​Barcelona estudia que l'autobús i el tramvia comparteixin carril a la Diagonal

L'encarregat de la unió d'aquest transport per l'avinguda, Pere Macias, assegura que tenen resolts els problemes de contaminació i gestió dels quals alerta el RACC

Un tramvia a la Diagonal
Un tramvia a la Diagonal | Adrià Costa
Redacció
15 de desembre del 2016
Actualitzat el 16 de desembre a les 12:07h
L'encarregat de la direcció estratègica de la unió del tramvia de Barcelona, Pere Macias, ha assegurat aquest dijous que ja tenien detectats els problemes de congestió i contaminació dels quals alerta el RACC, i ha assegurat que una de les opcions que estudien és que els autobusos circulin en algun tram de l'avinguda Diagonal pel mateix carril que el tramvia.

"Estem avaluant la possibilitat que comparteixin un carril, perquè permeti al bus guanyar temps", ha assegurat Macias en declaracions als periodistes, i ha assenyalat que també estudien les modificacions semafòriques necessàries per evitar la congestió, cosa que tindran llest en el primer trimestre del pròxim any, ha informat Europa Press.

Ha garantit que el tramvia i els busos en cap cas no perdran temps, sinó que tindran millores globals, i ha assenyalat: "El RACC fa bé de detectar aquests problemes, però els tenim ja resolts, perquè els vam detectar fa mesos".

Macias ha insistit que fa mesos que treballen per solucionar diversos itineraris de bus i transport privat que podien perdre alguns minuts en el seu recorregut, i ha garantit que els modes de transport poden compatibilitzar-se, i que "els de mobilitat sostenible guanyaran per golejada, i el privat no empitjorarà".

Assegura que hauran d'ajustar bé la senyalització per fer compatibles totes les formes de transport, però només en alguns encreuaments, i ha destacat que l'estudi del RACC estudia dos trams del recorregut, mentre que l'Ajuntament ha analitzat "tot l'àmbit de la Diagonal en profunditat", en uns estudis preliminars que es presentaran en el pròxim trimestre.

Ha afirmat que analitzaran en profunditat l'estudi del RACC, i ha manifestat "una satisfacció molt important, perquè reconeix" que els usuaris del transport públic de la Diagonal surten beneficiats, igual que els ciclistes i els vianants, segons ell.

CiU defensa que les tesis del RACC coincideixen amb les seves

CiU i el PP han tornat a carregar contra el tramvia. El portaveu de CiU, Joaquim Forn, ha subratllat la coincidència de l'estudi del RACC amb les tesis del seu grup municipal. Ha destacat que les conclusions de l'anàlisi del club automobilístic "confirmen els mateixos temors" que com a grup fa temps que evidencien. "La connexió del tramvia no només no solucionarà els problemes ambientals sinó que en crearà més i tindrà afectacions en la competitivitat de la xarxa de bus", ha afirmat.

Ha qualificat "d'indignant" que, malgrat tots els estudis –els de CiU i d'organismes com el RACC-, el govern de Colau "s'entesti a tirar endavant un projecte sense consens per qüestions ideològiques", quan hi ha alternatives, i ha subratllat que costarà als barcelonins 200 milions d'euros. Ha afegit que presentaran una iniciativa al ple del pròxim 23 de desembre per "aturar aquesta manera de fer del govern d'Ada Colau", ha informat CiU.

El PP es reafirma en el refús al tramvia i demana prioritzar la L10

El líder del PP, Alberto Fernández Díaz, ha reafirmat el refús del PP a connectar el tramvia per la Diagonal i ha demanat prioritzar la Línia 10 del Metro. Segons ell, el RACC desautoritza els informes de l'Ajuntament, i ha reclamat a Colau que no avanci en l'execució de la unió tramviaire sense disposar de consens polític i social, ni informes concloents sobre els seus efectes.

Segons el PP, Fernández Díaz ha avisat que fins ara hi ha informes de contradictoris "que demostren que l'impacte d'aquesta infraestructura seria més negatiu que positiu, a més d'un fort impacte social i econòmic que suposaria un cost de 175 milions d'euros", ha conclòs.
 

Macias és el responsable municipal de la unió del tramvia per la Diagonal. Foto: Europa Press

Arxivat a