La CUP Terrassa, contra el «manspreading»: els homes que seuen eixancarrats al bus

Presentarà al ple una proposta feminista per sensibilitzar els homes que seuen amb les cames obertes al transport públic

També vol eliminar faldilles i pantalons dels rètols dels lavabos

| 27/04/2017 a les 08:56h
Arxivat a: Societat, sexes, lavabos, sexisme, transport públic, CUP Terrassa, ple municipal de Terrassa, manspreading, feminisme
Aquesta notícia es va publicar originalment el 27/04/2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Ander Zurimendi i Sara Moya, de la CUP, han explicat la proposta. Foto: Albert Prieto
 

La CUP de Terrassa presentarà al ple municipal d'aquest dijous una proposta de resolució de caire feminista i en favor de "masculinitats alternatives i igualitàries". Tot i que la proposta consta de diversos punts, destaca la intenció de lluitar contra el "manspreading" al transport públic: la manera de seure d'alguns homes amb les cames obertes, ocupant més d'un seient i que pot envair l'espai personal d'altres persones, habitualment dones.

Des de la CUP creuen que cal que els homes s'impliquin i prenguin responsabilitat pel que fa al seu rol en la lluita feminista. És per això que consideren que s'han de detectar els "privilegis" que els homes tenen pel fet de ser homes i renunciar-hi, tal com ha explicat Ander Zurimendi. Un exemple d'això seria el "manspreading", és a dir, seure eixancarrats, una pràctica de la qual "alguns homes fan ús abusiu i expansiu", segons la CUP.

Per això, la CUP proposa realitzar una campanya a les marquesines del transport públic de Terrassa, per visualitzar i sensibilitzar contra el "manspreading". Afectaria la xarxa d'autobusos urbans, en ser competència municipal. Sara Moya, de la CUP, creu que si existeix "voluntat" per part de l'Ajuntament també es podria treballar per dur-la a terme als trens de FGC i Rodalies.
 

'Manspreading' al transport públic. Foto: CUP


Eliminar el sexisme als lavabos

La CUP de Terrassa també aposta per un canvi en la simbologia gràfica dels lavabos d'edificis públics i altres espais, per tal que deixin de reproduir rols sexistes: dones amb faldilla i homes amb pantalons. Per això, la CUP també planteja oferir material gràfic no sexista de forma gratuïta als comerços i entitats de la ciutat per tal de facilitar-los el canvi.

Aquestes propostes de la CUP passen per avançar en polítiques feministes parant l'atenció en els homes i no només en les dones. Així, es proposa realitzar una campanya de sensibilització sobre la "masculinitat hegemònica", potenciant aspectes com la realització del treball domèstic i de cures per part dels homes, la paternitat activa o referents de masculinitats alternatives.

En la mateixa línia i dins de la mateixa proposta, la CUP vol que es realitzi una campanya sobre violència masclista que interpel·li els homes com a responsables, i no només que animi les dones víctimes a denunciar.

La proposta que la CUP defensarà al ple inclou altres mesures com l'elaboració d'un estudi sobre desigualtats de gènere i reproducció de mandats de gènere a Terrassa o la celebració d'un cicle formatiu anual coincidint amb el Dia dels Homes contra la violència masclista.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Tenen la lògica atrofiada
Anònim, 27/04/2017 a les 09:12
+47
-1
Les dones també ho fan. I ho fan de diferents maneres, com la de posar el bolso al seient del costat. Només amb una obsessió malaltissa d'odi a l'home es pot dir aquesta bestiesa acusant només l'home de tots els mals.
Ara haurien de fer una campanya contra les converses amb veu massa alta. Això ho fan majoritàriament les dones. (Si aneu a un restaurant on hi hagi un grup de dones es nota molt, o si és mixte es nota que quasi només se senten les dones). Però lògicament no ho faran perquè el què volen és castigar l'home en tot.
la igualtat a la llar
Anònim, 27/04/2017 a les 09:23
+36
-1
No consistei en que els homes facin la bugada i altres feines (que em sembla perfecte, jo les faig també a casa meva), sinó en que mentrestant l'home planxa, la dona canvïi una roda punxada o arregli un endoll.
Quien no sabe qué hacer
Anònim, 27/04/2017 a les 10:07
+25
-1
Con el rabo mata moscas
aburrits
Anònim, 27/04/2017 a les 10:45
+39
-1
no tenen res millor a fer??
Els missatges s'han de dirigir en general
No crec que sigui la via, 27/04/2017 a les 11:18
+30
-0
Crec que és més adient, parlant d'igualtat, dirigir els missatges que parlen d'educació i respecte en general. Ahir, sense anar més lluny, vaig anar comprimit al tren perquè la dona que portava al costat ocupava part de la meva part del seient. No vaig atribuir el fet a que fos home o dona, simplement falta de respecte de la persona en concret.
Seny
garfoide, 27/04/2017 a les 11:52
+20
-0
Algu s’ha donat conte que la cadera masculina sol ser més estreta i que els homes tenen quelcom entre les cames?

A més, per la salut genital masculina i la pròpia capacitat reproductora l’àrea genital del mascle convé estigui freda.

Això no és feminisme, és antimasclisme.
botxines que es fan les víctimes
Anònim, 27/04/2017 a les 12:08
+22
-1
Si ocupar un espai superior al d'un seient és mal educat, i es creu que s'ha de castigar, es legisla (tot i que crec que és molt exagerat penalitzar això). Però no es legisla com es fa actualment on ja s'hi està posant delictes que només son delicte o falta si ho fan els homes. Les faltes es paguen ho faci qui ho faci.
Que teniu odi a l'home i esteu tan encegades que creieu que només ho fa l'home? Tranquil·les si fos així la llei que no distingeix de gènere només penalitzaria als homes... Però em sembla que ensumeu que a les dones també els hi afectaria per igual... i només voleu avantatges per a vosaltres.
Gilipolleces que nos benefician.
Anònim, 27/04/2017 a les 12:10
+15
-4
Que la basura feminista se entretenga con gilipolleces semejantes nos puede ayudar a retratarles como los dementes que son.

Así que, si, me alegra que estos agentes de la subversión sistemática de los valores tradicionales, familiares, comunitarios y nacionales se retraten ellos solitos con semejante cúmulo de estupideces.
Son uns fora de serie
[email protected] España, 27/04/2017 a les 12:34
+26
-0
Em sembla una proposta imprescindible i prioritaria. Com hem pogut viure fins ara amb aquesta injustícia tan gran ????
Noies, fem-ho igual
No és odi, és admiració , 27/04/2017 a les 13:31
+5
-2
I amb els colzes als genolls, que així encara s'ocupa més lloc.
Les dones tambe ocupen espai
Danielbelmi, 27/04/2017 a les 13:37
+18
-1
Vaig en tren a diari, i la moltes dones posen el bolso al seien del costat.
Perque no el posen a dalt com faig jo sempre amb la motxilla? Deu ser masclista felsi separarse del bolso
I en d'això no en diuen res?
Ovidi, 27/04/2017 a les 13:43
+24
-0
Fa vergonya veure al bus homes que combinen peces de roba verdes amb d'altres blaves. D'això no n'heu de dir res, CUP? Sou còmplices d'aquest mal gust hereu del heteropatriarcat opresor burgés. Quina vergonya!!
La capacitat de la CUP
Anònim, 27/04/2017 a les 18:25
+12
-0
per fer picar els mitjans de comunicació perquè parlin d'ells és memorable.
No dono credit
Anònim, 27/04/2017 a les 19:59
+8
-0
ja fa temps que he desistit d'intentar entendre als de les Cup, de tant en tant en surten en alguna, com aquesta de la noticia, que em torna a sorprendre desfavorablement, sols tinc l'esperança que hagi seny, no desitjo pas que desapareguin, perquè entenc que representen a un determinat espai polític (son un bon fre a les aspiracions de CSQP), sols que a les properes eleccions obtinguin el lloc que veritablement els correspon.
A remolc de les americanades
Anònim, 27/04/2017 a les 20:57
+13
-0
Les pseudofeministes dels Estats Units inventen bestieses, i els que som d'esquerres els hem de seguir la corrent?
L 'esquerra té valors superiors a les bèstieses sentimentaloides que defensen alguns , com són la llibertat d'expressió, la llibertat de pensament, la llibertat econòmica (rebre la justa compensació per la feina feta) , la llibertat de creure o no en DeuDeus , etc...
Ja n'hi ha prou de fer-nos perdre el temps i recursos en bestieses.
Gràcies 20:57
Anònim, 28/04/2017 a les 10:04
+1
-2
Ja trobava a faltar que algú no assenyalés correctament que la culpa sempre és dels americans (en aquest cas, americanes).
despres aniran contra els fabricants de pantalons amb bragueta !!
Anònim, 28/04/2017 a les 10:41
+3
-0
per provocadors... aquesta gent son paranoics
Mesures pels pobres
Forrat, 28/04/2017 a les 16:47
+0
-1
A mi aquestes mesures em donen igual, viatjo sempre en vehicle privat, el transport públic és pels pobres, que és contra qui legisla aquesta gent.
Tot arreglat!
Anònim, 28/04/2017 a les 17:04
+2
-0
Ja era hora!!! Gràcies cupaires per arreglar els terribles problemes de la nostra societat amb propostes com aquesta, segur que ara l'economia se'n beneficia i tot. No aprenem, no...