Sónar 2017

Bad Gyal, Fat Freedy's Drop i Evian Christ posen el Sónar de cap per avall

La jove catalana omple i fa embogir l'escenari XS amb la seva posada en escena i contundent actitud | Els neozelandesos fan ballar un Sónar de Dia barrejant dub, funk, soul, reggae, blues, ska i ritmes propis de l'electrònica de ball com el house i el techno

per Roger Font , Barcelona, 17 de juny de 2017 a les 02:32 |
Bad Gyal, durant la seva actuació a l'escenari SónarXS | José M. Gutiérrez
Aquesta informació es va publicar originalment el 17 de juny de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Els neozelandesos Fat Freddy's Drop han tornat aquest divendres al Sónar després del llarg i intens període de gestació de 'Bays', el seu disc més electrònic fins ara, publicat a la tardor de 2015. Ells han estat un dels protagonistes de la segona jornada del Sónar de Dia amb un concert al SonarVillage. Així mateix han actuat de nou al certamen aquest dissabte al SonarPub en el marc del Sonar de Nit. També han destacat al Sónar de Dia les actuacions dels productors britànics Clark i Evian Christ i el duet Nonotak, en una sessió al +D. Impossible oblidar-se d’una de les incipients estrelles d’aquest divendres, la jove catalana Bad Gyal.

Dues veus els passos de les quals s’han de seguir han estat els encarregats d'obrir la tarda al Sónar. I són les de Kinder Malo i Pimp Flaco. Els dos artistes, amb la carrera contrastada a nivell individual gràcies a l’impacte que han provocat les seves creacions a internet i a les xarxes, s’han ajuntat per fer seguir evolucionant i trencant motlles del trap, tant a l’estudi com a l’escenari. Dos talents que aposten per lletres contundents i sense rodejos, amb l’experiència del dia a dia com a leitmotiv i una actitud desafiant i intensa, superant les normes establertes sobre l’escenari. Flaco i Malo han brindat una fusió que ha anat del hip-hop nord-americà més convencional, passant pel trap i connectant, per moments, amb el flamenc.

 

Pimp Flaco, durant la seva actuació amb Kinder Malo, al Sónar Foto: José M. Gutiérrez


Bad Gyal. Caldrà recordar aquest nom, i més després del show que ha protagonitzat aquesta tarda. La catalana ha estat l’estrella de la tarda al SónarXS. El petit recinte d’aquest nou escenari del Sónar s’ha anat omplint mentre tocaven els islandesos Sturla Atlas. Descoberta del Sónar Reykjavík, ha estat una de les apostes per a la mare dels Sónar i el seu trap enganxifós, hip-hop calmat i R&B han acabat convencent una parròquia que estava ja expectant per la pujada a l’escenari de la jove cantant de dancehall i trap de Vilassar de Mar. I no ha deixat indiferent.


En el moment de pujar a l’escenari, el recinte XS ja gairebé podia penjar l’aforament de complet. L’expectació era altíssima i els primers beats només han estat l’avantsala d’un portent show que ha comptat amb balls, missatge, veu, sensualitat i actitud. Molta actitud en la presentació de la seva nova mixtape Slow Wine, que ha conjugat amb els hits que l’han fet famosa com Pai, una versió de Rihanna amb la que ha aconseguit, en només un any, 1,5 milions de visualitzacions a Youtube. Una carrera meteòrica que tot apunta que va ben encaminada i és que Alba Farelo ho té tot de cara per ser el futur del trap i R&B a l’Estat.
 

Bad Gyal, durant la seva actuació al SónarXS Foto: José M. Gutiérrez


Minuts abans de l'inici de Bad Gyal, a l'escenari principal del Sónar de Dia, els alemanys Roosevelt han portat a Barcelona el seu pop electrònic sorgit d'un disc, de títol homònim, que ha tardat tres anys a veure la llum. Tot i la insistència del sol i la calor que encara feia cap a la tarda, els sons sintètics i les melodies ballables i elegants dels germànics han fet oblidar la calitja que queia i els centenars d'assistents s'han deixat anar i han ballat gràcies a una música estival que es deixa gaudir.

Fat Freddy's Drop, un altre dels indispensables d'aquest divendres, han barrejat en directe, el dub, funk, soul, reggae, blues, ska i ritmes propis de l'electrònica de ball com el house i el techno. La formació neozelandesa ha estat recentment guardonada amb l'International Achievement Award als New Zealand Music Awards del 2016 i no ha variat excessivament des dels seus inicis, datats del 1999. Actualment són set membres i l'ànima del projecte és Dj Fitchie. Entre els instruments que fan servir hi ha guitarres, sintetitzadors, teclats, bateria, veus i una secció de vents formada per tres músics.
 

L'actuació de Fat Freedy's Drop al SonarVillage Foto: ACN


Altres concerts destacats d'aquest dimecres han estat els del productor britànic Clark al SonarHall, que hi ha arribat amb un nou àlbum i una posada en escena que inclou imatges i la presència de les ballarines Kiani Del Valle i Melanie Lane. Moments abans ha actuat al mateix lloc el també productor britànic Evian Christ, qui ha publicat aquest any el seu primer àlbum.

El duet Nonotak, format per la il·lustradora francesa Noemi Schipfer i l'arquitecte i músic japonès Takami Nakamoto, també ha estat un dels noms recalcats d'aquest divendres per la seva actuació al SonarComplex en el marc del +D. Tot i que la seva actuació ha tingut un context completament diferent al de la resta de concerts. Han presentat al Sónar de Dia l'AV Show, Shiro, amb una estructura sobre l'escenari que delimita i aporta volum a l'espai, en el qual han projectat línies i figures geomètriques que distorsionen els perfils de tots dos creadors.

 

Un dels milers d'assistents al Sónar de Dia d'aquest divendres Foto: José M. Gutiérrez

 

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació