Barcelona crearà un nou carril bus a la Meridiana per reduir el temps de trajecte

El consistori calcula que es reduirà en vuit minuts el temps d'entrada a la ciutat en hora punta

Redacció
04 de juliol del 2017
Actualitzat a les 20:52h

L'avinguda Meridiana de Barcelona. Foto: Adrià Costa


L'Ajuntament de Barcelona ha presentat a la Taula de Participació de la Meridiana els seus plans d'actuació més immediats per a la pacificació d'aquesta avinguda. La intervenció més destacada, i que es començarà a executar el pròxim mes d'agost, és la implantació d'un nou carril bus d'entrada a la ciutat a la Meridiana, entre Rio de Janeiro i Fabra i Puig, que connectarà amb l'acabament del carril bus-VAO de la C-58. El d'entrada s'ubicarà al centre de l'avinguda i el de sortida, a la dreta de la calçada.

D'altra banda, es mantindran els carrils bus d'entrada i sortida a cadascun dels extrems de la calçada. La nova infraestructura permetrà que les línies de bus interurbà que entrin a la ciutat per aquesta nova via no hagin d'aturar-se a les parades de les línies convencionals. En total, es podran beneficiar del carril 38 línies de bus interurbà que, en hora punta, reduiran fins a vuit minuts el temps d'entrada a la ciutat.

Les obres per adequar la Meridiana al nou carril començaran el mes d'agost amb la pavimentació i repintada de la calçada. En aquest tram, els carrils de circulació seran més estrats per poder-hi encabir el nou carril bus. També s'instal·laran nous semàfors i, a partir del setembre, s'intervindrà a l'altura de la Trinitat per modificar la senyalització i fer que els busos que avui accedeixen a Barcelona per la C-17 i la C-33 puguin entrar al nou carril bus.

Futura transformació de l'avinguda

En paral·lel, el govern municipal ha explicat que està treballant amb la Generalitat altres mesures de millora de la Meridiana, i continua estudiant els aspectes tècnics i de mobilitat per decidir, a partir del mes de setembre, quina proposta de transformació de l'avinguda es tirarà endavant per tal de convertir-la en un eix cívic. L'objectiu de l'Ajuntament és que aquesta via "deixi de ser una autopista urbana i es converteixi en una via més amable, humana i pacificada".

En aquest sentit, al tercer trimestre d'aquest any es preveu finalitzar l'ampliació de la vorera de la cantonada mar-Llobregat de l'encreuament Meridiana-Fabra i Puig, i a finals d'octubre, es preveu que comencin els treballs per tenir enllestit al desembre el nou pas de vianants entre l'estació de Sant Andreu Arenal i el parc de Can Dragó.
Arxivat a