govern

El Govern manté «intacte» el compromís amb el referèndum tot i la suspensió del TC

Munté assegura que la impugnació de les partides de la consulta vinculant són la "previsible" resposta del govern espanyol

Rull declara que els comptes de Montoro suposen una "desautorització" de les promeses de Rajoy en matèria d'infraestructures

El Constitucional suspèn els pressupostos del referèndum i adverteix Puigdemont

, Palau de la Generalitat | 04/04/2017 a les 19:20h
Arxivat a: Política, infraestructures, Josep Rull, Tribunal Constitucional, Mariano Rajoy, Cristóbal Montoro, Govern, pressupostos, referèndum, Neus Munté, procés català, Rodalies
Carles Puigdemont i Oriol Junqueras, en la reunió del consell executiu de Govern | ACN
Aquesta notícia es va publicar originalment el 04/04/2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La portaveu del Govern, Neus Munté, ha assegurat aquest dimarts que el compromís de l'executiu català amb el referèndum es manté "intacte" després de la suspensió del Tribunal Constitucional (TC) dels pressupostos de la consulta vinculant. Munté ha insistit en la voluntat del Govern de mantenir un diàleg i arribar a un acord amb l'executiu de Mariano Rajoy sobre el referèndum perquè es tracta d'una "eina democràtica recolzada per una majoria de ciutadans".

La consellera de la Presidència ha assenyalat, tanmateix, que la impugnació de les partides de la consulta vinculant són la "previsible" resposta del govern espanyol perquè només sap abordar la demanda de bona part de Catalunya amb la "judicialització". En referència a les investigacions de la Fiscalia de les actuacions dels Govern amb relació al referèndum, Munté ha manifestat que l'executiu de Carles Puigdemont serà "contundents en negar que hi hagi qualsevol actuació des dels departaments que no sigui ajustada a la llei". I ha destacat que el referèndum forma part del "mandat del Parlament" i dels "compromisos del Govern".

El tribunal no només ha suspès les partides previstes per celebrar el referèndum sinó que, tal i com va demanar el govern espanyol, adverteix tant el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, com els consellers i els alts càrrecs del Govern que tenen capacitat d'execució dels pressupostos que si desobeeixen es pot obrir la via penal contra ells. 

Rull afirma que "res" del que va prometre Rajoy s'acabarà complint

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, també ha comparegut aquest dimarts i ha afirmat que els pressupostos generals de l'Estat del 2017 presentats pel ministre d'Hisenda i Funció Pública, Cristóbal Montoro, suposen una "desautorització" de les promeses que Rajoy va fer fa una setmana en matèria d'infraestructures. El conseller ha reblat que després de la "pluja de milions" anunciada pel president espanyol, els comptes de Montoro suposen la tercera xifra en inversió pública més baixa des del 2001.

Rull també ha recordat que l'Estat té un deute pendent amb Catalunya d'uns 10.000 milions en inversions acordades en carreteres, corredor mediterrani i ferrocarril i ha criticat que els nivells de compliment són baixos. Segons ha concretat, en el cas del pressupost de 2015, es va arribar a complir un 71% a Catalunya, mentre que a Madrid el 125%.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

DUI JA
Anònim, 04/04/2017 a les 19:33
+35
-12
Estant tardant a tirar pel dret... I fotra una bona sacsegada a aquest estat podrit de corrupcio.... Soposso que la UE no deixara que vinguin a afosellarnos a tots.... De ganas no els falta.
Quan estigueu tots inhabilitats
Anònim, 04/04/2017 a les 19:38
+19
-21
endevineu el nom del proper president de la Generalitat. Exacte, Ada Colau.
el Tribunal KKKonstitucional prevarica...
fideli, 04/04/2017 a les 19:41
+33
-8
...a la bassa amb ell.....
Res de nou
Anònim, 04/04/2017 a les 19:43
+37
-6
Com sempre: amenaces, la via penal, inhabilitacions, suspensions, .....

Saben fer alguna cosa amb caire positiu?

Saben fer algun tipus de proposta política?

Com sempre: los indepes son muy malos que atentan contra la sacrosanta unidad de espanya y desprecian la soberanía nacional.

Vosaltres aneu fent que nosaltres també ho fate.

Good bye spain, see you later.
LES COSES PEL SEU NOM!!
Anònim, 04/04/2017 a les 20:33
+9
-28
Rull no es pot dir que si es suspen la partida pel referendum es suspenen les d'infraestructures!!
Obrir un compte corrent
Anònim, 04/04/2017 a les 20:43
+17
-5
Igual que se ha fet a França, una entitat civil com la ANC pot obrir un compte corrent i admetre donacions per realitzar la consulta.

Esperar que els castellans, gallecs i andalusos que són tant crics i nyics vulguin col·laborar i són els que manen.

Aaay dios
Anònim, 04/04/2017 a les 21:15
+12
-39
Pero esta gente a qué dedica el consell exucutiu????! Aparte de para hablar tooooodo el tiempo sobre lo malo que es el gobierno central? Gobiernen de una vez!
Aaay dios
Anònim, 04/04/2017 a les 21:23
+9
-37
Pero esta gente a qué dedica el consell exucutiu????! Aparte de para hablar tooooodo el tiempo sobre lo malo que es el gobierno central? Gobiernen de una vez!
per Aaay dios
Anònim, 05/04/2017 a les 03:32
+31
-4
Que és el consell executiu??????
Primer aprendre de que parles i en tot cas després opinar.

//*//

Mortadela i Puigdemón
Casanovas, 05/04/2017 a les 08:18
+2
-24
Ai nois que us esteu posant en un carreró sense sortida, ganes tinc de que arrivi el setembre, ja riurem ja, quin despropòsit.
Esperant el referèndum
Sense President, 05/04/2017 a les 08:56
+2
-16
Des de finals del 2012 que el propòsit de l'independentisme polític és fer un referèndum d'autodeterminació. Per les raons que tots sabem, en aquests anys s'ha intentat substituir amb el 9N i amb el 27S. Han estat intents fallits, però lògics i raonables vistes les dificultats. Potser aquesta vegada -la tercera- serà la bona, però no us oblideu de mi, que porto incorporat un 'efecte referèndum' que sorprendrà a tothom si cal fer-me servir. Podeu llegir el meu relat i ho comprobareu:



@LLSPcat
9N, segona edició
Quin pais!, 05/04/2017 a les 08:57
+3
-16
Vet aquí on s'està acabant el procés. Un cop que el TC deixa dit que es ilegal que la GenCat convoqui referèndums (cosa que ja se sabia) no queda cap altre camí que fer quelcom sense pes legal, sense implicació directa de la GenCat, o amb implicació i pluja de inhabilitaicons per prevaricació; es parla d'alternaitves, de fer quelcom que potser quedarà molt maco com acte simbòlic però no anirà mes enllà de ser un altre 9N, amb dos terceres parts dels votants ignorant-lo amb raó i un resultat patétic de només 1,8 millions de vots favorables sobre un total de 6 millons de persoen amb dret a vot, una minoria que faria vergonya a qualsevol demòcrata.

Quant creieu que durarà la comèdia? Fins quan els independentistes usurparan i malbarataran les institucions i els recursos de tos els catalans per una causa minoritaria i perduda?

Quant temps falta per que la rauxa s'esbravi i retorni el seny a aquest pais? Esperem que sigui poc i que a les eleccions d'aquesta tardor puguem votar fins arraconar els independentistes a la seva minoria, amb o sense llei d'Hond per corrompre els resultats.
El Tribunal Pro....què?
Anònim, 05/04/2017 a les 10:52
+1
-0
Els deu fer molt mal el no poder amenaçar amb els tancs com havien fet en altres temps. Per això han encarregat a la seva policia militar (G.C.) i als seus jutges nomenats a dit per la causa de "La España Nacional-Católica" amb la connivència de ministres que condecoren figuretes que no deixin que es mogui res a Catalunya. No fos cas que s'els trenqués l'invent per un excés de llibertat i democràcia.
El dictador va morir però el seu llegat continua ben viu. Només cal veure el Rajoy i la seva banda amb els de Rivera de palmeros i el PSOE de coristes.