El segon Premi Lluís Carulla promou el Museu Virtual de la Moda de Catalunya

El projecte recollirà en un web les peces de vestir històriques dels museu catalans | Amb 100.000 euros, és el guardó econòmicament més ben dotat del país pel que fa al foment de projectes culturals innovadors

per Esteve Plantada , 22 de novembre de 2016 a les 13:54 |
Foto de família amb la guardonada, autoritats i organitzadors del Premi Lluís Carulla | Fundació Carulla
Aquesta informació es va publicar originalment el 22 de novembre de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'emprenedora cultural Laura Casal-Valls ha estat la guardonada amb els 100.000 euros de la segona edició del Premi Lluís Carulla gràcies a un projecte que té l'objectiu de recollir les peces de vestir històriques dels museu catalans. El resultat es podrà comprovar en el Museu Virtual de la Moda de Catalunya, un projecte d'especial rellevància en el sector, com testimonia el fet que només un 6% de les 6.000 catalogades són actualment a l’abast del públic. "Aquest premi permet iniciar una feina que retornarà la veu a objectes llargament silenciats i que treu la pols a les històries més petites”, ha assegurat Casal-Valls.

La guardonada té l'objectiu de posar "a l’abast de tothom" un fons de peces de vestir "desconegudes i poc estudiades", a partir d’una tasca de recerca i desenvolupament a tres nivells: històric-artístic, geogràfic i tecnològic, sempre amb la implicació ciutadana i l'ús de grans dades. En aquest sentit, Casal-Valls pretén crear un relat que expliqui "no només la història del vestit a Catalunya, sinó també el perfil industrial, comercial i fins i tot la idea de disseny a Catalunya". El projecte mostrarà un concepte totalment nou de museu, desenvolupat a través d'una plataforma en línia i interactiva, "però també, i sobretot, a través d'un treball de recerca de qualitat i rigorós”, ha destacat.


El premi, organitzat i promocionat per la Fundació Carulla, ha tingut com a finalistes el portal Surtdecasa.cat, un mitjà de comunicació digital especialitzat en cultura i oci de proximitat, i Proscenium, gravacions amb lectura dramatitzada de textos teatrals catalans complementades amb dossiers pedagògics interactius. L’objectiu del premi, que arriba a la segona edició amb la voluntat de consolidar-se, és fer viable la millor idea d’emprenedoria cultural amb una important dotació econòmica i també amb el suport tècnic de l'entitat al llarg de tot un any.  

Modernitzar la cultura i estimular nous projectes culturals


Durant l’acte de lliurament del Premi Lluís Carulla, celebrat aquest dilluns al vespre a la Fundació Tàpies amb la presència de 200 persones del món cultural, empresarial i de la innovació del país, el president de la Fundació Carulla, Joaquim Coello, ha reiterat el compromís de la Fundació amb la societat catalana: “Vetllar per la llengua, els valors i la cultura catalana fomentant el sentiment de pertinença i adequant-lo permanentment a l’evolució de la societat catalana, justifica l’existència de la Fundació Carulla en el món globalitzat d’avui”, ha assegurat.

L'esdeveniment ha estat presidit pel conseller de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Santi Vila. Marta Esteve, directora general de la Fundació Carulla, ha destacat els reptes que s’apleguen al voltant del Premi Lluís Carulla 2016, que són: “Modernitzar la cultura, enfortir la societat catalana i estimular nous projectes culturals”. El diputat de cultura de la Diputació de Barcelona, Juanjo Puigcorbé, també ha assistit al lliurament del guardó.


 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació