​Colau municipalitza el servei d'atenció de les oficines d'habitatge

L'Ajuntament internalitza els 23 treballadors amb les mateixes condicions laborals que fins ara

Redacció
14 de juny del 2017
Actualitzat a les 18:11h

Façana de l'Ajuntament de Barcelona. Foto: Adrià Costa


El govern d'Ada Colau ha municipalitzat el servei d'atenció a la ciutadania de les 10 oficines d'habitatge de Barcelona. La mesura implica que les 23 persones que treballen en el servei siguin subrogades amb les mateixes condicions laborals que tenen ara, i a partir de l'1 de juliol passin a ser personal del Patronat Municipal de l'Habitatge (PMHB). Més endavant es negociarà amb els sindicats la seva equiparació amb les condicions dels treballadors municipals.

El desplegament de les oficines d'habitatge va acabar el 2009 amb la implantació d'una de referència a cadascun dels deu districtes. El procés per municipalitzar-les es va posar en marxa amb la declaració com a servei essencial de l'atenció directa a la ciutadania, cosa que es va fer efectiu amb un acord de la comissió de govern del 21 d'abril del 2016, ha informat aquest dimecres l'Ajuntament en un comunicat.

El personal subrogat és el que rep els ciutadans en primera instància i gestiona de forma personalitzada les sol·licituds de cada ciutadà per derivar-les cap als professionals específics que hauran d'assessorar, acompanyar o continuar el servei. El govern de Colau considera que aquest és un servei d'interès públic que exigeix una gestió directa municipal, motiu pel qual ha impulsat la subrogació.
Arxivat a