El futur de TV3: reportatge

​Què et passa, TV3?

La multiplicació de l'oferta audiovisual, la disminució dels recursos i una capacitat limitada per donar resposta als nous hàbits, alguns dels factors que expliquen la caiguda constant d'audiència

El director Vicent Sanchis aposta per una televisió "àgil" que perdi la por a fer canvis en la graella, mentre que els experts consultats per NacióDigital advoquen per un pacte nacional que repensi el model en plena "tempesta perfecta"

| 06/05/2017 a les 21:00h
Especial: Els reportatges de NacióDigital
Arxivat a: Mitjans, Joan Manuel Tresserras, Vicent Sanchis, Enric Marín, TV3, televisió, Josep Àngel Guimerà, Emili Prado, mitjans públics, CCMA
Diversos experts analitzen a NacióDigital la caiguda d'audiència de TV3 | Adrià Costa
Aquesta notícia es va publicar originalment el 06/05/2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
"Senyores i senyors, bona tarda. Amics, avui 10 de setembre de 1983 us saludem per primera vegada des de TV3, Televisió de Catalunya". Són paraules d’un jove Joan Pera, fa més de tres dècades, el dia de la primera emissió de la cadena. I aquesta és la primera lletra de la història d’una televisió que durant anys ha consolidat un model que l’ha dut a coronar el rànquing d’audiència a Catalunya, però que ara presenta símptomes d’esgotament, tal i com assenyalen els experts consultats per NacióDigital, que veuen amb preocupació el retrocés constant de la seva audiència, després de desplomar-se per segon cop per sota del 10% de quota de pantalla i caure en tercera posició per darrere de Telecinco i Antena3.

Les causes són complexes i van des del canvi de paradigma a què es veuen abocats tots els mitjans, fins a les capacitats limitades de la pròpia cadena, que ja el dia del seu naixement l'any 1983 s’augurava com una particularitat endèmica: “La d'avui és una missió que neix amb la humilitat amb què comença”.

El cert, però, és que la tendència decreixent de l’audiència no és només atribuïble a TV3. Si vint anys enrere el lideratge a Catalunya es disputava a l’entorn del 20% de quota de pantalla, avui el llindar ha caigut a la meitat –9,6% el passat mes d'abril-. El motius rauen en els canvis de consum i la multiplicació de l'oferta audiovisual que va començar amb la implantació de la TDT i que ha acabat de fer forat amb l’arribada de la fibra òptica. Amb l’aparició de plataformes com Netflix o la incursió d’operadors de telecomunicacions com Movistar, els usuaris s’han sentit atrets per la possibilitat d’escollir el producte i el moment en què el consumeixen. Aquesta fragmentació de l’audiència ha comportat una reducció del consum de la televisió lineal i un increment del consum en diferit, fet que afegeix dificultat a l'elaboració d'un diagnòstic precís de les dades d'audiència.

El darrers estudis, però, identifiquen un envelliment creixent de l’audiència dels mitjans de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA). Així ho recull el Llibre blanc de l’audiovisual de Catalunya 2016, que conclou que hi ha hagut una migració cap a canals amb continguts de caràcter més especialitzat, sobretot en la franja de públic infantil i públic jove, un segment que la televisió pública catalana ha vist minvar prop del 50% els últims anys, mentre que, en l’altre extrem, l’audiència de més 64 anys s’ha mantingut. "El target de TV3 és molt sensible a les noves formes de consum audiovisual", argumenta l’exconseller de Cultura i Mitjans de Comunicació, Joan Manuel Tresserras. "S'han perdut espais importants de franges de l'audiència i és urgent que es recuperin", alerta.

Si a aquest escenari caracteritzat per la fragmentació de l'audiència hi afegim la pèrdua del segon múltiplex que TV3 va patir el 2014, quan l'Estat va retallar-li a la meitat l'ample de banda disponible, és evident que la conjuntura no li és gens favorable. "Les darreres regulacions han tendit a minoritzar la producció de l’oferta televisiva en català", denuncia Enric Marín, expresident de la CCMA entre el 2010 i 2012, que posa en evidència que aquesta reducció ha tingut lloc en un moment en què s'ha multiplicat exponencialment l'oferta de canals en castellà.

A la pèrdua de segments d’audiència se li afegeix la dificultat creixent que té TV3 per penetrar en la franja de públic castellanoparlant, remarca Josep Àngel Guimerà, professor investigador de Comunicació Audiovisual de la UAB. "Sens dubte és una limitació, que ara s'ha vist agreujada per l'augment d’oferta de televisió en castellà, però també segurament per la creixent estigmatització al voltant de TV3 amb relació al procés català", afirma.

EVOLUCIÓ HISTÒRICA DE L'AUDIÈNCIA DE TV3
Un pla de xoc en un mar de competència salvatge

Parar l'impacte de la fragmentació de l’audiència és ara la major preocupació de les empreses audiovisuals, abocades a un lluita cada vegada més agressiva per l’augment de la competència. I aquí és on TV3 té dificultats serioses per mostrar resiliència.
 

Un càmera de TV3. Foto: Adrià Costa


Mentre les televisions privades aboquen tots els recursos a esgarrapar audiència amb productes d'entreteniment i sèries d'èxit, TV3 es troba en el pitjor moment per poder mostrar múscul després de veure retallat el seu pressupost prop d'un terç en els darrers sis anys i trobar-se cada vegada amb més dificultats per accedir a l'aportació privada per via d’ingressos publicitaris, duopolitzats pels grups Atresmedia (Antena3 i La Sexta) i Mediaset (Telecinco i Cuatro). "En un moment d'altíssima competència, els recursos han anat minvant. I això repercuteix en la qualitat dels productes televisius", apunta el catedràtic de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la UAB Emili Prado, que afegeix que això acaba comportant una falta d’adequació entre les expectatives del públic i el producte que s’ofereix.  

Les conseqüències per a la graella són inevitables, denuncien els experts. "Els problemes per invertir en continguts nous són notables i, per tant, la graella progressivament s’ha anat envellint", explica Guimerà. Una idea que també referma Marín: "TV3 ha perdut competitivitat amb continguts: no té drets esportius, ni tampoc les millors sèries o pel·lícules i, a més, la producció pròpia es veu molt limitada pels recursos".

La franja del matí i de la tarda són ara mateix els punts més fluixos de la graella de TV3. "El daytime és el que està fallant i també és cert que algunes apostes per al prime time tampoc han acabat de funcionar", explica a NacióDigital el nou director de TV3, Vicent Sanchis, que afegeix que també s’està considerant la possibilitat d’allargar la graella per guanyar audiència al final del dia per poder competir amb la programació dels canals de pagament. "Però tot això val diners", afegeix tot lamentant que la publicitat està decantant-se cada vegada més pel duopoli. "És molt dur lluitar contra aquesta tendència", relata Sanchis.

En programació, TV3 tampoc competeix en les mateixes condicions que les televisions privades. La seva funció pública i, per tant, el tarannà dels seus continguts està circumscrit al marc legislatiu i, més en concret, al mandat marc i al contracte programa que aprova el Parlament i que descriu les línies mestres i els objectius que ha de complir la CCMA. "TV3 és una televisió pública i hi ha algun tipus de continguts que no pot fer", explica Guimerà. "Això li resta competitivitat. Però això també s’ha de posar en valor la seva capacitat per competir malgrat tot, perquè li exigim que sigui neta i polida i que sigui líder", afegeix.

Què faràs, TV3?

"Què estàs fent, TV3!", matisa ràpidament Sanchis, que exposa que la direcció ja està actuant per corregir els punts foscos de la graella. "Estem contínuament fent canvis i notem resultats", afirma el director de TV3, que defensa que ja no hi ha programes intocables –recentment s'ha cancel·lat de manera fulminant el concurs Tot o res-, tot i que reconeix que l’efectivitat dels canvis té un alt percentatge d’imprevisibilitat. "La televisió pública ha de ser tan inquieta com una televisió privada. Ens hem d’acostumar a moure’ns amb agilitat", afegeix Sanchis, que aposta per una televisió "pragmàtica".

Però resoldre els punts fluixos de la graella no és suficient per als experts consultats, que apunten que TV3 es troba enmig d’una "tempesta perfecta" i que toca repensar el model perquè en surti reforçada. Defensen un pacte nacional per al servei públic audiovisual que blindi la gestió professional dels òrgans de govern de la CCMA i aposti per la participació dels treballadors en aquests espais, i en paral·lel, una nova regulació de l'audiovisual que protegeixi la producció audiovisual en català. "El país ha de decidir si aquest instrument segueix sent de primera magnitud en ordre cultural i de cohesió social i actuar en conseqüència, és a dir, dotar-lo dels mecanismes i dels recursos necessaris per ser-ho", defensa Prado.

I el que és més important, tenir una mirada llarga. "Que al 2017 estiguem tan obsessionats amb el lideratge de la televisió lineal no és gaire encertat", afirma Guimerà. "TV3 ha de pensar en fer possible la presència dels seus continguts en tots els suports. Aquí és on es comença a notar si ets una televisió gran o petita, i si tens una estratègia clara o no", afegeix. Una idea que tot i que la direcció comparteix, a la pràctica no s’ha vist del tot reflectida. "Hem començat a treballar-ho. Per ara seguim dedicant el 70-80% dels esforços a l’audiència de la televisió en línia i hi ha alguns àmbits que hem hagut de deixar de costat. Però no som aliens al que passa al nostre voltant", remarca Sanchis.
 

Vicent Sanchis, al seu despatx de TV3. Foto: ACN

 
Els punts fluixos de la graella de TV3

Una franja matinal amb un model esgotat:  El programa Els matins ocupa des de fa 13 anys la franja matinal de la cadena. El programa, de més de cinc hores, aborda, en una primera part, l’actualitat informativa i, en una segona, continguts de caràcter més lleuger. La direcció treballa en una nova proposta que arrencarà el setembre i que passa per separar els espais en dos programes diferents. El primer anirà de 8h a 10.30h i estarà conduït per la periodista Lídia Heredia i el segon, més orientat a l’entreteniment, tot just s’està acabant de definir.  

- Una programació de tardes amb degoteig d’audiència: l’espai de la tarda també es replanteja amb l'eliminació del Divendres i un nou magazín que s’allargarà fins el TN Vespre amb Vador Lladó i Ruth Jiménez. El produirà Mediapro. 

Oferta de cinema poc competitiva: la pèrdua d’acords amb les grans productores nord-americanes que distribueixen les principals pel·lícules de Hollywood ha fet que TV3 hagi deixat d’oferir pel·lícules d’èxit. Aquest fet, sumat a l’augment exponencial d’oferta cinematogràfia en canals de pagament i plataformes com Netflix, que permeten al consumidor triar la pel·lícula i el moment en què la vol veure, fa que hagi perdut competitivitat també en aquest àmbit.
 
- Una franja nocturna poc optimitzada: TV3 allarga el seu prime time amb la reemissió de programes que han funcionat a nivell d’audiència per fer front a l’oferta nocturna de la competència que aconsegueix mantenir els percentatges d’audiència fins ben entrada la nit. L’opció de fer un late night que havia sonat mesos enrere ha quedat per ara descartada per l’elevat cost que suposaria incorporar un programa d’aquestes característiques a la graella. 

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

normal
Anònim, 06/05/2017 a les 21:18
+87
-166
Todo lo sectario ,solo atrae a la propia secta
Massa indepe.
Anònim, 06/05/2017 a les 21:23
+72
-148
Dons aixo.
DES DE EL MEU RACO
Finni Pel Roig, 06/05/2017 a les 21:26
Interessant
+136
-55
La veritat es que quant entres i veus a certs tertulians les ganes te s´en van, son d´aquells que solten la pedra i amaguen la ma, aquells que els hi molesta TV3, aquells que la volen castellanitzar.
¿Qué le pasa a TV3?
Anònim, 06/05/2017 a les 21:34
+87
-163
Sencillamente que no es la televisión de todos, sino de una minoría.
La gent esta farta
Pere Botero, 06/05/2017 a les 21:35
+82
-162
Com no perdran audiència si cada dia estan donant la matraca amb la independència, el dia que no tenen al Mas tenen a l'Junqueras o sinó a la Rovira, fins els independentistes estan farts, us estranya que baixi l'audiència?
Tven3
Anònim, 06/05/2017 a les 21:38
+53
-154
Es una tele pública; es decir, provinciana y bananera.

Y encima nos cuesta un Potosí.
Un suggeriment que no costa diners
Anònim, 06/05/2017 a les 21:39
Interessant
+73
-10
Ahir a la nit posaven "Blue Jasmine" de Woody Allen. Bona pel·lícula que havia d'atreure públic. La vaig veure però vaig sentir la irritació que em provoquen sempre els subtítols de TV3. A mi em sembla fantàstic que es decidís no doblar les pel·lícules, tant per raons artísitiques com perquè sentir habitualment l'anglès ajuda a aprendre anglès, tal com passa a la majoria de països europeus. Però si s'aposta per subtitular, s'ha de fer bé. Calculo que de cada deu frases, només en subtitulen una. Bona part dels diàlegs es perden. Jo entenc prou l'anglès com per no perdre'm, però per a molta gent gran deu ser un problema i passen de mirar pelis a TV3. Es deixen els diàlegs i en canvi, en un moment que la protagonista plora de manera desesperada, els subtítols aclarien "plora", com si això SI necessités traducció. Semblava una presa de pèl.

Que qui fa els subtítols es posi les piles, que això és qüestió de fer la feina ben feta.
y para colmo se creen que la solución es Sanchís
Anònim, 06/05/2017 a les 21:42
+48
-140
Sectario y parcial como ninguno. Desde que no echan la formula 1 ni el fútbol no está ni en mis favoritos.
Que no !!!!!
Anònim, 06/05/2017 a les 21:43
+27
-27
Que no es pot anar a missa i voler repicar les campanes.
Vaya pregunta
Anònim, 06/05/2017 a les 22:03
+56
-135
Respuesta por todos conocida y, sin embargo obviada.
Machaqueo todo el día con el pruces.... noticias cada día más manipuladas (sólo hay que comparar con otras cadenas), esto lo contamos y lo magnificamos, aquello otro pasamos de puntillas o directamente lo silenciamos.
Mañana, tarde y noche con el prucés... y que buenos que somos y que mala es España.
Siempre miraba el 3/24.... se acabó hace dos o tres años.... hasta el mismísimo gorro !!!!!
La "teletienda" és més variada.
Anònim, 06/05/2017 a les 22:06
+55
-126
A la "teletienda" tens matalassos pero també parlen de bicis estàtiques., Pots triar!!!
A la teleindepe, només tenen un subproducte caducat, i sempre el mateix.
TV3 està acabada
Anònim, 06/05/2017 a les 22:36
+54
-125
La matraca indepe, massa política, una nefasta programació apte només per iaios i iaies, una programació juvenil infecte i quasi inexistent (quin graaaan error va ser eliminar el 3XL), al jovent no li interessa res de lo que fan, i la tv temàtica i diversificada en plataformes. No hi ha més motius que aquests, i amb la deute que tenen d'aquí al tancament hi va un pas...
Una matraca
Anònim, 06/05/2017 a les 22:36
+55
-121
No es extrany que perdi audiencia.
Quasi monotematica i sempre esbiaixada cap al proces.
Avorreix.
Logic que baixi
Anònim, 06/05/2017 a les 22:37
+52
-121
Lògic que baixi, els llumeneres de TV3 no s'han adonat que els Catalans estan farts de sentir parlar sempre de la independència dia si dia també?
Fart de sentir tonteries
Anònim, 06/05/2017 a les 22:37
+50
-117
El tema indepe cansa molt.Jo,abans,veia els matins peró desde que van començar amb el rollo indepe un dia i un altre ja no els segueixo.
Teles
Anònim, 06/05/2017 a les 22:44
Molt interessant
+126
-25
Lo tiene dificil TV3. Delante de unas teles privadas que ofrecen chafarderia , chavacaneria, y tele basura que gusta ,
Cogestionar TV3
Josep Maria Camps, 06/05/2017 a les 22:44
+45
-18
A TV3 li passa tot el que es diu en aquest article, i les solucions són les que s'expliquen, però hi ha un canvi que s'hi esmenta de passada i que pot ser el factor clau: la cogestió, és a dir, que l'empresa es gestioni de manera diferent, i que els professionals que hi treballem no ens limitem a complir ordres sinó que també intervinguem en les decisions que es prenen. Des de la Comissió de Cogestió de la CCMA fa ja 4 anys que proposem aquest canvi, perquè estem convençuts que permetrà a TV3 i a Catalunya Ràdio adaptar-se molt més ràpid i millor als canvis trepidants en el món de la comunicació. En l'enllaç següent trobareu tota la informació sobre aquesta proposta:


Descanseu trolls!
Anònim, 06/05/2017 a les 22:47
Molt interessant
+157
-48
No sé si és un o són varis però és que no paren de dir ximpleries contra TV3 i el català. Encara resultarà que programes com El faro eren independentistes i sectaris. Que n'arribeu a ser de cretins, unionistes de tres al quarto!
RECORDEM...
JUDAS PRIEST, 06/05/2017 a les 22:52
+70
-23
...que solament 400 families tenen l´aparell mesurador d´audiències i que aquestes representen tota la societat catalana. Si una determinada família està mirant cert programa, representa que totes les famíies catalanes semblants a aquella també l´estan miran, quan a lo millor solament l´estan mirant un deu per cent d´aquell determinat tipus de familia.
Sempre surten els mateixos
Anònim, 06/05/2017 a les 22:56
+32
-78
Que deixin de fer tot el dia el Polonia, el Crakovia i l'APM i que posin el Salvame tres cops cada dia, veureu com puja l'audiencia de cop.
TV3 no ha estat mai la de més audiencia a Catalunya, aquí sempre a triunfat la Belen Esteban i Cia, com a tot arreu.
Massa tertulies i poca obertura al mon.
Anònim, 06/05/2017 a les 23:07
+62
-27
Sempre els mateixos. Als programes d'entreteniment, els locutors, els tertulians, les noticies i els corresponsals... Massa mirarse el melic, poca informacio i massa opinió.
Abans era més internacional, més innovadora i més creativa tot i ser publica i de qualitat.
Massa indepe.
Anònim, 06/05/2017 a les 23:09
+37
-96
Dons aixo.
TV3 ja no ens representa
Porc rural, 06/05/2017 a les 23:18
Interessant
+124
-43
Aquest diari té una plaga de trolls unionistes escanyols que fa por!! Quin fàstic!!!

El que li passa a TV3 és que cada cop està més controlada pels QWERTY i PPSC's. Els catalans ja no ens hi sentim identificats. El català que s'hi parla fa pena. Es tanca el 33. Feixistes a les tertúlies. Propaganda constant de la Colau. Etc etc etc. Jo fa temps que vaig passar a El Punt Avui TV.

TV3 ha de fer una programació pensada per als catalans, que al cap i a la fi som els que la mirem i no s'ha de deixar intimidar pels espanyols (PPSC's + QWERTY), que l'únic que volen és enfonsar-la i ni tan sols la tenen sintonitzada a casa seva.
a de las 22:47
Anònim, 06/05/2017 a les 23:18
+46
-57
Y llegó el de los insultos, como siempre sin argumento alguno....
És molt senzill
Glauc, 06/05/2017 a les 23:22
Interessant
+104
-24
Qui lidera les audiències de radio a Catalunya? Qui en controla les concessions?
Qui controla les concecions dels multiplex de TDT? Qui s'ecsrrega d'impedir TV3 al País Valencià?
Fàcil oi? Independència.

De totes maneres a la TDT li queden 13 anyets, ja podem espavilar amb l'streaming I altres plataformes, per cert, el consum per internet de la CCMA és molt millor que dels competidors.
Ja han sortit els trolls, que qualsevol excusa els val per despotricar del procés
Anònim, 06/05/2017 a les 23:35
Interessant
+114
-25
Com si a la sexta hi hagués molta varietat en les tertúlies!

Justament, pel que fa a pluralitat política ja m'agradaria que tinguessin el mateix criteri a tele5 o antena 3, per exemple, on la persona que opina sobre el procés és l'Albert Rivera!

TV3 fa algunes coses bé, com ara no caure en tele-escombreria. Tele5 i la resta tampoc no és que es matin amb la programació, tenen sèries que repeteixen fins a deu vegades cada episodi...li treuen bon rendiment!
Actualment les sèries agraden molt i TV3 no ha apostat per cap. La gent vol mirar la tele per informar-se, però també per a desconnectar i falten bons programes d'entreteniment. Quan algun funciona, com ara el Polònia, bé que es mantè durant anys. Les comèdies de TV3 solen ser genials (Plats bruts, les Teresines...)

I tal com es diu en un comentari anterior, cal millorar molt els subtítols de les pel·lícules.
@22:47
Anònim, 06/05/2017 a les 23:36
+36
-61
Quan no agrada que es cantin les veritats surten els insults, troll el primer, lo típic vaja. Segueix pensant que és només una sola persona, segueix... Ah, felicitats pel teu respectuós comentari!
CANAL JUVENIL I INFANTIL LIDER JA!
3XL (o 7xl), 06/05/2017 a les 23:57
Interessant
+72
-5
Que torni el 3xl, lo important ñes que els nens i el jovent mirin TV en català. EL FUTUR DE LA LLENGUA ÉS LA MISSIÓ NÚMERO 1 D TV3. Fra l' Esport3, que o serveix de res
Farts de prusés
Anònim, 07/05/2017 a les 00:09
+43
-85
A l.area metropolitana no la veu ni Cristo.
Esteu acabats
El meu consell
Anònim, 07/05/2017 a les 00:09
Interessant
+84
-7
TV3 ho té fàcil. Hi ha molts canals privats i moltes altres televisions públiques, però totes dirigides a la meitat castellanoparlant de Catalunya. O sigui que s'han de repartir el pastís. TV3 no té competència efectiva respecte a l'altre 50% que és catalanoparlant. El que han de fer és concentrar-se en aquest públic i deixar de voler ser una altra cadena espanyola més. Sobra l'orientació espanyolista de molts dels seus treballadors. I de fet li sobren molts treballadors. És carca. La TV3 de fa vint anys era molt més moderna i adaptada al gust del país. Per cert, s'haurien de concentrar en el públic infantil i juvenil. És clau. I l'oferta de TV3 en aquest segment fa pena.
Sempre n'hi ha un
Anònim, 07/05/2017 a les 00:21
+54
-10
que fa hores extres als comentaris d'aquest diari. Surt una mica al carrer, caram! Que et toqui l'aire.
I avui el barça s'apunta al referendum ...
Anònim, 07/05/2017 a les 00:31
+32
-74
Que prengui nota el Barça de l'evolució de TV3...........
A + procés + decadència.....
Visca el Barça, som més que un club no ens calia fer-ho, dins nostre hi cap tothom que estimi el barça tingui les filies politiques que tingui.

TV3 fa anys era igual, era de tots, filiprim,tres pics i repicó, amor a primera vista ... àgora , milenium, ....
Ara ens guanya TELECINCO! MIreu que contents que estan el nocionalistes catòlics de dretes al pais vasc i mireu com els hi va als pujol, al Mas , i companyia..... al 2010 PNV i CiU tenien majoria absoluta als parlaments.
Res ha millorat amb el procés.RES.
Visca Catalunya

LLIBERTAT A LA NACIÓ CATALANA
LLIBERTAT A LA NACIÓ CATALANA, 07/05/2017 a les 00:35
Interessant
+95
-27
Han de començar a despedir presentadors espanyolistes com el Pellicer i tertulians repressors unionistes, que hi ha a dojo.
Com disfruten els torracollons
Anònim, 07/05/2017 a les 00:40
Interessant
+97
-12
Estem d'acord que TV3 necessita adaptar-se al temps però és evident que no tot és tant negatiu com plantegen alguns.
Hi han molts factors que han incidit en la baixada d'audiència i potser el primer seria la baixada de qualitat per les retallades a que s'ha vist sotmés l'ens per motius ja coneguts i dels que no cal parlar-ne ara.
Hem de tenir també present que ha augmentat molt notablement l'oferta de canals públics i privats, que junt al continu augment de l'us d'internet ha provocat la divisió de la demanda d'informació o entreteniment.
TV3 a coproduit i estrenat series d'exit com per exemple "polseres vermelles" o "Merlí" que han estat comprades i traduides per cadenes privades estatals amb molts calers per la seva qualitat.
Tenim encara en antena programes veterans d'humor com Crackovia o Polònia que tenen éxit aquí però que a Espanya no perquè no tothom és capaç de riure's d'un mateix. També tenim l'Apm, format copiat per al menys dues cadenes.
Actualment han tornat a la graella "Nit i Dia" i "El Foraster" i ha aparegut "Joc de Cartes", que pinta molt bé.
Amb les pelicules, la cadena catalana no pot competir sobretot amb internet, on pots descarregar-te pelicules d'estrena que trigaran anys en ser emeses per televisió.
I els informatius ? sembla que aquí si que els de TV3 i Catalunya Radio son els primers del ranquing per raons molt evidents. Es donen les noticies sense emetre judicis i prioritzant les que en afecten més directament encara que aixó sembla molestar a certa gent. A mi particularment, m'importa un borral si a Cadis algú ha fet un pet o a Murcia s'ha avariat un autobús.
Per acabar, el que T5 sigui la TV més vista a Catalunya és molt preocupant però no només perquè superi a TV3, no, sinó perquè posa de relleu el nivell intelectual i cultural entre el que ens movem.
Senyores i senyors, Franco sabia molt bé el que es feia quan obligava a gent d'altres regions a venir a treballar a Catalunya.



Odi a TV3, de sempre
Racs, 07/05/2017 a les 00:50
Interessant
+84
-17
Jo preguntaria a tots aquests que tan critiquen TV3, quina solució teniu? O és que senzillament preferirieu veure-la tancada? Tv3 es la única tele que pot abordar el procés que viu Catalunya senzillament perquè és la única en català i a més és pública. A part de la sectaria 8TV quina altra tele que es pugui veure a Catalunya dona oportunitat a expressar-se als independentistes? Tinc esperança en la independència, perquè estimo el meu país, la seva historia i la seva gent. Se que la independència es el millor que ens pot passar i només llavors les coses es podran començar a normalitzar en els mitjans. Ara som simples esclaus de les polítiques d'amiguets del govern espanyol i del duopoli fastigós.
I per cert, sempre he pensat que només ens en sortirem quan tinguem una tele privada potent en català, una tele que faci realitys, i xafarderies en català, és a dir, coses que no pot fer TV3.
No feu cas a tots aquests que ens critiquen tant, només volen que Catalunya sigui una Comunidad Valenciana de tres al cuarto, blaverisme estructural. Mai ens rendirem, Catalunya nació i independència!!!
Un respecte
Anònim, 07/05/2017 a les 00:51
Interessant
+96
-14
Vinc d'una època en la que l'ensenyament era totalment en castellà i em deien 'habla en cristiano, coñooo!' fins i tot alguns companys d'escola i més endavant funcionaris de tota mena.
TV3 em va ensenyar a parlar i escriure, més o menys correctament, la llengua dels meus avantpassats i només per aixó li dec gratitud eterna.
Potser le falten o sobren coses i segur que es pot millorar però mentres visqui sempre serà la meva televisió de capçalera.
Visca TV3 !! Visca la nostra llengua !!! Visca Catalunya !!!!!!!
Que aprenguin el que és periodisme
Anònim, 07/05/2017 a les 01:02
+53
-9
Molt emmirallar-se amb els anglesos, però cap entrevista com la que la BBC li va fer al Sr. Romeva
Si la solució ha de ser Sálvames o fitxar Belens Estebans...
Anònim, 07/05/2017 a les 01:28
Interessant
+81
-5
TV3 mai no ha apostat per aquests tipus de programes, i ben fet que ha fet. Que no caiguin en la temptació, per favor. L'audiència no ho és tot. Per endormiscar el cervell ja hi ha molts altres canals.
al de les 23:18 i 23:36
Anònim, 07/05/2017 a les 02:13
Interessant
+68
-16
Se't veu massa el llautó xata. A les bestieses que hi poseu tu i els teus amics n'hi dius veritats? Apa, reina, ves a que et moqui la iaia que als trolls se us acaba fer el préssec.Tranquils, però, que quan tinguem la independència podreu anar a Madrís a Cal Marianu que segur, segur us donarà feina...
Què tal tornar als orígens?
Ramboide, 07/05/2017 a les 02:36
+51
-2
Els primers anys de TV3 a mi m'encantava la seva programació, tots els dies tenien programes imperdibles, amb el Canal 33 passà el mateix. Jo proposaria fer programes semblants als que feien al principi, però actualitzats. Per citar alguns que recordo/e: "Vostè jutja", "Tres pics i repicó", Blanc o negre", Àngels Casas Show", bones sèries, com les que emetien, "Back Rogers al segle 31", "Magnum", "L'equalitzador", "La dona biònica", "La dimensió desconeguda" (sèries de pel·lícules curtes de misteri), etc. Del que hi ha ara deixaria programes que són continuació dels que sempre hi ha hagut, els de divulgació científica, com l'actual "Quèquicom", els de reportatges, l'únic que continua des dels inicis, "Trenta minuts". En quant al tema de la independència, del seu procés que sembla haver entrat en un bucle sense fi, de la que estic a favor, i tant de bo passés el mateix al País Valencià, es fan una mica pesats amb aquest tema.
CANAL JUVENIL I INFANTIL LIDER JA!
3XL (o 7xl), 07/05/2017 a les 06:56
Interessant
+58
-0
Que torni el 3xl, lo important ñes que els nens i el jovent mirin TV en català. EL FUTUR DE LA LLENGUA ÉS LA MISSIÓ NÚMERO 1 D TV3. Fra l' Esport3, que o serveix de res
ex tv3
Anònim, 07/05/2017 a les 08:14
+13
-26
Com apunta l'escrit, el principal problema és el target de la cadena que no té reemplaçament. A les noves generacions no els interessa la tele ni TV3. Després, la pèrdua de l'estil propi i la còpia barata d'altres models per tal de competir la competència que no han funcionat. Ni es té clar el model ni quina tele es vol, ni s'ha sabut llegir el futur, amb els calers que tenen per fer-ho. L'envelliment de la plantilla i, sobretot, dels comandaments de la casa, principals responsables de l'ensorrament. La designació a dit i per perfil polític dels darrers directors que arriben sense experiència i una idea. El primers culpables. I molt especialment la sacrosanta idea de que TV3 és la hòstia, alguna cosa imprescindible i necessària quan no ho és. I per últim la manca de competència d'altres teles catalanes que donin feina a les productores i permetin la rotació laboral que permet la renovació.
Si es que es fácil...
Pragmático, 07/05/2017 a les 08:43
+22
-55
Para ser originales, dejemos de banda la afectación del procés en la audiencia, y hagamos otro tipo de análisis.

Mayoritariamente, Catalunya es castellanoparlante en lo que a cultura y entretenimiento se refiere (solo hay que mirar el cine, o los libros), y la gente castellanoparlante solo mira( tv3 si hay algún programa concreto que les pueda interesar.

Pero... hoy en día tv3 no tiene fútbol, ni motos, ni películas ni series de estreno, ni series de animación infantil, ni series juveniles, etc

¿Que audiencia queda pues? La que realmente es catalanoparlante, y no tiene mucha más opción donde elegir. ¿O acaso creemos que las familias del área metropolitana van a querer ver un programa donde un señor con un acento catalán peculiar se dedica a visitar pueblos de la Cataluña de comarcas?

No hay que engañarse, por mucho que se plantee, TV3 nunca va a volver a audiencias del 20%, porque la tv convencional hoy en día con la oferta de la tdt de cadenas de todo tipo no tiene nada que ver con lo que pasaba hace 20 años.

Y cuando las generaciones que están acostumbradas a consumir contenidos desde internet sean las mayoritarias, aún bajará más, como el resto. No se puede competir contra netflix o HBO...
Som tanoques?
Al-dälla, 07/05/2017 a les 09:31
+15
-11
El món esta fora de casa, la TV sols serveix per tindre entretinguts i adoctrinats d´alguna manera, això en totes les cadenes.
Procés
Anònim, 07/05/2017 a les 09:59
+52
-13
Jo també tinc ganes de que siguem un país independent i es deixi de parlar del procés.
¡¡ QUINA COENTOR !!
San Vicent del Mocaoret., 07/05/2017 a les 10:01
+53
-12
Segons els anònim de Ciudadanos que vomiten per aci, i avui en quantitats industrials, contra TV3, tindrien que posar cada dia al Ballaruca del IZ, a la guapeta de la Arrimadas i el seu confrare Rivera el "apoyador" i "anticorruptor", a la Vintró, i al gran orador i poca solta de Garcia Albiol. Ara mateix estarien aplaudint amb les orelles escoltant només la seua llengua castellana.
llegiu-me,aixó passa
llegiu-me,aixó passa..., 07/05/2017 a les 10:09
+40
-16
a) A TV3 es parla el catanyol,no pas el català (i molt poc l´occità) ...b) Programes com "La zona zapping" el 85% és en llengua castellana...c) Molts spots en castellà...d) Els presentadors ténen nul carisme amb el públic que els està veient.Res a veure amb una Mari Pau Huguet que es posava a tothom a la butxaca...e) Als pocs debats que hi ha ja s´hi assemblen als canals espanyols: guirigall i xibarri dintre d´un galliner i amb presentadors/es amb veus poc dolces i elegants...f) Tant per cent molt elevat de convidats unionistes ,tenint en compte que el repartiment dels diputats soberanistes i pro-referemdum al Parlament, aquest,no s´ajusta matematicament a la realitat i sabent que als canals espanyols els partits pro dret de decidir són un petit mos tirant pel dret... g) el Canal 3/24 és molt aburrit i repeteixen sempre les mateixes notícies, i ,a més gravades per tornar-les a repetir...h) Tornaria a dir :Manca de professionals carismàtics a la pantalla que ens convidint a NO canviar de canal.
Com a resultat de les successives onades immigratòries del segle XX
Anònim, 07/05/2017 a les 10:34
+35
-12
Com a resultat de les successives onades immigratòries del segle XX que arribaren a Catalunya en bona part encoratjades per Espanyai que era castellanoparlant avui tenim la convivència de dues llengües en contacte (36% catalanoparlant i 64% castellanoparlant) que s’influeixen mútuament, sobretot a nivell lèxic; però en situació de CONFLICTE LINGÜÍSTIC.

La LLENGUA DOMINANT, LA QUE SEMPRE HO HA TINGUT TOT A FAVOR QUE NO HA PATIT MAI CAP PROHIBICIÓ, el castellà, interfereix la LLENGUA DOMINADA el català que fa més de tres-cents anys que no para d’AGUANTAR prohibicions i com a conseqüència d’això tenim una LLENGUA DÈBIL en els seus parlants i que per aquest raó pot acabar transformada.(CATANYOL)

Avui mateix només la consciència i lleialtat lingüística dels catalanoparlants pot combatre els efectes d’aquesta interferència.
Suggeriments barats que faig a TV3:
Sursum corda., 07/05/2017 a les 11:11
+30
-9
1.- Passar com a mínim dues pel·lícula al dia. Films clàssics molt barats a l'hora de llogar-los i de pagar-ne els drets. No els films en voga, no les novetats que surten d'allò més cares, de molt.

2.- Reportatges de divulgació científica, acadèmica, històrica, del pensament il·lustrat; història de la ciència i de les tecnologies.

3.- Programes religiosos, en especial de cristianisme que a fi de comptes és la fe de la nació catalana.
No se de que parleu.
Anònim, 07/05/2017 a les 11:15
+15
-8
Uns que de procès, altres de independència , jo no puc veure res d'aixó, desgraciadament quan vull veure alguna cosa només hi ha publicitat, publicitat, publicitat, publicitat per tant veig altres TV que només es dediquen al antiprocés, antiindependentisme, tot el dia, no sé pas que es pijor.
Ni procés, ni fútbol, ni pelis, ni pitos, ni flautes.
Anònim, 07/05/2017 a les 11:17
+26
-3
El consumidor (que és la definició del ser humà modern) sempre ha pasat de qualsevol cosa que no sigui distracció o divertiment. Al ball la gent només s'hi apunta quan sona la cançó pachanguera. Intelectualitat poca i només quan esta de moda. El problema es que el grau de distracció i entreteniment esta totalment SATURAT. A les teles no hi ha res de nou, les películes semblen copiades unes d'altres, els temes de debat estan tots debatuts, els culs tots vistos... avorriment general... Demostració: ara, i com últim recurs per cridar l'atenció, a alguns programes de determinades cadenes hi posen gent que sembla treta d'un zoològic!!!

TV3 sempre ha pretés semblarse a una televisió francesa, ón la chabacaneria s'intenta que estigui sota control, però el problema es que TV3 esta a Espanya on la chabacaneria mai ha estat sota control, aquí quanta més chabacanería, populisme, llocs comuns, i tòpics repetits, més audiència.
JOJOJOJOJO
Anònim, 07/05/2017 a les 11:29
+18
-39
Per a que els separaristes diguin de la seva tele separatista, que va malament, es que es un desastre.

AIXO pasa per anys de una tv parcialista i megafon d'un govern i partit.
Demasiada politica
Anònim, 07/05/2017 a les 11:45
+21
-39
Dedica demasiado tiempo a la politica (procecismos e independentismo) incluso los afines se están
cansando........ por cierto, cuanto tiempo dedica tv3 a retrasmisión de la feria de abril?...
El acontecimiento que mas gente reune en Cataluña......
Supongo de los de sumate tomarán cartas en el asunto,,,,,, a no, que los charnegos solo son necesarios si votan independentista.
Nit i dia
Nina Sants, 07/05/2017 a les 11:58
+5
-14
Despres descriure mitja hora va i em diu que no es pot publicar perque el nom existeix, quins nassos, tornar a escriure tot.
Resum. El lloc dels fets-Sobresalent
Programa de música dels dissabtes-Entretingut i encertat presentadors
Nit i Dia.- Dos primers capitols infumable i avorrits. Els nous fitxatges poc encertats, la Clara amb la bata se la veu ben grossa i poc atractiva. Es fa el casting de gent de teatre que no mola per a series.
Si volen vendre la serie ja cal que sesavilin i posin una mica més de ritme, morbo i canviin gent perque si amb el tercer em torno a avorrir com una mona, passo de veure-la.
Serie de metges, tipus House
Nina Sants, 07/05/2017 a les 12:03
+17
-1
No estaria de més fer una bona serie tipo House, res de parlar de malalties com si vas al metge.
Ficció i de la bona i que es deixin de tonteries a lestil espanyol o propi, el que vol la gent és lestil america, amb ritme, bona fotografia, bones histories i actors ben atractius.
Semble que no hi ha actors de cine aqui, sempre trien de teatre que no fan el pes.
Men recordo de Rastres de sandal que la germana que feia dindia, encantadora i a la que va sortir Aina Clotet, va espatllat del tot la pel.licula.
El mateix amb la Riera i segur que la que substitueixi a la Riera, els mateixos actors de sempre.

Que sespavilin i facin productes moderns, amb gent atractiva, amb una bona ciutat que surtin els seus edificis, ben podria ser Barcelona i a triomfar.
Visca tv3!!
Anònim, 07/05/2017 a les 12:43
+36
-12
Els trolls uniópates vomitant la seva bilis contra tv3, molts d'ells la voldrien tancar pel sol fet de que la seva programació es tota en català, especialment els maleïts catalanòfobs del PP i Colono's, dons, ja podeu xisclar tant com vulgueu, que us fareu fotre.
Sanchis molts ànims, tindràs una feinada ben feixuga, pero necessària, Catalunya no pot prescindir del seu mitja mes poderós per fer ben present la nostra llengua, per cert ja ficats fes una bona neteja de tots el col·locats a dit pel tripartit, i que cobren una pasta per fer res.
Un país sobirà gestiona les seves freqüències
BOE, 07/05/2017 a les 13:15
+32
-4
Catalunya té la minsa quota autonòmica de les freqüències que gestiona l'organ competent de la Direcció General de Telecomunicacions Estatal.
La resta un AMPLI ESPECTRE DE CANALS CASTELLANITZANTS EN TOTES LES FRANGES D'EDAT I DE TENDÈNCIES destinat a eliminar la nostra cultura.
Si no enteneu que l'eina és la SOBIRANIA i no maltractar la única eina esguerrada que ens deixen (TV3) que prou que fa ole "Joc de Cartes" és que actueu amb mala fe. És necessari tenir una llibertat de restringir la castellanització i fomentar una àmplia oferta amb múltiples cadenes que ofertin continguts en català, si cal subvencionant-ho, que venim d'època de colonització no oblidem. I aprenguem dels hebreus. per mantenir la seva llengua algun pare un dia va decidir que el seu fill deixés de ser bilingüe i passés a ser el primer monolingüe en hebreu.
Para muestra un botón.
Anònim, 07/05/2017 a les 13:37
+25
-34
Teleprucés:
Hoy a las 18:00, reemision de entrevista a carmen forcadell y anna no sé qué (también del movimiento).
Por la noche, un programa sobre castor, para despacharse a gusto contra el enemigo exterior.
cal contestar amb educació democràtica !!
Anònim, 07/05/2017 a les 13:46
+23
-12
entro a aquesta página i veig les opinions fora de lloc dels peperos. Per tant es tracte de contestar amb un NO les seves opinions, tal com ells poder dir també NO al referendum que farem. Així de clar i planer !!
Tv3 es la meva TV preferida
Pia Armengol, 07/05/2017 a les 14:39
+25
-3
Quant soc a de viatge, força sovint per la meva feina, trobo molt a faltar tv3, i cat ràdio, tant pels seus continguts, com perquè parla amb la meva estimada llengua.
Sr. Sanchis, es vostre un gran professional, molts ànims i no defalleixi, la tasca que te per devant es força difícil, pero creguim, es del tot necessària per al nostre petit país i sens dubte val molt la pena.
3XL vs Esport3
Anònim, 07/05/2017 a les 15:05
+19
-0
Hi estic d'acord, va ser un gran error treure el 3XL, un dels millors canals infantils i juvenils que hi havia. Ens van treure un multiplex just quan s'estrenava Esport3, i clar s'havia de mantenir el canal acabat d'inagurar, que no tenia audiència i que no retransmetria un partit important de futbol en sa vida perquè per això ja tenim TV3...
Tot plegat un gran despropòsit, suposo que era mes barat mantenir una versió catalana de Teledeporte.
La llengua Catalana necessita dis-ossar d'un bon canal purament infantil i d'un de juvenil, TV3 necessita importar una bona serie de tant en tant, el 33 hauria de recuperar el 100% de l'horari i Esport3 hauria de retransmetre partits de futbol importants.
TV3 ha de tenir un canal en castellà
simonet, 07/05/2017 a les 15:36
+14
-25
Seria la manera de donar a conèixer els referents catalans a la població castellanoparlant de Catalunya.

Un canal en castellà fet des de la televisió pública catalana serviria per difondre la història, les tradicions, la cultura i l'actualitat catalana a una part de la població del nostre país que només mira canals en castellà.

Llavors ja veuríeu com l'audiència de Televisió de Catalunya puja.
A les tertúlies hi predomina l'element espanyolista, de molt.
Blai, nacionalista català., 07/05/2017 a les 15:40
+33
-7
N’estem tips de tertulians que, matí, tarda i nit no paren de glorificar la unitat d’Espanya i de proferir penjaments contra el separatisme català. Si les televisions espanyoles, a les tertúlies, deixen un espai mínim als secessionistes; en justa reciprocitat les televisions catalanes han de deixar un espai insignificant als tertulians hispanistes.
una televisió de països, i no només de país
simonet, 07/05/2017 a les 15:40
+33
-7
TV3 ha de tornar a tenir un corresponsal a Perpinyà.

Hi ha d'haver més presentadors de la resta de territoris de llengua catalana.

A les tertúlies hi ha d'haver més presència de valencians, balears, rosellonesos, etc.

Els TN han de dedicar més temps a explicar què passa al País Valencià, les Illes o la Catalunya Nord.

S'han de fer programes especials des de les Illes i des de València cada cop que hi hagi eleccions autonòmiques en aquests territoris.

Els diferents dialectes del català s'han de sentir més sovint a TV3.

"Països catalans" s'ha de convertir en una expressió d'ús habitual a TV3.

Els programes de futbol han de parlar primer de Barça i Espanyol, després del València i el Vila-Real, i després de la resta d'equips. Sobretot han de parlar menys del Madrid. Parlar tant del Madrid, encara que sigui per criticar-lo, és una forma de provincianisme i de dependència emocional. És com l'esclau que es passa el dia pendent de si a l'amo li passa alguna desgràcia per poder enriure-se'n. El contrari del provincianisme no és la burla sinó la indiferència.

TV3 ha de deixar de ser la televisió de la Catalunyeta autonòmica i començar a ser de debó la televisió de tots els catalanoparlants.

L'altra cosa que ha de fer TV3 és moure tots els fils que faci falta perquè es pugui veure al País Valencià i perquè la futura televisió valenciana es vegi al Principat.

Per molt important que sigui ara mateix el procés, no ens podem oblidar dels nostres germans de València, les Illes, la Franja, Andorra i la Catalunya Nord.

Que la independència no ens faci traidors.
ENCARA ES DIU Tele Visió NUMERO 3"!?
Ferrando Alsonso cada dia, 07/05/2017 a les 17:01
+9
-13
LO LOGO HO DIU TOT.

NO ES TVC1, TVC2, TVC3

ES TVE3
LA CATANIOLADA DE TV·RES
Quina es la noció de nació?, 07/05/2017 a les 17:07
+4
-1
Mentre anem parlant un cataniol Fabrià a la manera de Castella...
Mentre anem parlant de Madrid i del Madrid...

...sempre hi haurà molt més espanyol que els que volen ser espanyols des de Catalunya.



Per cert, Catalunya és només una autonomia? O és el Rosselló? la Sardenya? València? Tolosa? la Provença? etc.
Al de les 11:11
Anònim, 07/05/2017 a les 18:00
+7
-5
Estic d'acord amb tu excepte en el 3r. punt que es contradiu amb el segon.
No es pot voler divulgar ciència i història només divulgant la religió que ha estat IMPOSADA a aquest país.
Vull una Nació Catalana plural on cadascú tingui les creences que vulgui.
Han passat ja els temps de les heretgies i de cremar els heretges.
Cal que coneguem que a Catalunya hi ha hagut de temps gent irreligiosa o arreligiosa exclossos de la "publicitat social"
Males inversions
joan casals, 07/05/2017 a les 18:08
+12
-0
A tv3 s ha invertit en personal, i no sempre el millor, per comptes de producció. Es incomprensible que amb 2500 treballadores , es de les empreses mes grans de Catalunya, retalli per exemple fins hi tot el teletext, del que han desaparegut els esports i les classificacions. Si tinguessin 1500 treballadors menos i invertissin en producció de qualitat i esports no tindria caiguda de audiència. Tv3 petara igual que altres televisions publiques per el excés de personal, recordeu la televisió valenciana lo que li va passar, amb 1000 treballadors i per cert ben xavacana, i va tancar, per culpa del cost, no de l audiencia. Ara tornara amb la meitat de personal, i crec que li en sobra un 50 %, l Empar ho te fotut amb 500 treballadors que tindrà aguantar i segur que no podrà estriar els millors, molts vindran amb el decret de creació.
¿Paguen per fer de Troll?
Anònim, 07/05/2017 a les 18:12
+4
-15
Molts es queixen aquí dels Trolls Unionistes, cert que en aques diari ni ha una bona colla, tan cert com que també en son un bon grapat els Independentistes.
Abans de criticar la casa dels demés cal veure si la teva es prou neta i ho dic pels dos cantons, pels Independentistes i pels Unionistes,
La verdad, es otra.
Inadaptado, 07/05/2017 a les 18:28
+7
-21
Si tv3 cada vez menos gente la ve, es por el adoctrinamiento que hace, por ser un canal separatista, y por estar controlada por los partidos políticos separatistas. Por eso ya casi nadie la ve, a excepción del búnker separatista, que cada vez está más solo mirando tv3.
Males inversions
joan casals, 07/05/2017 a les 19:06
+6
-0
A tv3 s ha invertit en personal, i no sempre el millor, per comptes de producció. Es incomprensible que amb 2500 treballadores , es de les empreses mes grans de Catalunya, retalli per exemple fins hi tot el teletext, del que han desaparegut els esports i les classificacions. Si tinguessin 1500 treballadors menos i invertissin en producció de qualitat i esports no tindria caiguda de audiència. Tv3 petara igual que altres televisions publiques per el excés de personal, recordeu la televisió valenciana lo que li va passar, amb 1000 treballadors i per cert ben xavacana, i va tancar, per culpa del cost, no de l audiencia. Ara tornara amb la meitat de personal, i crec que li en sobra un 50 %, l Empar ho te fotut amb 500 treballadors que tindrà aguantar i segur que no podrà estriar els millors, molts vindran amb el decret de creació.
És una llàstima
Anònim, 07/05/2017 a les 19:42
+14
-3
El cert és que TV3 ha anat canviant. En el canvi ha anat perdent aquella complicitat que tenia amb la gent. S'ha fet massa propagandística, massa esbiaixada, massa polititzada. Massa vegades ha donat ple suport en reportatges i programes a iniciatives polítiques o ideològiques sense el suport popular, més encara en contra seu. D'aquí la creixent distància. Li ha anat faltant imparcialitat, neutralitat, objectivitat i ara pel conjunt de la societat catalana està massa escorada, molts i potser una majoria cada cop si senten menys representats. Te sèries bones com "El Faro", que si que es miren, però s'enyora aquella TV3 d'abans, molt més equidistant sense perdre gens de catalana i de catalanista, sinó tot al contrari. Aquella TV3 dels programes, reportatges i documentals de gran qualitat que havia arribat a ser vista com la nostra, la de casa i com una petita BBC catalana.
Aburrit
Aburrit , 07/05/2017 a les 20:15
+7
-11
Aburrit, aburrit, aburrit, ...
La tele ha perdut qualitat i no sols TV3
Anònim, 07/05/2017 a les 20:19
+11
-0
Només unes mostres:

- En l'humor s'ha passat de la qualitat de sèries com Hotel Fawlty, Sí ministre, Sí primer ministre, Em cridava el senyor? i moltes més dels primers temps per l'estil, que eren entretingudes, distretes i divertides, fins a la xabacaneria grollera i les patotxades de moltes sèries posteriors i de programes que han usat un sentit de l'humor molt menys fi i molt més grotesc i vulgar, d'alguns dels quals no se sap a quin tipus de públic anava destinat i podia fer riure. Ha baixat molt el nivell.

- En documentals es troben a faltar l'equivalent de grans sèries mítiques com La Ruta de la Seda o altres similars, que cridaven l'atenció, lligaven i eren com una experiència viatgera des de casa. En aquest camp avui dia a TV3 la supera La 2.

- Potser el que es manté més bé són les tertúlies i els programes de debat, però tot i així en ocasions es troba a faltar més imparcialitat, més neutralitat, més objectivitat i més equidistància, sense tanta politització partidista ni tanta unilateralitat en alguns tant en el fons com en la forma, tot i que el nivell intel·lectual és alt, s'ha de reconéixer. Però ben sovint el que es diu pot ser molt del gust de líders i polítics, programes i propaganda de moda, però no respon ni es fa reflex del que realment sent i pensa la ciutadania davant de molts temes, sobretot en el referent a ideologies i lleis de nou encuny o a la seva situació real, social, cultural, econòmica, sense que s'apliquin sistemàticament les receptes del pensament únic, d'allò políticament correcte, del neoliberalisme de dretes i d'esquerres, el neocapitalisme econòmic i el freudomarxisme cultural, de la globalització i del nou ordre mundial, que acaben essent vistes com a consignes i propaganda. Un bon exemple extern de programa de debat de qualitat podria ser com a referència La clave de José Luis Balbín, especialment la dels primers anys.

A part de tot això, aquell innecessari i totalment desencertat canvi de l'analògic al digital del 2009, a càrrec dels usuaris a sobre, que ara sembla que es vol tornar a repetir i que va fer que molta gent deixés la televisió o la veiés molt menys. I el fet que el jovent en general no hi connecta massa o gens, perquè té moltes altres opcions. O l'excés de cadenes de qualitat baixa o molt menor, que ha repartit massa el pastís i que ha fet baixar el nivell de totes, per la competència de programes de qualitat ínfima però que pel que sembla tenen molta audiència numèrica.
Spaniards go home
pas d'entente, 07/05/2017 a les 20:47
+18
-3
C'est fini. S'ha acabat Catalunya colonitzada. Spaniards foutez le camp. go home . Foteu el camp. Catalans espanyolitzats o us transforme o emigreu d'una punyetera vegada. que ja n'esteum farts de colonitzadors que ens tractin com estúpids. Al-andalus no és Catalunya encara que us hagin finançat la Feria de Abril.
@ a tots.
Anònim, 07/05/2017 a les 21:25
+7
-16
Doncs igual que al PDEcat la independencia no els anat gaire be, a TV3 entre furga amb documentals i noticies de Franco, que sembla que no s´en volen despendre, la independencia, que no sigui cap noticia o documental o esport etc etc, que porta la independencia al damunt, més a més una politització de la cadena, al pas que van seguira igual que TeleMadrid, i Canal 9...amb una factura de collons de mico.
Denunciar, que?
Anònim, 07/05/2017 a les 22:48
+1
-1
No s'equivoqui Sra. La denunciada és vostè
tertulies avorrides
Anònim, 07/05/2017 a les 23:36
+3
-10
masa tertulies, els mateixos tertulians tot el dia, sense arrecla res, i cuan pixo anave el pais am la crisis, mes be su pasaben, posan la por al cos. yo ya vai deixa de mirals perque em posaben malalta, als pitxos momens es necesite imformacio cuaren, sense melodrames i obtimisme per supera la tempesta. estem aburrits de tanta taula rodona i opinions que no van elloc, masa politica, cuan arrives de la feina vols imformacio i distraccio, pasa una estona agradable, no nervis i preocupacions
Què et passa, TV3?...
Anònim, 08/05/2017 a les 00:00
+8
-14
... que no adoctrines prou?
Al comentarista de les 18. En la formació nacional de Catalunya, el cristianisme hi té un lloc crucial.
Anònim, 08/05/2017 a les 02:46
+7
-4
Per Catalunya catalana, independent, completa, republicana i cristiana.

Efectivament, Crist és la fe del poble català; ara i sempre.
Eliminació.
Anònim, 08/05/2017 a les 08:31
+3
-8
La eliminació del Barça de la champions, es un dels pilars de TV3, amb tota la seva parafernalia, però si el Barça dona suport a la independencia, doncs no jugara ni la lliga, i pels més radicals ni la champions, doncs que farem amb la TV3, es la pregunta del mil.lió de euros...
CAL ELIMINAR LA FORMULA--1 DE TV--3 AQUI ESTALVIAR DINERS CAL ELIMINAR ANUNCIS EN CASTELLÀ ,,CAL RECUPERAR UNA TV--3 BEN CATALANA QUES VAFER PER POTENCIA I DONAR A CONEIXER LA LLENGUA CATALANA A LA GENT QUE VIU ITREBALLA A CATALUNYA TV--3
Josep Pages i Canaleta .FALTEN MARQUESINAS ALA ESTACIÓ DE TREN DE CARDEDEU, 08/05/2017 a les 09:50
+7
-2
FORA LA FORMULA--1 DE TV-3 ,, Es una Ruina costa molts diners i no val la pena ,,.CAL ELIMINAR ELS ANUNCIS EN CASTELLÀ DE TV--3 . Cal TENIR UNA TELEVICIÓ DIFERENTA A LES ALTRES ESPAÑOLES y CASTELLANES Siguin Privades o Publicas A
CATALUNYA......

TV--3 a de tornar a PARLAR NOMES EN CATALÀ Ques LALLENGUA OFICIAL DE CATALUNYA Ara Mateix i sa de Potenciar molt més desde TV-3 y Catalunya Radió i Televicions Locals cosa ara no se esta fen ...
Cal Recuperr al PERIORISTA ,,. JOSEP CUNI Pera TV--3 Es un Profecional con a copa de un Pi con una casa de Pagés EL JA VA PORTAR MOLTA AUDIENCIA A TV--3 ....
Tambe conseguir quel gran Periorista JOAQUIN MARIA PUJALS Torni fer algun Prorama a TV-3 tindria molt Exit con sempre els te cuan els feia ..
Tambe reclamu que ANTONI BASSAS Torni a portar ELS MATINS DE CATALUNYA RADIO Nomes el podria tornar la audiencia Record aquesta RADIO CATALANA TAN NOSTRE . Que ja vatenir ..
hasta quel TRIPARTIT Va fer Tot lo posible Per Cargarce a Catalunya Radio Y a Favorir RAC--1 la COMPETENCIA JA QUE PENSABEN IGUALS .. BAN MANDAR BIEN LEJOS A ANTONI BASSAS Tan lejos con ELS ESTATS UNITS Desde les HORES CATALUNYARADIO PATEIX UNAFORTA CAIGUDA LLIURE Ben calcuada per algunes persones CATALANS RENEGATS que endiria jo .

TIN POR I PREOCUPACIÓ Que ambEL CONSELLER ACTUAL DE CULTURA QUE TE CATALUNYA TV--3 No torni SER MAI MÉS BEN CATALANA .. Ja quel no DEFENSA UNA CATALUNYA BEN CATALANA ..Amic de les Corridas de Toros i LLengua Española = Castellana ...
Al de les 02:46
Anònim, 08/05/2017 a les 09:53
+3
-8
Prou de feixisme, nacional-jueu-cristià! Hi ha catalans que no combreguem amb vosaltres !!!!!
Un poble o és plural o ES UN POBLE FEIXISTE!
La voz del trol.
Anònim, 08/05/2017 a les 10:23
+4
-10
Vosotros podéis decir lo que queráis, pero si se trata de razonar los porqués de los problemas, habría que ser un poco mas analista con lo que siempre llamáis trols y así, de paso, con un adjetivo que suena a insulto, quedáis contentos con vuestro ego, que os asfixia.
Hay mas de un 50% de "Trols" al parecer, que según vosotros no están mas que para jorobar vuestra "democracia".Pero en verdad, no es mas que la opinión de todos los que ya están hartos del mas de lo mismo.
La TV-3 es un ejemplo de ello y si solo se podrá solucionar si se escucha a la gente que deja de ver estos canales y se analiza el porqué de ello.
Podeis negar todo lo que queráis el motivo de ello, pero si se busca una solución, no se ha de mirar solo las cosas que nos interesan.Hemos pasado de la mejor TV autonómica del estado a un canal residual de una "República Independiente falsa"
Algo se estará haciendo mal, incluso desde este medio, con tildar de "interessant" solo los comentarios que queremos.
No se puede imponer a la gente que comulgue con ruedas de molino y mientras el cambiar de canal se haga de forma anónima y no quede reflejado en el carnet de "Catalá de Primera", incluso los hastiados del "prusses", cambiarán incluso a la 13 animados por los de la CUP
S'ha allunyat de la cultura i el tarannà catalans
lector_333, 08/05/2017 a les 11:08
+9
-1
Molt bo i complert l'article però al cap i a la fí es ""TV3 ha perdut competitivitat amb continguts: no té drets esportius, ni tampoc les millors sèries o pel·lícules i, a més, la producció pròpia es veu molt limitada pels recursos"." i també perquè en els darrers anys han permès l'entrada d'una ideología equidistant amb la cultura i el fet catalans i se l'ha volgut disfressar de "TV pública de tots", quan no ens enganyem, la seva raó de ser es ser la "TV dels que es senten catalans". S'ha allunyat de la cultura i el tarannà catalans.
urgeix canvi de director !!!
Anònim, 08/05/2017 a les 12:30
+4
-8
Pel que sembla Sanchis no és prou hooligan, s'ha de canviar ja mateix !!!
Jo proposaria un geni universal com Víctor Cucurull per garantir que "la nostra" és "la nostra".
Amb la seva intel.ligència supina segur que el primer que faria seria canviar el nom del càrrec, de "director" a "DUIrector"
Ho agafeu, no? Hua, hua, hua !!
Jo crec que la solució es...
Anònim, 08/05/2017 a les 12:42
+4
-9
Canviar el director per un mes independentista i que tota la oferta sigui encara mes enfocada a la independència, des de que va començar el “prusés”, no l’he posada mes, ja que creia que farien mes força per aquest tema JAJAJAJJAJAJAJAJAJAJ
L'ADMINISTRACIÓ ÉS AL SERVEI DELS POLÍTICS. ELS POLÍTICS SÓN AL SERVEI DE LES BANQUES
Anònim, 08/05/2017 a les 15:51
+0
-3
POSEU-VOS-HO AL CAP QUE DE MOMENT VA AIXÍ LA "COSA NOSTRA".
El problema no és l´audiencia...
Anònim, 08/05/2017 a les 16:29
+7
-2
... el problema és que fa mandra veure-la.

Especialment els informatius: sectaris SI, però sectaris sense gràcia. Almenys a altres canals se´ls hi veu el llautó però amb alegria!!

Sobrepresencia del lobby que tots sabem, i cap presentadora amb forma femenina: ROBOTS ASEXUATS.

TV3 responsable directe de la baixa natalitat catalana, perdoneu però algú ho havia de dir.
Cornuts i pagar el beure
Anònim, 08/05/2017 a les 17:22
+4
-2
Els catalans a més de la nostra televisió publica, paguem la televisió pública espanyola, a propòsit quina audiència té? Perquè aquestes dades no les comenta mai cap periodista?

Quan tinguem un estat independent podrem comparar els mitjans audiovisuals públics amb els dels altres estats, mentrestant la televisió pública catalana, és "autonòmica" no disposa de tots els recursos d'una televisió pública com cal, no ens fem trampes nosaltres mateixos.
¿Però com pot cansar la lluita per la independència d'una nació, com la catalana?
Anònim, 08/05/2017 a les 23:27
+0
-0
-
No tenim sort
Anònim, 09/05/2017 a les 00:23
+0
-0
Just quan TV3 va néixer cap al 1983/84 i podia fer d'integradora i catalanitzadora, va arribar l'auge de les antenes parabòliques que ho van debilitar enormement en aquesta funció. També hi havia ja els vídeos des de feia anys, però el seu influx competitiu era més limitat, tot i que eren quasi totalment en castellà.
Quan TV3 ja estava ben consolidada i a més sorgia el Canal 33, l'any 1989, just aleshores va començar la competència de les TV privades, Antena 3, Canal + i Tele5, entre 1989 i 1990. Amb una programació íntegrament i exclusivament en castellà. Una altre oportunitat perduda.
Quan TV3 més endavant solia liderar l'audiència a Catalunya, es van multiplicar precisament aleshores les cadenes privades i comercials. Una altra.
La TDT el 2010 va ser un altre tret per la culata. Molta gent no va comprar nous televisors i alguns ni tan sols van posar l'aparell adaptador. Que tot anava a càrrec del contribuent. El que havia de ser una meravella d'imatge i de so i que va començar en molts llocs amb pixelats, foses a negre i audició defectuosa durant una temporada, va acabar essent el principi del final del domini de la TV en l'entreteniment. L'oportunitat semblava que ni buscada a propòsit, en sentit negatiu és clar, perquè ja estavem en el boom d'Internet i això era el que li faltava a la TV per al seu declivi, ja començat uns anys abans per l'abandó dels joves. Des del canvi a pagar van començar a abandonar la TV gent de totes les edats; com a minim en la seva versió d'arreu, diària i presidint. Va anar fent-se més limitada i ocasional.
Res, que no tenim sort.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
A Catalunya cada any s'utilitzen 892 milions de tovalloletes | Adrià Costa
Guillem Genovès | 12 comentaris
01/01/1970
Les depuradores pateixen avaries per culpa de les tovalloletes llençades al vàter, que embussen les instal·lacions | Aigües de Barcelona impulsa una campanya per conscienciar d'aquest mal hàbit
Oriol Junqueras, arribant a l'Audiència Nacional | ACN
01/01/1970
La defensa del vicepresident argumenta que l'executiu ni es va reunir ni va prendre acords des de la seva destitució
Els Catarres, protagonistes del Cruïlla Primavera | ACN
01/01/1970
El nou àlbum serà "més ballable" i "elèctric", després d'un any i mig d'aturada | "No tenim previst que aquest sigui el nostre últim disc, però tampoc sabem si en farem més", afirma el grup
Carta de la DGT on s'adjunta l'etiqueta ambiental | Adrià Costa
01/01/1970
L'Ajuntament de Barcelona destina 48 patrulles de la Guàrdia Urbana per controlar que es respecta el veto als vehicles més contaminants els dies de més pol·lució
Els herois de la «Liga de la Justicia», darrer gran film de la factoria DC Comics
Esteve Plantada
01/01/1970
Set claus per saber quin és el "supergrup" més prodigiós del cinema
Una escena de la magnífica «Viaje al fin de la noche» | Alba Muñoz
Teresa Ferré
01/01/1970
La companyia Proyecto 43-2 acaba d’estrenar a Barcelona "Viaje al fin de la noche", la darrera peça de la trilogia sobre el conflicte basc i la memòria col·lectiva
Mural a favor dels presos polítics | Adrià Costa
01/01/1970
L'entitat demana anar més enllà dels grans actes de carrer i proposa reivindicar l'alliberament dels líders sobiranistes en el dia a dia
Oriol Junqueras i Carles Puigdemont, en una sessió al Parlament | Adrià Costa
Oriol March | 7 comentaris
01/01/1970
Junts per Catalunya i ERC ja negocien el paper del president i del vicepresident en cas de victòria electoral, i aposten per restituir-los | En cas que els dos estiguin privats de llibertat, s'investiria un nou cap de l'executiu i d'aquí que aparegui el nom de Marta Rovira