Escola Valenciana recorre la suspensió cautelar del decret de plurilingüisme educatiu per part del TSJ

L'entitat considera que la paralització pot generar greus disfuncions en el sistema educatiu

per Redacció , 1 de juny de 2017 a les 10:28 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 1 de juny de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Escola Valenciana ha presentat un recurs contra l’auto del Tribunal Superior de Justícia (TSJ) del País Valencià que suspèn de forma cautelar el Decret de Plurilingüisme Dinàmic de la Generalitat Valenciana. Segons que ha informat aquest dimecres l'entitat a través d'una nota de premsa, el recurs reclama posar final a la suspensió cautelar perquè les al·legacions de la Diputació d’Alacant, que en demana la suspensió, no es troben fonamentades sobre criteris pedagògics i la paralització pot generar grans disfuncions en el sistema educatiu. L’argument pel qual el TSJ ha admès a tràmit el recurs de la Diputació d’Alacant és la suposada "discriminació" que hi ha entre els sis nivells del decret i l’obtenció d’acreditacions lingüístiques.

"Escola Valencia no veu, ni de bon tros, indicis de desigualtat sinó tot el contrari: el decret trenca amb la discriminació, posa a l’abast de l’alumnat de tot el País Valencià la formació plurilingüe i l’acreditació de títols amb reconeixement oficial, sempre que l’alumnat demostri els coneixements necessaris, és clar", ha valorat el president de l'entitat, Vicent Moreno.


Segons l'entitat, la personació en el procediment deriva de l’alarma generada entre els membres d’Escola Valenciana i en tota la comunitat educativa del País Valencià, després de conèixer que una entitat pública com la Diputació Provincial d’Alacant, sense competències en matèria educativa, ha interposat recurs contra el Decret 9/17 de 27 de gener, del Consell, que regula determinats aspectes del sistema d’ensenyament en l’àmbit valencià.

Escola Valenciana ha considerat ha insistit en la legalitat de la normativa indicant que és "especialment curosa en el tractament integrat de llengües, a fi d’aconseguir que l’alumnat tingui idèntic domini de valencià i castellà i uns coneixements pràctics d’una llengua estrangera". El president de l'entitat en defensa de la llengua afegeix que aquesta finalitat pedagògica "s’adequa als paràmetres educatius plurilingües, que són capdavanters a la resta de països europeus amb llengües minoritzades".


En opinió de Moreno, "es tracta d’una estratagema del PP per fomentar l’odi entre conciutadans i fer servir la llengua com a arma política, en lloc de crear ponts d’unió entre les diferents cultures, promoure l’entesa, la convivència i el coneixement de llengües, que són alguns dels objectius del decret".

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Participació