Llibertat d'expressió

La tuitaire condemnada per mofar-se de Carrero Blanco: «M'han arruïnat la vida»

La jove, de 21 anys, argumenta que, en tenir antecedents penals, no podra accedir a la beca ni formar-se com a docent

L'Audiència Nacional espanyola l'ha condemnada per un delicte d'humiliació de les víctimes del terrorisme

La tuitaire que es va mofar de la mort de Carrero Blanco, condemnada a un any de presó

| 30/03/2017 a les 10:23h
Arxivat a: Política, Luis Carrero Blanco, llibertat d'expressió, víctimes del terrorisme, terrorisme, Twitter
Aquesta notícia es va publicar originalment el 30/03/2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Cassandra Vera es va fer una «selfie» durant el judici a l'Audiència Nacional. Foto: Twitter


Cassandra Vera, la tuitaire que ha estat condemnada a un any de presó per l'Audiència Nacional espanyola per publicar diversos tuits en què es mofava de la mort de Luis Carrero Blanco, l'expresident del govern franquista que va morir assassinat per ETA, ha lamentat la pena. La jove de Múrcia, de 21 anys, ha dit que li han "arruïnat la vida". 

El tribunal ha entès que els missatges de la jove, estudiant d'Història a la Universitat de Múrcia, constitueixen un delicte d'humiliació a les víctimes del terrorisme. També l'ha condemnat a set anys d'inhabilitació absoluta.

Cassandra ha fet diversos tuits on ha explicat que, com que li queden antecedents penals, li han tret "el dret a beca" i li han "destrossat el projecte de ser docent", per la qual cosa s'estava formant.

La noia ha agraït els missatges de suport que ha rebut a Twitter i ha fet públic el seu compte de paypal per poder fer donacions, ja que molts internautes li estan demanant algun mètode per ajudar-la econòmicament. Cassandra ha explicat que ha de pagar les despeses del judici, la qual cosa li suposarà un greu problema ja que els seus pares cobren només "els 421 euros" d'ajudes per als aturats.
  La secció quarta de l'Audiència ha imposat la pena que sol·licitava la Fiscalia perquè considera que els 13 tuits que va publicar mofant-se de l'assassinat de Carrero Blanco representen un "enorme menyspreu a les persones que han patit les conseqüències del terrorisme". "Aquesta actitud humiliant encaixa en el delicte d'humiliació a les víctimes", segons el text de la sentència, que s'ha fet pública aquest dimecres a la tarda.

Durant el judici oral, la noia va al·legar que els seus tuits eren humorístics i va assegurar que els havia escrit "en clau irònica". El magistrat que ha escrit la sentència, però, creu que la justificació de l'acusada "no és convincent" i recorda que algunes de les piulades jutjades adjuntaven imatges de l'atemptat, un element que, a parer del tribunal, "reforcen encara més el caràcter de burla i mofa a una víctima del terrorisme, per molt que l'atemptat el patís el president del govern franquista l'any 1973".

Entre el 2012 i el 2016, la tuitaire va publicar diverses piulades que es mofaven de la mort de Carrero Blanco. El delfí de Francisco Franco va morir el 1973 com a conseqüència de la bomba que el grup terrorista basc va col·locar al pas del seu comboi. "ETA va impulsar una política contra els cotxes oficials combinada amb un programa especial", va tuitejar el 2013 @kira_95, el nom d'usuari de Cassandra Vera a Twitter.

En un altre piulada del 2015, la jove escrivia: "Kissinger li va regalar un tros de lluna a Carrero Blanco i ETA li va pagar un viatge fins allà". @kira_95 es mofa del fet que el vehicle en què viatjava el líder franquista va sortir volant pels aires fins al terrat d'un edifici proper com a conseqüència de la forta ona expansiva de l'explosió que va acabar amb la seva vida. La Fiscalia es va agafar a aquest darrer tuit, que adjuntava una fotografia de l'atemptat, per iniciar un procediment d'ofici contra la jove.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Fotem el camp
Anònim, 30/03/2017 a les 10:59
+38
-13
Una mostra més del que és Espanya, s'omplen la boca de democràcia i apliquen franquisme, el porten en els gens ... i ben orgullosos que n'estan.
doncs..
Anònim, 30/03/2017 a les 11:04
+26
-52
doncs no haguessis comés acte penal, així de senzill, ara no em fas llastima.


Em fa igual de gràcia, que als controls d'alcholemia, paren al típic jove, i comença a plorimicar, ehhh tiooo que yo quiero ser guardia civil o policia, si tengo antecedentes no podré serlo... no me pongas la multaaaaa va tio....

Doncs nois, noies,.. els actes tenen consecuencies.. jo no tinc cap antecedent penal, ni m'he dedicat a conduir borratxo, ni a posar tonteries al twitter sobre caarrero blanco, ni sobre els catalans de l'accident aeri, i per aquest mateix motiu, no tinc cap antecedent i puc exercir la meva vida laboral sense cap tipus de problema.

Tant senzill es fer el que faig jo?

gràcies.
Doncs noia, pot ser volies guanyar protagonisme de manera macabra i ja has vist!
Anònim, 30/03/2017 a les 11:22
+24
-41
No es pot anar pel mon volen impactar a costa dels altres i més si hi ha morts pel mig.
Ni rioja ni oli andalus
Anònim, 30/03/2017 a les 12:06
+47
-6
El que va ser victima del terrorisme va ser el Lluis Companys.
OCURRENCIA.
Anònim, 30/03/2017 a les 12:31
+24
-36
Titular equivocado, esta chica debería decir: Me he arruinado la vida.
¿solo Carrero Blanco?
Anònim, 30/03/2017 a les 13:16
+20
-7
En aquel atentado tambien murio el conductor y un guardaespaldas
Les amenaces a mort al nostre president actual i a l'anterior, no han tingut càstig, al contrari els han premiat
Anònim, 30/03/2017 a les 13:16
+26
-8
Si quaranta anys no són suficients, fins quan no es podrà fer un acudit sobre el Excelentisimo Señor Don Carrero Blanco?? 100 anys? Fins a la fi dels temps?
Llibertat d´expressió.
Anònim, 30/03/2017 a les 15:38
+12
-8
De qué ens escandalitzem? En aquest diari no em publiquen la majoria dels comentaris que envio a certes noticies. I això que no ofenc a ningú ni faig apologia de cap tipus de violència. No m´extranyaria que dintre d´uns anys, tal i com van les coses, dintre d´uns anys, em poguessin comdenar a mi per aquestes opinions.

Dedicat a tots els aspirants a Policia del Pensament en el nou Ministeri de la Veritat.
Sou pitjor que els que critiqueu!!
manipulació de la justicia = marca espanya
Anònim, 30/03/2017 a les 15:57
+24
-5
Com es pot explicar que un dels tuitaires catalanofobics de les victimes catalanes del Germanwings li sortis 8 mesos de presó i a una multa de 730 euros i a aquesta noia 12 mesos??

No oblidem QUI era Carrero Blanco, lo seu va ser un ASSESSINAT POLITIC i NO VICTIMA DE TERRORISME que es diferent!!
si acceptem que el Carrero Blanco va ser una victima de terrorisme tambe podem dir al mateix dels germans Kennedy...

“toda Guinea Ecuatorial era como un feudo de Carrero Blanco, del sector del franquismo más integrista que tenía auténticos delirios imperiales. Intentaban seguir el espíritu, ¡qué ridículo !, de Isabel La Católica”, exclama Montanyà.

“Lo más sorprendente es ver cómo se implanta la Iglesia, el nacionalcatolicismo, la Falange, el sistema político franquista y su ideología, y las consecuencias que genera : es una catástrofe
(Xavier Montanya, periodista)
Aparençes
JRRiudoms, 30/03/2017 a les 16:13
+6
-9
Doncs ves per on que hi han dones que semblem haver estat homes!

Pel que fa a la Cassandra, de tonta en té poc: ara es forrarà amb el que li donguin els seus fans. I ademés, dubto molt que tenir antecedents penals sigui una causa per no tenir dret a beca. Ara, és una sort que cap infant tingui com a docent una persona del seu taranna.

Atentament
Quina vergonya!
Anònim, 30/03/2017 a les 18:14
+4
-3
Per començar la sentencia per una carallotada d'una joveneta que ni deu saber qui era el senyor de qui parlava. Per continuar, la majoria del comentaristes que pretenen donar-li lliçons. Finalment pel sistema judicial tan poc just que tenim que només castiga els pobres (sigui quina sigui la magnitud del delicte o falta) i ni tan sols investiga els delictes dels rics, a no ser que siguin d'una ideologia contrària a la seva (franquista, obviament).
Prou de deshumanització i de voler justificar l'odi mortal i fer burla de les tragèdies personals.
Amb totes les víctimes, 30/03/2017 a les 19:32
+5
-3
Una antiga dita: "Qui mata un ésser humà mata a tota la Humanitat".
Es podria afegir que qui ho vol justificar, hi vol trobar excuses i pitjor si se'n riu o se'n burla, mata tota humanitat en ell mateix.
És inhumà i profundament deshumanitzador. No hi ha motius que valguin. Tot assassinat és un crim, és odi en el seu màxim grau. Qui ho aprova se'n fa còmplice.
És inconcebible mofar-se de la tragèdia, del dolor i la pèrdua aliens, de les víctimes, del sofriment dels seus familiars, amics i de la gent en general, perquè aquestes coses impressionen a tothom.
No hi ha terme mig: defensar i estar amb les víctimes és estar amb totes elles sense excepció, sigui com sigui i pels motius que siguin, que només són enduriment i agreujants. Res justifica ni excusa cap assassinat, cap crim, cap terrorisme, cap odi mortal.
No se n'adonen els qui ho fan que estan posant-se de part dels assassins i de matar éssers humans i menyspreant i mofant-se dels assassinats, dels que han sigut les víctimes.
Justícia espanyola
XX, 30/03/2017 a les 21:03
+4
-2
Dubto que mofar-se dels catalans morts a l'avió de Germanwings surti tan car, en no tenir la categoria de víctimes del terrorisme. En canvi, mofar-se del Dictador hereu, sense la mort del qual encara viuríem al franquisme, aquí sí, compte amb el que toquem. Lo del terrorisme és l'excusa. El que no es pot fer és mofar-se del franquisme.
Víctima o botxí?
Anònim, 31/03/2017 a les 07:10
+4
-3
Anem en compte a qui anomenem víctima.
DESPROPÒSIT...
Albert Moreno, 31/03/2017 a les 17:34
+7
-0
Poc temps després de l'atemptat el mateix Franco va etzibar: "NO HAY MAL QUE POR BIEN NO VENGA"... Fins i tot el dictador/assassí sembla que coneixia massa bé a la "víctima"...
SALUT I REPÚBLICA CATALANA...
Que no descansi mai en pau....!!!