Caixabank, Global Payments, Samsung, Arval i Visa creen un «hub» d'innovació en mitjans de pagament

L'entitat financera estableix una aliança estratègica per establir a Barcelona un laboratori especialitzat que compta amb una inversió de cinc milions d'euros

Conegero (Arval), Kim (Samsung), Alcaraz (CaixaBank), Young (Global Payments) i Sava (Visa)
Conegero (Arval), Kim (Samsung), Alcaraz (CaixaBank), Young (Global Payments) i Sava (Visa) | CaixaBank
30 de març del 2017
Actualitzat a les 12:30h
Aliances estratègiques per continuar liderant. CaixaBank, Global Payments, Samsung, Visa i Arval han impulsat el primer hub d'innovació compartida en comerç i mitjans de pagament de l'estat espanyol i, de fet, un dels primers del món. Cinc partners, que són líders en els seus sectors, uneixen forces per engegar projectes de R­­+D.

El Payment Innovation Hub treballarà en tres àrees de recerca: l'automòbil (solucions vinculades al cotxe connectat), la llar (amb aplicacions en l'àmbit domèstic) i comerços (analitzant l'experiència de compra online i física). El hub tindrà un espai físic a Barcelona, posant en valor el lideratge tecnològic de la ciutat, i s'estan estudiant diversos indrets. Inclourà sales de reunions, aules de formació i zones d'exhibició de novetats tecnològiques. Compta amb una inversió prevista de cinc milions d'euros.

Juan Alcaraz, president de CaixaBank Payments i director general de CaixaBank, ha assenyalat que l'entitat sempre ha estat pionera en els avenços tecnològics en el món financer i que cal adaptar-se a les noves tendències, cosa que exigeix establir aliances estratègiques. "Volem conèixer millor el que vol el client", ha assenyalat. "Cinc entitats com aquestes unides en aquest objectiu és una experiència única", ha dit Alcaraz. Ha explicat que aquest laboratori ha de ser a Barcelona com a lloc a desenvolupar el nou hub

Frank Young, vicepresident de Global Payments; Victor Kim, director EMEA de Samsung Pay; Bertrand Sava, director general pel sud d'Europa de Visa Europe, i Christophe Conegero, director de nous negocis d'Arval, del sector de l'automòbil, han acompanyat Alcaraz en l'acte de presentació aquest dijous a la seu de CaixaBank.

Mark Antipof, de Visa, ha explicat que "els clients cada cop volen emprar més el mòbil per a les seves compres i això ho hem d'acompanyar". Aquesta tendència és imparable, ha dit. "Estem anunciant una nova manera de treballar amb Visa i tenim clar que la col·laboració en aquest camp és bàsic", ha afirmat, assenyalant la voluntat de donar al client allò que aquest està esperant.       

Cinc líders units

Cadascuna de les cinc empreses que avui han unit esforços són líders en el seu àmbit. CaixaBank -ho ha recordat Alcaraz- és capdavantera en mitjans de pagament a Espanya, tot disposant de més de quinze milions de targetes en circulació. L'any passat, les targetes de CaixaBank van facturar 33.457 milions d'euros en comerços i 5.196 milios en compra per Internet. D'acord amb Visa, va ser de les primeres entitats en fer una aposta pel contactless (transaccions sense contracte) i ja té 9,5 milions de targetes amb aquest sistema tecnològic.

Visa opera la major xarxa de pagaments en comerços de tot el món i ha estat pionera en la indústria de pagament electrònic des de fa seixanta anys. Samsung, per la seva part, lidera amb el seu servei de pagament mòbil Samsung Pay per seguretat i facilitat d'ús. Global Payments Inc. és el proveïdor líder en serveis tecnològics per a mitjans de pagament, amb seu a Atlanta (EUA). L'automobilística Arval, part del grup BNP Paribas, també ha fet una aposta per desenvolupar sistemes tecnològics punters.