La companyia Costa Cruceros aposta per Tarragona i atraurà 25.000 creueristes en una temporada

Segons la companyia, els passatgers deixaran més de dos milions d'euros al territori

per Jonathan Oca , Tarragona , 2 de febrer de 2017 a les 09:21 |
D'Ambrosio parlant amb Josep Andreu, Josep Fèlix Ballesteros i Josep Poblet | Jonathan Oca
Aquesta informació es va publicar originalment el 2 de febrer de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El Port de Tarragona ja és oficialment i públicament nou port de destí i d'origen -port base- gràcies a la ferma aposta de Costa Cruceros. La companyia de creuers té previst que el vaixell neoRiviera salpi de la ciutat cada divendres des del 2 de juny fins al 22 de setembre.

Segons el director general de Costa Cruceros a Espanya i Portugal, Raffaelle d'Ambrosio, aquesta aposta, presentada en fora de producte "Fun & Beach", aportarà a la ciutat i alhora al territori almenys 25.000 turistes de tota Europa i es gastaran prop de 2 milions d'euros en la seva estada. Els creueristes arribaran a la ciutat a les 9 h del matí i no abandonaran el port tarragoní fins a les 2 de matinada. Està previst que el preu del passatge sigui de 800 euros però segons la companyia italiana, el preu l'anirà marcant la demanda.


Aposta ferma pel territori 

Tant el president del Port de Tarragona, Josep Andreu, com la resta d'autoritats que han intervingut en la presentació -que ha tingut lloc al teatre del Pòsit de Pescadors-, s'han felicitat per haver aconseguit aquesta aposta pel turisme de creuer de la companyia italiana. Andreu ha expressat que després de superar un "cert escepticisme comprensible" ara estan arribant els fruits de l'aposta de l'autoritat portuària per millorar l'estratègia a seguir i no tancar-se únicament en fer del port un referent en l'àmbit de trànsit de mercaderies.


L'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, fent ús de la seva semàntica ha comentat que quan es va engegar el projecte de Tarragona Port Cruise el premi no seria que arribessin creueristes sinó que el "Bingo, el premi gordo" seria quan la ciutat fos port base i ja "ens ha tocat". El camí per aconseguir-ho no ha estat fàcil, segons el batlle, qui ha detallat que s'han hagut de vèncer alguns "pessimismes històrics".

Octavi Bono, director general de Turisme de la Generalitat de Catalunya, ha celebrat la gran oportunitat que suosa aquesta aposta de Costa Cruceros, tant pel territori com per Catalunya, ja que permetrà una redistribució del turisme molt important. Josep Poblet, president de la Diputació, seguint les paraules de Bono, ha afegit que aporta "una nova dimensió que provoca que el territori aparegui en els ulls d'altres mercats".


"Tots volem que els turistes es quedin a casa nostra"

"És fantàstic que tots volem que els turistes es quedin a casa nostra" ha dit Josep Fèlix Ballesteros, alcalde de Tarragona, que ha deixat clar que l'oferta pels creueristes serà diversificada perquè "és un projecte de visió de territorial, no de ciutat". El socialista ha assegurat que la ciutat treballarà perquè els turistes tinguin "una experiència magnífica des del minut 0".

Mentre els creueristes facin escala a Tarragona, s'oferiran productes que aniran des de fer la ruta per la Tárraco Romana, la ruta del Cister, visitar el Monestir de Poblet o bé anar a PortAventura i Ferrari Land, entre altres.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació