Junts fem més Nació     FES-TE SUBSCRIPTOR


El torneig Comte de Godó demana «disculpes» pel cas de les hostesses que havien de dur minifaldilla tot i el fred

L'organització assegura que es van complir els protocols en la contractació dels proveïdors

per Redacció , 4 de maig de 2017 a les 07:25 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 4 de maig de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Quatre de les hostesses afectades. Foto: Catalunya Ràdio


Els responsables del torneig Comte de Godó de Barcelona de tennis han demanat “disculpes” a través d’un comunicat “a totes aquelles persones que s’hagin pogut sentir ofeses” pel cas de les hostesses que havien de dur minifaldilla i màniga curta tot i el fred. Cal recordar que, segons el que va denunciar una d’elles, Raquel Muñoz, es van queixar cada dia per haver de treballar en aquestes condicions però no els van fer cas.


Ara l’organització recorda que aquesta persona havia estat contractada per una agència d'hostesses i assegura que es van complir els protocols necessaris en la contractació de qualsevol proveïdor. Amb tot, entenent que s'ha procedit “correctament” i des del “desconeixement” de la situació fins a una vegada conclòs el torneig, l'organització ha fet la petició de disculpes.

L'hostessa que va destapar el cas, acomiadada


Per altra banda, l'hostessa que va denunciar les condicions laborals amb què es van trobar durant el torneig Comte de Godó, ha estat acomiadada. "L'agència em va trucar al cap de dues hores que sortís la notícia i em van dir que no hi tornaria a treballar", va explicar a Catalunya Ràdio. De fet, la jove va assegurar que si cap altra companya ha alçat la veu és, precisament, per por a perdre la feina.

La polèmica va començar aquest dilluns quan Muñoz va explicar als mitjans de comunicació que tot i l'onada de fred, les van obligar a treballar amb minifaldilla i màniga curta, fet que els va acabar repercutint en la salut. De fet, l'hostessa va dir que dues noies van plegar perquè es trobaven malament i que l'agència i Schweppes, la companyia de refrescos que promocionaven, estaven el cas de les queixes des del principi. "Vaig fer arribar les queixes a la meva agència. He parlat directament amb gent de Schweppes i veien el fred que passàvem", va detallar la jove.


Per la seva banda, Scwheppes ha desmentit la versió de Muñoz apuntant que, davant el mal temps, se'ls va fer arribar roba d'abrigar i mitges. Així mateix, també subratlla que no han rebut cap queixa formal i que ningú els va informar que algunes treballadores s'havien posat malaltes.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Participació