Junts fem més Nació     FES-TE SUBSCRIPTOR

El Sitges Next 2017 reconeix la innovació i el talent premiant nou campanyes

300 professionals celebren la nova comunicació al festival sitgetà

per Redacció , 6 de maig de 2017 a les 21:41 |
Xavier Duran, director del Sitges Next, entrega un premi a Fernando Alcázar, director creatiu de McCann | Sitges Next
Aquesta informació es va publicar originalment el 6 de maig de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L’art digital, els nous processos creatius, la fabricació local, la realitat virtual i les múltiples formes que pren la innovació en comunicació han centrat la segona i última jornada de Sitges Next 2017. El festival, al qual hi han assistit 300 professionals, ha lliurat aquesta tarda els premis Next to Watch 2017, una selecció dels millors treballs en innovació comunicativa.
 

El segon dia de Sitges Next 2017 ha començat amb el workshop La innovación creativa contra los robots malvados, a càrrec dels professors de la Barcelona School of Creativity, Tomás Ferrándiz i Ximo Villalba. Durant tres hores, els assistents han posat a prova la seva capacitat creativa a través de diferents exercicis i reptes.

Klaus Obermaier -artista digital, director, coreògraf i compositor- ha obert les ponències d’avui amb Interactivity: a dialog between human and the digital system, un viatge sorprenent ple d’energia visual que ha plantejat la relació entre l’ésser humà i els sistemes digitals. 

“El futur és una idea del passat”. Amb aquesta contundència ha iniciat Tomás Díez, director de The Fab City Research Laboratory i co-fundador de The Fab Lab Barcelona, la seva sessió The revolution of digital fabrication technology: from consumers to co-producers. Díez ha afirmat que “mitjançant l'ús d'eines digitals, podem canviar la realitat”.

Brian Williams, director creatiu executiu de l’agència britànica Karmarama, ha intentat trobar la veritable definició d’innovació a la ponència Enabling innovation, If that’s possible, which It might not be i ha fet una crida a les agències de publicitat tradicionals a endinsar-se en nous territoris creatius.


A la tarda, l’estudi Hamill Industries, representat per la seva sòcia i fundadora, Anna Díaz, ha presentat la ponència Procesos de creación audiovisual fuera de lo común. “Sempre pensem en l’espectador, volem que s’emocioni i gaudeixi”, ha explicat Díaz, en referència als projectes on traslladen el món digital al món real.

Les ponències de Sitges Next 2017 s’han tancat amb Realidades alternativas: de la evasión a la empatía -una de les sessions més esperades- a càrrec d’Edu Pou, director creatiu executiu de Here Be Dragons. Pou s’ha referit a la realitat virtual com “l’últim mitjà”, a través del qual s’arriba a l’espectador de manera profunda i íntima.

La tercera edició de Sitges Next ha viscut en dos dies un total de deu conferències i dos workshops protagonitzats per professionals de primer nivell, i ha consolidat un concurs de campanyes que ha reconegut les peces més innovadores en l’àmbit de la comunicació del panorama estatal.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Participació