Procés català

Un senador dels «comuns» declina ser a l'acte de Puigdemont a Madrid pel paper del Govern en el cas Palau

Óscar Guardingo havia confirmat la presència a la conferència de dilluns però se n'ha desdit després que l'executiu no hagi "obeït el Parlament" a l'hora d'inculpar CDC

El senador d'En Comú Podem també rebutja en una nota a les xarxes socials l'anunci del Govern de querellar-se contra Gemma Galdon

| 18/05/2017 a les 21:05h
Arxivat a: Política, Carles Puigdemont, Govern, Madrid, conferència, En Comú Podem, cas Palau, senador, Óscar Guardingo, Oriol Junqueras, Raül Romeva
Aquesta notícia es va publicar originalment el 18/05/2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Óscar Guardingo, a la dreta de la imatge, en un acte d'En Comú Podem. Foto: ACN


Primeres reaccions de l'espai dels "comuns" a la decisió del Govern de no inculpar CDC en el cas Palau. El senador Óscar Guardingo (En Comú Podem) és el primer càrrec electe de l'esquerra alternativa que ha decidit evidenciar amb fets la seva disconformitat amb la posició de l'executiu. Guardingo ha declinat ser dilluns a la conferència que Carles Puigdemont, Oriol Junqueras i Raül Romeva faran a Madrid per defensar el referèndum, tot i que el senador havia confirmat inicialment la seva presència a l'acte. L'electe d'En Comú Podem ha rebutjat la invitació perquè considera que el Govern ha d'"obeir el seu Parlament". Dimecres, l'oposició -amb el suport d'ERC- va aprovar dues resolucions al Parlament -una de la CUP i l'altra de Catalunya Sí que es Pot- que instava l'executiu a modificar la seva estratègia i permetre que el Conscorci del Palau de la Música inculpés CDC en el judici.

En una nota al seu compte de Facebook, Guardingo afirma que "la sobirania s’expressa als parlaments, no a les executives d’un partit corrupte". Abans d'escriure aquesta nota, el senador ha comunicat al seu grup parlamentari la decisió de no assistir a la conferència. L'electe d'En Comú Podem també es mostra en desacord amb la decisó de l'executiu de català de querellar-se contra Gemma Galdon per les afirmacions fetes a RAC1 aquest dijous, en què vinculava la Generalitat amb la corrupció. "El primer pas que hauria de complir un Govern que vol denunciar mancances democràtiques és obeir el seu Parlament i respectar la llibertat d’expressió de la seva ciutadania", expressa en el text.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Compte Comuneros..
Anònim, 18/05/2017 a les 21:28
+35
-3
Un altre de la colla de la Gemma Galdon NO SOU CREIBLES.
En les proximes eleccions no fareu res. yo de fet no penso tornar a votar-vos...

no cal que hi sigui
Anònim, 18/05/2017 a les 22:12
+34
-3
aquest sí que té una bona poltrona en comú...
Son ganas de perder votos.
Anònim, 18/05/2017 a les 23:28
+3
-27
Asistiendo a la conferencia de estos podridos e ilegales, la posibilidad de perder muchísimos votos es una realidad.
Quina barra !!!!!!
Anònim, 18/05/2017 a les 23:29
+32
-2
Comuneros comuneros ja no us escolta ningú amb aquesta "puta i Ramoneta". Sou molt falsos.

//*//
Però al senat del PP si que hi va, no?
Anònim, 18/05/2017 a les 23:47
+30
-0
Dons ja em diran quina justificació tenen per seure en les poltrones d'un senat liderat per la banda organitzada per delinquir més gran d'aquest país. En això no hi tenen res a dir?
apaga y vamonos
Anònim, 18/05/2017 a les 23:50
+27
-1
Qualsevol excusa els hi va!
Una colla d'oportunistes que van a on bufar el vent!
Com han canviat el xip es increible! encara recordo Pablo Iglesias dient fa uns anys "quién soy yo para decir a los catalanes lo que tienen que hacer" a "solo aceptamos un referendum pactado" quan saben molt bé que aixó es imposible! sempre queden bé: una pota aqui i una allá, per mi son com un xampany dilut! mucho ruido y pocas nueces....

L'unic que mereix el meu especte es l'Errejón que com algú va dir es el primer espanyol que parla catalá desde Adan i Eva...
A l'Ajuntament de Barcelona.....
Anònim, 19/05/2017 a les 00:44
+18
-0
.......hi han endollades 5 Parelles En Comú, al Congreso de los Diputados d'IS pain, si no m'erro, i que jo sàpiga, hi ha n'Albano Dante & Co., algú en coneix cap mes? Es veu que, Sols, No Poden, pero En Comú Poden fer el que els hi surt.
Els Comuneros van ser
Anònim, 19/05/2017 a les 03:07
+15
-0
Padilla Bravo i Maldonado.
Aquests son els que "en mala hora una pesadilla nos ha dado"
És nacionalista i urna-fòbic
Minont, 19/05/2017 a les 08:17
+9
-0
Els comuns teòricament son d'esquerres i PDECat és de dretes. És lògic que discrepin en quasi tot. Però la conferència de Madrid és del president i de tothom que vol un referèndum. No s'hi ha de barrejar ideologies de partits. A més, és un intent de fer un referèndum acordat, que és precisament el què exigien els comuns. I ara va i amb aquesta estúpida excusa diu que ho boicoteja.

Ens ho deixa tan clar que no volen la democràcia i que son nacionalistes espanyols que ens volen sotmesos!
hmm
Tomppa, 19/05/2017 a les 08:46
+7
-0
Sí clar, no condemnar sense justícia serià quasi feixisme des de punt de vista de secta dels comuns ... amb aquella gent i amb els seus votants no hi ha res de res a fer, són uniformistes i mentirers ... no tenen cap útilitat a aquesta vida. Barrejar CDC amb els drets humans es de coses tant fastigoses que no es pot dir a veu alta. Cada dia tinc més clar perquè els espanyols estant condemnats a viure sota dictatura, es perquè alternativa es més fastigosa encara.
EL PAPER DE LA TRISTE FIGURE
LA VEU DEL POBLE, 19/05/2017 a les 10:00
+5
-0
Aquest SR, GUARDINGO sap el que volen els catalans, per la seva posició no sembla pas que u sapiga, el que fa avui el SR. PUIGDEMONT i CIA, es un miting en nom del poble CATALA i no en nom de CONVERENCIA o PDCAT fotelis con vulguis, com ja es habitual els "comuns" continuan pixan fore de test quina pena de representans que tenen aquest bon partit, realment no u fan mes malament perque no en saben, quina vergonya, de totes maneres, tot es tirara endevant i siguin o no, aixo no te aturador. VISCA CATALUNYA LLIURE.
LA FIRA DELS MONSTRES
Finni Pel Roig, 19/05/2017 a les 10:51
+1
-0
Poltroneros panxacontents = Comuns, podemites, colaueros, iniciativos, coscubielos, Rabelleros i demes fauna.
Son ganas de perder votos
Anònim, 19/05/2017 a les 12:08
+0
-0
Al de las 23:28 limpiese la boca por que si habla ; como escrive ...
Un acte inútil
Anònim, 19/05/2017 a les 12:08
+0
-0
Ha fet el numeret, però sense resultats. No se'l trobarà a faltar.