Obre al públic l'Automobile Barcelona, el «saló de les il·lusions» pels amants del motor

Gran expectació per la presència de la marca Tesla i la seva aposta pel cotxe elèctric, de gran potència i autonomia

Entrada del «Connected Street», un dels emplaçaments destacats de l'Automobile Barcelona
Entrada del «Connected Street», un dels emplaçaments destacats de l'Automobile Barcelona | ACN
Redacció
13 de maig del 2017
Actualitzat a les 15:53h
Ja està en marxa l'Automobile Barcelona, la renovada proposta del Saló de l'Automòbil que enguany ocupa 115.000 metres quadrats del recinte Montjuïc de Fira de Barcelona. En aquesta edició hi participen 90 marques, 30 firmes automobilístiques i 25 'start ups', en una clara aposta per enllaçar els conceptes "automòbil" i "connectivitat". "Hem innovat una vegada més a Barcelona", ha assegurat en declaracions a l'ACN el president del saló, Enric Lacalle, qui no dubta a assenyalar que altres salons internacionals "copiaran" aquest nou format.

Pel que fa a l'ambient en aquest primer dia de portes obertes al públic, Lacalle no ha dubtat a dir que aquest és "el saló de les il·lusions" pels amants del motor. En quant a les propostes dels expositors, ha aixecat especial expectació la presència, per primera vegada a Espanya, de la marca nord-americana Tesla amb els seus vehicles elèctrics amb disseny innovador, gran potència i autonomia.

En Josep Morros, de Tàrrega, va quedar totalment captivat per la marca quan, en un viatge a Torí va visitar el saló de l'automòbil i va conèixer un ciutadà alemany que, després d'anys de cotxes de marques alemanyes, es va passar a la nord-americana Tesla. "Li va costar 100.000 euros però ja el té pràcticament amortitzat, és un cotxe que requereix molt poc manteniment i té molta autonomia", explica a l'ACN. "Aquest alemany m'explicava que feia cada dia 400 quilòmetres, i que havia de fer la càrrega només cada dos dies, afegeix.

Aquest visitant de la capital de l'Urgell recorda també que li va cridar l'atenció la potència del cotxe, que en el cas del seu amic alemany era de 600 cavalls "quan en vehicles de benzina aquesta potència només la trobes en marques com Ferrari, Porsche i similars", comenta. Fa poc, en Josep Morros va adquirir un Mercedes Classe C, però està gairebé convençut que "el pròxim serà un Tesla" perquè, en un futur no gaire llunyà, "anirem elèctrics tots", assegura.

Passades escasses dues hores des de l'obertura del saló, no hi cabia gairebé ningú en l'estand de Tesla, que per primera vegada estava present en un certamen d'aquestes característiques a l'estat espanyol i té previst obrir botiga a Barcelona a la segona meitat de l'any. A finals de mes obrirà durant dos mesos un establiment temporal ('pop up store') al Port Vell de la capital catalana, on es podran provar els cotxes.

Però eren molts els qui no podien esperar, atrets per la possibilitat de veure els cotxes ara i de prop, amb uns models que inclouen un disseny amb portes que s'obren cap amunt i una pantalla de comandament a l'interior de 17 polzades han cridat molt l'atenció.

Format renovat

De fet, l'enllaç dels termes "automòbil" i "connectivitat" no només és la nova aposta del renovat Saló Internacional de l'Automòbil, sinó també el fet "innovador" que situa Barcelona al capdavant en aquest tipus de salons, segons assegura el president de l'Automobile, Enric Lacalle. "Ens copiaran, segur", ha dit Lacalle sobre altres ciutats europees que també tenen una fira dedicada a les marques automobilístiques.

Lacalle ha destacat les presentacions a nivell europeu de tres nous models –en aquest as, el Mahindra KUV 100, Mahindra GOA Pickup i Mercedes-Benz Clase S, 39 d'àmbit estatal i el nou model de Seat, l'Ateca FR. "Després de dos dies amb el 'Connecting Hub', que ha tingut un gran èxit, arriba ara la festa dels barcelonins", ha assenyalat. "Aquest és el saló de les il·lusions"; ha remarcat.

Una "il·lusió" que es pot veure a la cara dels qui s'asseuen al seient del seu vehicle somiat i que, poc després, es transforma amb resignació. "Per quan em toqui la loteria"; diu en Rafael Badia, del Prat de Llobregat. "M'encanten els cotxes, i vinc aquí a disfrutar"; afegeix. "Però els preus són els preus, i jo ara mateix tinc un utilitari, que costa, el que costa una roda d'un d'aquests cotxes"; diu en to irònic.

Gent de totes les edats, grups d'amics i famílies senceres han anat omplint els diversos espais del saló, fent fotografies i demanant informació sobre algun cotxe. La Meritxell, està darrere un Skoda, i creu que el certamen és la millor opció per "conèixer les darreres tendències" en marques de cotxes i que estaran als concessionaris. El fet curiós és que la Meritxell és de Montmeló, capital del motor mundial aquest cap de setmana per celebrar-se el Gran Premi de Fórmula 1. "Allà no s'hi pot estar, i per això venim aquí", ha dit. L'Automobile Barcelona estarà obert fins al pròxim 21 de maig als pavellons 1 i 8 del recinte Montjuïc de Fira de Barcelona.

"Vivències connectades al volant", la vigília del centenari

A banda de la part d'exposició de vehicles, l'Automobile Barcelona compta enguany amb el Connected Street, ubicada a la plaça de l'Univers. Es tracta del 'banc de proves' del certamen on el visitant pot viure diferents experiències darrere el volant com la conducció autònoma, la connectivitat, la realitat virtual o l'E-mobility'. Tota una declaració d'intencions per demostrar la creixent digitalització de la indústria automobilística i una manera de mostrar que hi ha una continuïtat, en el marc de Fira de Barcelona, amb altres salons tecnològics com són el GSMA Mobile World Congress, l'IoT Solutions o l'Smart City Expo World Congress.

De fet, es preveu que els vehicles amb sistemes de connectivitat o vinculats a dispositius mòbils arribaran al voltant de 50 milions d'unitats fabricades durant l'any 2017, mentre que, d'aquí a 5 anys, al 2022, es calcula que la xifra creixi fins els 700 milions de vehicles 'intel·ligents'. "Tot els salons seran com aquest en el futur", conclou Lacalle, qui recorda que el saló, de caràcter bianual, celebrarà en la seva pròxima edició el centenari de la seva creació.

 
Arxivat a