​El dilluns hi haurà la sisena jornada de vaga al metro de Barcelona

TMB afirma que la Generalitat ha fet una proposta de conveni que recull les demandes de la direcció i els treballadors, però el comitè d'empresa la continua considerant insuficient

Redacció
09 de juny del 2017
Actualitzat a les 19:41h

Un adhesiu de la CGT, enganxat en un comboi del metro, assenyala a Mercedes Vidal com a responsable de la vaga del metro. Foto: Adrià Costa


El metro de Barcelona tornarà a patir una vaga el pròxim dilluns, i ja serà la sisena des de la nova ronda d'aturades dels dilluns no festius que els treballadors van començar el 24 d'abril per pressionar en la negociació del conveni. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha remarcat que la proposta que la setmana passada va lliurar la Generalitat sintetitza les demandes de les dues parts en els punts en els quals no s'ha assolit un acord. No obstant això, el comitè d'empresa encara ho considera insuficient. Segons la UGT, les dues parts "mantenen posicionaments molt allunyats" pel que fa als principals esculls de la negociació.

La nova jornada d'aturades manté els horaris i els serveis mínims de les anteriors convocatòries. Circularan el 40% dels trens de 7.00 h a 9.00 h i de 16.00 h a 18.00 h, i el 20% de 20.30 h a 22.30 h. Els intervals de pas oscil·laran entre els 8 i 10 minuts a primera hora entre les línies 1 i 5, fins a entre 32 i 44 minuts en aquestes mateixes línies entre les 22.00 h i les 22.30 h, segons l'empresa. TMB avisa que les alteracions començaran abans i s'allargaran fins més tard a causa del temps necessari per a la retirada i la incorporació de trens.
 

Serveis mínims per a la vaga del metro del dilluns 12 de juny. Font: TMB


La direcció ha lamentat, a través d'un comunicat, que el comitè d'empresa del metro "no hagi donat veu" a la plantilla en les assemblees celebrades durant aquest dijous per "pronunciar-se" sobre la proposta que la setmana passada va lliurar la Generalitat. Segons TMB, la proposta suposa un esforç econòmic "enorme" per a la companyia, però que estava disposat a assumir-la si els sindicats l'exposaven davant la plantilla "perquè la poguessin votar i posar fi, definitivament, a aquest conflicte".

TMB ja ha superat "els límits"

El director del metro, Marc Grau, ha assegurat que la direcció fins i tot "ha superat els seus límits" per acordar el conveni, per la qual cosa no té més marge de maniobra, i ha exigit al comitè d'empresa i als treballadors que s'esforcin per aconseguir un acord. "No som nosaltres els que hauríem de donar el següent pas, perquè clarament hem superat els nostres límits. Ara esperem que siguin les altres parts", ha defensat Grau, i ha insistit en el fet que la direcció difícilment pot fer més moviments més enllà de matisos i aclariments.

Segons TMB, la proposta formulada per la Direcció General de Relacions Laborals de la Generalitat estableix una vigència de quatre anys per al conveni, del 2016 al 2019. També marca increments salarials, unes xifres concretes o l'IPC oficial real si resulta superior. Les xifres concretes són 32 euros lineals el 2016, un 1% lineal el 2017, un 1% el 2018 i un 1,5% el 2019. També ha assegurat que la proposta estableix la creació d'un complement vinculat a la formació en prevenció de riscos laborals planificada cada any, que el 2017 serà de l'1%, el 2018 de l'1,5% i el 2019 de l'1,75%.

Pel que fa a la contractació, s'estipula que 372 agents d'atenció al client que tenen contractes indefinits a temps parcial (75%) passaran a tenir-lo a temps complet (100%). A banda es crearien dos nous torns de treball per al col·lectiu d'agents d'atenció al client per afavorir la conciliació de la vida laboral i familiar i oferir un servei més ajustat a les necessitats dels usuaris. Altres aspectes fan referència a la jornada laboral, que l'any 2019 es redueix en 8 hores, i a la jubilació, sobre la qual s'indica que l'empresa continuarà facilitant l'accés a la jubilació parcial en els mateixos termes que fins ara si la llei ho permet.
 

El director del metro de Barcelona, Marc Grau, aquest divendres. Foto: ACN

Arxivat a