Referèndum

La Guàrdia Civil es presenta al TNC per reclamar documentació de l'acte sobre el referèndum

El teatre públic disposa de cinc dies per lliurar la documentació sobre qui va pagar la presentació de la llei de l'1-O

JxSí respon que el grup va pagar uns 17.600 euros per l'acte i que la documentació és "perfecta"

Junts pel Sí denuncia que s'està produint un «retorn al franquisme»

| 13/07/2017 a les 12:33h
Arxivat a: Política, procés català, Junts pel Sí, Govern, TNC, Guàrdia Civil, referèndum
Acte de Junts pel Sí al TNC | Adrià Costa
La Guàrdia Civil s'ha presentat aquest dijous al Teatre Nacional de Catalunya (TNC) per reclamar la documentació de l'acte de presentació de la llei del referèndum, segons han explicat fonts de Junts pel Sí. La coalició independentista i el Govern van presentar els detalls de la llei en un acte que va omplir el 4 de juliol el teatre públic amb el lema "Garanties per a la democràcia: per un referèndum legal, efectiu i vinculant". El teatre públic té ara cinc dies per presentar la documentació que acrediti qui va pagar l'acte.

El president del grup parlamentari de Junts pel Sí, Jordi Turull, ha desvinculat el Govern de l'organització de l'acte i ha assegurat que va ser Junts pel Sí qui va pagar els 17.610 euros que va costar. Ha insistit que la presentació està "pagada" i que tota la documentació pel lloguer de la sala és "perfecta". "Mai haguéssim pensat que per un acte polític se'ns hagués requerit informació", ha lamentat Turull durant la compareixença que ha fet davant dels mitjans de comunicació juntament amb Marta Rovira i Lluís Llach. En l'acte també hi van intervenir el vicepresident Oriol Junqueras i el president Carles Puigdemont. El mateix Turull ha estat el primer en donar l'alerta a través de Twitter després que el TNC s'hagi posat en contacte amb el coordinador del grup parlamentari per comunicar que la Guàrdia Civil s'havia personat a la institució.
 

El TNC té ara cinc dies per entregar la documentació a la Guàrdia Civil. En una compareixença d'urgència al Parlament, els portaveus de Junts pel Sí -Turull, Rovira i Llach-, han lamentat l'últim exemple de judicialització del procés sobiranista. "És un acte polític. Això ens conjura més a tirar endavant", ha expressat Turull. El grup independentista ha denunciat que s'està produint un "retorn al franquisme" i ha reclamat la "solidaritat" de la resta de grups del Parlament davant dels atacs a la llibertat d'expressió. 


Les actuacions de la Guàrdia Civil vinculades a l'acte que el Govern va fer al TNC per presentar les garanties del referèndum es produeixen dues setmanes després que el mateix cos policial -a instàncies judicials- interrogués per primera vegada treballadors públics per fets relacionats amb el procés català.

La Guàrdia Civil va interrogar el 28 de juny una desena de testimonis per dues qüestions: la campanya publicitària per apuntar-se al registre dels catalans que viuen a l'exterior -pensat, en part, com a cens per a l'1 d'octubre- i la pàgina web del Pacte Nacional pel Referèndum. Amb aquests interrogatoris, l'Estat deixa clara la seva estratègia: pressionar individualment els funcionaris per frustrar la consulta vinculant.

L'actuació policial en relació a l'acte del TNC ha provocat la reacció de dirigents polítics catalans. L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha titllat de "barbaritat" l'últim exemple de judicialització del procés sobiranista. 
  En un sentit similar s'ha expressat el líder de Podem a Catalunya, Albano Dante Fachin, que ha  afirmat que el PP ha perdut definitivament els papers. "La Guàrdia Civil entrant a teatres a buscar papers. El PP, però, demostra que els papers els han perdut definitivament", ha manifestat a través del seu compte de Twitter.  

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Ya!
Anònim, 13/07/2017 a les 13:06
+47
-96
Que esperabas, que dejaran cometer un delito si se supone que hay pruebas suficientes para investigar.
Imagina que la guardia civil tiene sospechas fundadas de un grupo de radicales islamistas, no es normal que investiguen?
Es que no hay mas que tonterías en estos comentarios.
Es blanco y en botella. No Coca-Cola
ben
Anònim, 13/07/2017 a les 13:18
+48
-83
ben fet
Factura
Anònim, 13/07/2017 a les 13:42
+47
-79
simplement han anat a buscar la factura. Qui ha pagat aquest acte? amb quins calers? no es tan delirant la actuació
Per tapar la multa de l'UE!
Vicenç Ramoneda, 13/07/2017 a les 14:21
Interessant
+79
-24
Europa multa Espanya amb 3 milions pel retard en la liberalització de l'estiba.
El TUE (Tribunal de Justícia de la Unió Europea) diu que l'incompliment del govern espanyol és "greu" perquè va durar 29 mesos.

Preguntes
Anònim, 13/07/2017 a les 14:23
Interessant
+99
-29
No tenen cap altra feina aquets?
On eren quan els peperos robaven tot el que els hi donava la gana, fent punteria amb els immigrats del Tarajal ?
És clar, ara sortirà l'espanyolet de guardia explicant-nos la lluita contra ETA però, quants picoletos hi havia en els GAL ?

Fa 60 anys, un carnús d'aquets em va trencar dues costelles d'un cop de culata ..... per parlar en català i negar-me a fer-ho en castellà.
Des de aleshores no hem mereixen cap mena de respecte.
Som a prop
Anònim, 13/07/2017 a les 14:49
+58
-27
S'apropa l'hora dels herois, a veure quants patriotes de veritat n´hi ha a casa nostra , i quant de patriotes son els que ens han portat fins aqui.
Prego memòria... que van fer la classe dirigent al juliol del 39?

Qui signa?
Todo normal
Anònim, 13/07/2017 a les 14:50
+41
-85
NO veo nada raro en que un juez mande a la policia judicial a por documentos de interes para un procedimiento judicial. Eso ocurre todos los días en toda España. Me alegro que la justicia se preocupe en averiguar en que se gasta mis impuestos la Generalitat, espero que no lo gaste en esos espectaculos propagandisiticos y lo dedique a cosas más importantes.
Era d'esperar
Anònim, 13/07/2017 a les 15:13
Interessant
+98
-27
Tinguem en compte que per a Espanya quedar-se sense Catalunya és la ruina total, és d'esperar que a mesura que s'acosti el moment final el seu nivell d'agresivitat vagi en augment.
El procés continua...
Anònim, 13/07/2017 a les 16:24
+52
-14
Per la meva part si cal posar diners ho fare molt a gust ...
@ 15:13
Anònim, 13/07/2017 a les 16:25
+27
-50
Hahaha, ¿I tu t'imagines com quedaria Catalunya sense Barcelona?
Rèmores del franquisme
Anònim, 13/07/2017 a les 16:37
+47
-15
És el franquisme que mai havía marxat i que ha surat a la superficie fins que l'encanteri de la malanomenada transició democratica s'ha esvait.

L'ambigüititat autonomista tenía la virtud de fer aprarèixer com a democràtes i catalanistes a gent com l'Àngel Ros, La Parlon, el Millo, l'Iceta, el Duran.. fins i tot la Colau hauría passat com a catalanista i demòcrata.

Però arribat el moment de triar, entre la dictadura coronada espanyola o la Rapública Catalana és quan el franquisme es mostra tal com és.
només una pregunta ...
P.I., 13/07/2017 a les 16:43
+44
-14
Sigui el que sigui el que hagin anat a demanar, desplaçar-hi dos guàrdies era la forma més barata d'aconseguir-ho ? Perque potser s'hauria de començar a demanar comptes per tanta redada i tant d'escorcoll per a aconseguir dades que ja son públiques o que es poden aconseguir amb una simple carta ....
@1513
Anònim, 13/07/2017 a les 17:08
+19
-56
La ruina es para ambos, nadie sale ganando. La balanza fiscal es un cuento chino, no es en ningún caso tal como dicen desde la Generalitat, la cual emplea un método sesgado.Se ha mirado la balanza comercial de catalunya con el resto de España? Se llevaría una sorpresa, a no ser que sea tan ingenuo que piense que en caso de independencia las transacciones comerciales se seguirían produciendo de la misma forma...
Penseu,
Anònim, 13/07/2017 a les 17:14
+36
-14
Que tan les persones com els animals quan es veuen desesperats s'agafen a qualsevol cosa fins i tot a un ferro ruent.
@1513
Anònim, 13/07/2017 a les 17:15
+14
-52
La ruina es para ambos, nadie sale ganando. La balanza fiscal es un cuento chino, no es en ningún caso tal como dicen desde la Generalitat, la cual emplea un método sesgado.Se ha mirado la balanza comercial de catalunya con el resto de España? Se llevaría una sorpresa, a no ser que sea tan ingenuo que piense que en caso de independencia las transacciones comerciales se seguirían produciendo de la misma forma...
Africa comença als pirineos DUI
Anònim, 13/07/2017 a les 17:33
+41
-14
Africa comença als pirineos. Marxem d,aixo que es diu caspanya
Visca la Republica Catalana
@ 15:13
Anònim, 13/07/2017 a les 17:47
+18
-44
Si tras la independencia las transacciones comerciales con España los cinco años siguientes se redujeran en un 20% (cifra factible), Catalunya entraría en una profunda recesión: como siempre la perjudicada sería la clase trabajadora.
vergonya de païs
Anònim, 13/07/2017 a les 17:51
+38
-15
mentre paguem Castor, mentre es donen per perduts 60.000 milions d´euros que es van regalar a la banca sense condicions, mentre financien Operacions Catalunya i altres cloaques, mentre afienen fiscalies i aparten jutges que s´atrebeixen amb la corrupció, per aquí hi ha gent que els aplaudeix amb les orelles perquè envien Guardia civils a demanar documentació d´un acte que de moment només és una decalaració d´intencions, dient que és normal que el Gorbierno investigui a qui "es vol saltar la llei", perquè així se senten més segurs. Potser caldría que ens protegissin d´ells mateixos, en comptes de protegir eternament un concepte d´Espanya que a aquestes alçades ja no convenç ni ilusiona. Però és clar, la nostralgia franquista s´apodera de la raó.. Tot s´hi val per mantenir les oligarquies postfranquistes que "mas vale malo conocido que bueno por conocer", no fós cas que España es modernitzés i es convertís en un Estat de Nacions on tothom se sent a gust....
Quė fort!
Anònim, 13/07/2017 a les 18:03
+42
-15
Què fort...!
...de veritat volem seguir manats i controlats com un nen petit????...
Visca Republica catalana!!!!
Se veía venir
Anònim, 13/07/2017 a les 18:21
+37
-17
Recordad que nos estan criminalizando: Que si es un golpe de estado, que si esto es cómo ETA, que si nazis, que si nos pasamos su Ley por el forro ( cuando los primeros que se pasan su Ley por el forro son ellos), etc, etc... Estan intentando acojonarnos, ya que no tienen huevos a aplicar el Art. 155. Es urgente largarse de esa Ejpana de corruptos y franquistas, Será difícil hacerlo peor que esos macarras, estilo Albiol.
Per a Ada Colau i Albano-Dante Fachín
Orellut, 13/07/2017 a les 18:23
+36
-12
I encara espereu i desitgeu que aquesta gentussa avali la vida dels nostres fills?

Ets demòcrata o no ho ets. Ets amo de la teva vida o no ho ets. El servilisme es combat amb fets, no amb paraules.

Salut i República catalana.
Ignorante
Anònim, 13/07/2017 a les 18:40
+32
-15
No hay peor ignorante que el que no quiere saber. Eso les pasa a esos españolistas, a fuerza de creerse las mentiras de SCC, por cierto quién les paga, no quieren saber que Ejpana se iba a la mierda sin Catalunya: ¿Con qué dinero pagaria Extremadura y Madrid a sus miles de funcionarios? ¿Con qué dinero se pagarian los AVES ruinosos (para que los corruptos del palco del Bernabeu se llenen los bolsillos) ? ¿Con qué dinero iban a pagar las pensiones (ahora se tiene que emitir deuda para hacerlo)?
País Vasco y Navarra no creo, claro ellos administran su dinero, y los de Ciudadanos les rien las gracias, con nuevas prebendas; sólo hace falta ver la cara de tonto del culo que se le ha quedado al Rivera, para lo único que sirve es para joder a Catalunya y a los catalanes (sean estos unionistas o independentistas) ¿Dónde estan las inversiones prometidas y pagadas con nuestros impuestos?
la noblesa
Anònim, 13/07/2017 a les 18:57
+17
-8
d'un cos militar depèn molt dels seus actes.No és pas suficient acomplir ordres.Si qui don ordres és corrupte i impresentable,aixó deixa tacat a qui l'obeeix.
@16:25
Berlin, 13/07/2017 a les 19:00
+34
-20
Vaja ja ha sortit el barceloní independentista, trobava a faltar el teu comentari de sempre. Jo, barceloní, et diré com quedaria Barcelona sense Catalunya, als peus de Madrit i espanyolitzada totalment, sense ser la capital de res i aïllada dins de Catalunya. Jo vull una Barcelona catalana i capital d' un estat prosper que li doni les ales per no estar mai mes subordinada a Madrit ni econòmica ni políticament.
I en referencia a la notícia, no em sorprèn gens, marca Espanya total, així es com volen guanyar el referèndum, enviant la justícia i les forces de seguretat a fer por. Que trist i grotesc a la vegada.
@ 19:00
Anònim, 13/07/2017 a les 19:29
+19
-18
" aïllada dins de Catalunya "

No em facis riure, ¿on era Catalunya, quan la mil·lenària Barcino ja existia?

Barcelona és coneguda fins al més recòndit poblat del món. A Catalunya, fins que no va començar a donar la nota, no la coneixia "ni el Tato".
@ 19:00
Anònim, 13/07/2017 a les 19:55
+20
-21
La Cámara estadounidense advierte que las compañías no invierten en Cataluña por el proceso.
El presidente de la Cámara de Comercio de Estados Unidos en España, Jaime Malet ha reiterado que la capacidad de invertir en Cataluña "es enorme" debido a la marca 'Barcelona' y a las previsiones alcistas de la economía española, y se ha mostrado confuso por las diferencias entre las inversiones que figuran en el registro de inversiones extranjeras y los datos que publica la Generalitat.
Em ric , cal un mèdic !
Enric Emdic, 13/07/2017 a les 20:46
+6
-15
Van arribar amb uniforme i armilla
Van demanar " Si us plau , documemntació"
Ningú va dir " Som una nació "
I tira millas...
aupa la guardia civil!
Dani perecaula lopez, palau solità i plegamans, 13/07/2017 a les 20:47
+9
-21
abajo los corruptos!
Estan cagats
Anònim, 13/07/2017 a les 22:43
+18
-6
Aixo no ho van fer ni quan Herri Batasuna llogava teatres a Donosti per fer homenatges als etarres.
Darrera la imatge postissa de tranquil.litat que volen donar en el tall del telediario, els peperos, psoes, cs I part de Podemos estan cagadissims I en histeria creixent.

Si 3'5 milions ens presentem l'1 O davant el nostre col.legi electoral, aquesta patraña s'enfonsa. La major revolucio en la historia d'Espanya els hi haurem fet els catalans, sense tirar un tret ni cap violencia.

Som'hi!!
Para el supremacista de "Africa comienza a los Pirineos"
Anònim, 14/07/2017 a les 00:49
+5
-12
Ahora va a resultar que Catalunya y España están en lados diferentes de los Pirineos.
dictadura
Albert de Castres, 14/07/2017 a les 06:20
+7
-2
Li diem ja dictadura o encara no ?
Independencia
Anònim, 14/07/2017 a les 06:31
+5
-3
A qui haurien de detenir es a la GC.
a "aupa la guardia civil!" - 20:47
Anònim, 14/07/2017 a les 07:17
+9
-1
Doncs pel teu comentari es dedueix que tot el PP hauria de ser inhabilitat, oi?
a "Para el supremacista de "Africa comienza a los Pirineos" - 00:49
Anònim, 14/07/2017 a les 07:20
+3
-1
No estem a diferents costats dels Pirineus, estem a diferents costats de l'Ebre.
Catalunya sí que està als dos costats dels Pirineus, i recorda que Espanya acaba a l'Àfrica!!!
Spain is Pain
Mje, 14/07/2017 a les 08:22
+12
-2
Per si algú en tenia cap mena de dubte, als fets em remeto, la GC en plan pelicula de Berlanga No hi ha rès a fer. MARXEM!
Referèndum o referèndum i endavant les atxes. //*//
mejor nos ira ?? peor no puede ser
Anònim, 14/07/2017 a les 09:10
+8
-1
a ver si cuando alguien no te paga , o hace de okupa , todo lo hacen asi de rápido , o donde estaban cuando los del PP roban ?
quiero poder decicir donde quiero vivir no donde manden los que no viven en el.
Realidad.
Anònim, 14/07/2017 a les 10:33
+1
-1
Indepes, despertad, la Guardia Civil ejerciendo funciones de Policía Judicial, es enviada por un MAGISTRADO DE UN JUZGADO. No han ido porque sea un antojo. Cuando sean los Mossos d´Escuadra los encargados de obedecer las ordenes de un magistrado veremos las escusas que ponen algunos iluminados.
Per Realidad se les 10:33
Anònim, 14/07/2017 a les 16:43
+0
-1
D'acord que la GC obeeix ordres d'un magistrat d'un jutjat, però posaries la mà al foc que tots els magistrats son totalments inparcials ?, al cap i la fi son humans i per tant influenciables o tenin més o menys simpaties per determinades ideologies.
sex in the beach
Anònim, 17/07/2017 a les 11:24
+0
-0
me parece bien, ja esta be de fer el que vulguem amb els calers de tots