​Els autobusos de Barcelona es reforçaran amb 43 vehicles els laborables

L'ampliació del servei es farà progressivament fins a la tardor del 2018, i suposarà un augment del 6% de la capacitat de la xarxa i que TMB contracti 150 persones

Un autobús de Barcelona
Un autobús de Barcelona | Eva Domínguez
Redacció
14 de juny del 2017
Actualitzat a les 16:53h
L'autobús urbà de Barcelona es reforçarà entre aquest any i el 2018. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha dissenyat un pla per adaptar l'oferta de la xarxa a la demanda creixent, el qual comportarà la incorporació de 43 vehicles més al servei diari en dies laborables entre la tardor d'aquest any i la del 2018.

En una atenció als mitjans, la presidenta de TMB i regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha explicat que el 2016 es va produir un increment d'usuaris a la xarxa regular d'autobusos, i que es van transportar 7,8 milions més de viatgers que el 2015, un 4,3% més.

Ha observat que aquesta tendència continua el 2017, ja que els dies laborables s'aconsegueixen les 720.000 validacions en els 834 vehicles assignats a les 99 línies regulars existents. "Moltes vegades els autobusos van molt plens i la qualitat del servei es veu compromesa", ha reconegut.

En conseqüència, TMB ha identificat la necessitat de reforçar el servei en dues fases diferenciades: la primera l'octubre del 2017, en la qual s'afegiran 22 vehicles en 15 línies, i la segona a la tardor del 2018, en què s'introduiran 21 autobusos addicionals.

Algunes de les línies que es reforçaran aquest 2017 són l'H10 i H12 de la nova xarxa d'autobusos, i el 24 i 27 entre els convencionals, mentre que el 2018 es milloraran les línies que ho necessitin segons l'evolució de la demanda.

Més hores de servei

El pla compta amb el suport de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), l'Àrea Metropolitana de Barcelona i l'Ajuntament, i suposarà un increment de 184.512 hores anuals de servei, equivalents a un 5% més, i la contractació de 150 treballadors. En capacitat, l'augment serà del 6% pel nombre més alt de places.

El reforç tindrà un cost d'1,66 milions d'euros el 2017, de 7,37 milions el 2018 i d'11,31 milions el 2019 i els anys successius, un finançament addicional que serà aportat pel contracte-programa de l'ATM i TMB.

Aquests 43 nous autobusos –33 estàndards i deu articulats- s'afegiran als 1.060 actuals suposaran una inversió de 16,25 milions d'euros, encara que els nous vehicles no entraran en funcionament fins a la tardor del 2018, per la qual cosa la primera fase es realitzarà amb 22 vehicles de la flota actual.

El secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, ha dit que "les administracions augmenten l'oferta en funció de la demanda real del servei", i ha assegurat que, si no hi ha una bona oferta de transport públic, la gent no deixarà d'utilitzar el cotxe a la ciutat.
Arxivat a