També havien declarat Millo i Carrizosa

Marta Rovira declara al TSJC com a testimoni tal i com van fer recentment Enric Millo, actual delegat del govern espanyol i exportaveu del PP al Parlament. Tot plegat després que el TSJC rebutgés el recurs presentat per Carme Forcadell, Anna Simó i Joan Josep Nuet on on demanaven l'arxivament de la causa. El tribunal considera que l'arxivament només es pot fer en el moment d'admetre a tràmit una querella o al final de la instrucció, i no ara, quan s'està enmig de la instrucció.
 

Marta Rovira, abans de declarar al TSJC. Foto: ACN

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Adeu espanya
Anònim, 17/07/2017 a les 10:09
+49
-13
Ni un dia mes a l,espanya represora
Una altra persona de confiança
Joan Jaume, 17/07/2017 a les 10:46
+35
-12
Marta Rovira fa part d'aquestes persones amb qui tenim una confiança que permetrà de travessar les tempestes previstes d'agost i de setembre. Anem bé.
Marta Rovira, una indepe de segona
Jep dels Estanys, 17/07/2017 a les 11:41
+19
-36
ostres, aquí no hi ha el circ de Mas o dels altres... suposo que tants dies de festa no es podien pagar.

perseguits? no sabeu què és persecució...

Normal
Jordi Espert, 17/07/2017 a les 11:46
+25
-45
Normal. Normal que et sentis perseguda. Com li pasaria a qualsevol que es passa la llei per l'arc triomf. I això és poc pel que us espera, maca.
@ 11:45 normal, vols dir?
Anònim, 17/07/2017 a les 12:22
+28
-10
Avui el govern central, empra tots el medis als seu abast, TCPPolititzat, clavegueres del estat....per reprimir a determinada gent per les seves IDEES POLÍTIQUES. Demà, quina garantia tens que els mateix govern central, no et voldran reprimir a tu per les teves idees polítiques?
el tsjc
Anònim, 17/07/2017 a les 13:20
+18
-6
té un problema greu.No és pas català.Torneu a Transilvània,si us plau.
sempre endavant
Anònim, 17/07/2017 a les 14:06
+20
-5
El que digui o faci aquest gobierno de GUINYOL de Madrid es l'antitesi del comportament d'un govern democratic i progresista! lo seu es manipulació i alarmisme per espantar a la gent que no pensa o llegeix! una persona minimament culta s'ho agafa com un xiste macabro perque els seus comentaris son tan superficials (price value) e infantils del tipus "nino que si no haces lo que te digo vendrá el coco y se te llevará" JAJAJAJAJAJA

Els comentaris d'en Pablo Casado comparant el govern catalá al gobierno de Maduro es d'ignorant!, be si pensa aixi que HO JUSTIFIQUI AMB PELS I SENYALS AL IGUAL QUE EL SEU COMENTARI ESTUPID SOBRE ETA i aixó que el procés catalá es un model de civisme!! jajajajaja

Ben bé que tota la oposició espanyola i catalana han perdut el nord!

INDEPENDENCIA JAAA DE LES CADENES OPRESORES ESPANYOLAS!!
CATALONIA LOVE DEMOCRACY!
John Adams, 17/07/2017 a les 14:59
+18
-8
REFERENDUM OF CATALONIA IS GREATEST EXPRESSION OF DEMOCRACY!

WE WANT TO SHARE THIS MESSAGE WITH WHOLE WORLD!!
Lo raro sería...
Anònim, 17/07/2017 a les 16:54
+16
-17
...que los que no dejan de incumplir la ley y viven en/de la permanente amenaza de seguirla incumpliendo hasta dónde haga falta, no se sintieran perseguidos.
Ja toca ,no....????
Anònim, 17/07/2017 a les 17:44
+4
-4
Nosotros podremos perseguir un día, o por el contrario tenemos que ser siempre los perseguidos.
Pues parece que...
Anònim, 17/07/2017 a les 18:23
+12
-9
Hoy no había inserso judicial. No había excursión a Barcelona con bocadillo y autocar gratis.
Cap conseller sense boligraf.
A cagar a la via
Anònim, 17/07/2017 a les 19:06
+5
-4
Lo único de segunda que hay en este País son els botiflers.......
Clavegueram...
Anònim, 17/07/2017 a les 20:34
+8
-4
Quan faran un programa on es veigui el clavegueram del procès soberanista, que segur que amb el xocs frontals entre el PDEcat i la CUP, i mirans´ho de reull ERC, i amb tants passos al costat, i dimissions de consellers i altres, segur que guanyen tots els oscars de Hollybooooooooot
Perseguits?
Anònim, 17/07/2017 a les 20:51
+9
-9
Els únics perseguits que hi ha són tots aquests que heu fet dimitir... i tot aquell que no és "patriota".
Colla de cínics.
¿perseguidos?
Anònim, 17/07/2017 a les 21:50
+2
-3
¿cuanto cobras? ¿se retrasan en la nómina? ¿puedes hablar en catalán con plena libertad? Lo que está perseguido es la ilegalidad. Pero si queremos parecernos a los países nórdicos , lo que tendría que estar perseguido es que una política tan mediocre no pueda acceder al sueldazo y los privilegios que le pagamos todos los españoles. Y esto sirve para todos y cada uno de los políticos españoles que no dan la talla, desde el PP, Pdecat, podemos, PSoe, cs etc etc, y todos los vividores del cuento.
@ 21:50 Nadie pone su cargo y su libertad en peligro por un sueldo
Anònim, 18/07/2017 a les 10:09
+0
-2
Quienes han puesto su cargo, su libertat o sus vidas en peligro han sido personas que en diferentes países del mundo siempre quisieron avanzar hacia la democracia y hacia la libertatd.

John Adams luchó para conseguir la independencia de las 13 colonias americanas de Inglaterra.

Mahatma Gandhi luchó para liberar a la India del expolio y la opresión de los británicos. Fue pionero y pregonó la desobediencia civil masiva no violenta.

Estas personas, al igual que los diputados a favor de la independencia de Catalunya, no pusieron sus cargos y su libertat en peligro por un sueldo.
La convicción sólida en los valores democráticos es lo que los mueve! ES LO QUE NOS MUEVE!

CATALUNYA NO PUEDE PERMANECER EN UN ESTADO CORROMPIDO, EN EL QUE ADEMÁS NO HAY SEPARACIÓN DE PODERES. SIN SEPARACIÓN DE PODERES NO EXISTE LA DEMOCRACIA.
No us entenc
Josep de Manresa, 18/07/2017 a les 10:23
+4
-2
La veritat, no us entenc els catalans que viviu a Catalunya i no voleu marxar, ahir en vareu tenir un altre exemple, es va inaugurar un troç de autovia que no porta enlloc a la provincia de Lleida, s'ha estat construint a un ritme de 1 Qm per any!! 6 anys per fer 6 Qms, i vosaltres aplaudint, sortint de la inauguració, s'en va anar el ministro a la sala de control de RENFE, va demanar si els trens anaven amb puntualitat, resposta CAP, i vosaltres aplaudint, Amb dades del Ministerio, Cat. ha tornat a ser el tercer contribuent net a les arques del estat, i apareix la desena un cop s'ha fet repart de diners, i vosaltres aplaudint, no us entenc, a no ser que us agradi viure malament.
Visca
Anònim, 18/07/2017 a les 11:22
+0
-0
Visca Catalunya Lliure de feixisme nacionalista!