Junts fem més Nació     FES-TE SUBSCRIPTOR

Barcelona: zoològic

​Què és un zoo? El de Barcelona fa campanya per canviar-ne la definició

El parc de la capital catalana defensa que és "molt més" que un aparador on hi ha animals | La plataforma Zoo XXI aconsegueix les firmes necessàries per forçar l'Ajuntament a tramitar una iniciativa ciutadana que canviï el model d'equipament

per Jordi Bes , 27 de juny de 2017 a les 18:49 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 27 de juny de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

El debat sobre el futur dels zoològics està en plena ebullició a Barcelona. El Zoo de la capital catalana ha iniciat aquest dimarts una campanya per proposar que es canviï la definició de "zoo" del diccionari i "adaptar-la a la realitat dels zoològics del segle XXI", ja que considera que és "molt més" que un aparador amb animals.


A més, aquesta setmana encara hi haurà un altre moviment sobre aquest espai, i és que la plataforma Zoo XXI ja ha aconseguit les signatures suficients perquè l'Ajuntament tramiti una iniciativa ciutadana per canviar el model de l'equipament i les registrarà el dijous.

Amb la campanya sobre la definició de zoo, que té el lema-hashtag #CanviemLaDefinicioDeZoo, el parc barceloní pretén "adaptar-la a la realitat de la tasca que duen a terme els zoològics moderns, basada en l'educació, la recerca i la conservació". Defensa que la definició habitual d'aquest espai es limita a descriure aquests centres "com a llocs on s'exhibeixen animals exòtics al públic", cosa que veu "insuficient" per explicar la seva activitat.


A parer seu, deixa de banda aspectes "fonamentals", com la participació en projectes de conservació i reintroducció d'espècies amenaçades, la recerca relacionada amb biodiversitat al zoo i als hàbitats propis dels animals, i les accions educatives per fomentar el respecte per la natura. La campanya s'ha confiat a l'agència Saatchi&Saatchi, i gira al voltant del lema: "Som Zoo perquè estimem els animals i Som Lògics perquè darrere de cada animal hi ha un projecte".

Suports suficients per tramitar la iniciativa ciutadana


Per la seva banda, la plataforma Zoo XXI ha donat per finalitzada la campanya de recollida de signatures amb què pretén introduir al ple de l'Ajuntament de Barcelona una iniciativa popular per a la transformació de l'espai i convertir-lo en una institució de divulgació científica, d'educació ambiental i d'ajuda i rescat dels animals que ho necessitin.

La campanya, iniciada a finals de març, ha aconseguit reunir les signatures necessàries abans d'esgotar el termini de quatre mesos que hi havia per fer-ho, i el pròxim dijous registrarà les signatures al consistori. Aquesta serà la primera iniciativa ciutadana de la ciutat de Barcelona, a l'estil de les Iniciatives Legislatives Populars (ILP) que es debaten al Parlament.
 

Una parada de recollida de signatures de ZOO XXI. Foto: Jordi Jon Pardo

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Participació