​El Consorci d'Educació replantejarà la jornada compactada als instituts de Barcelona

El director de l'Àrea de Servei d'Educació i Territori, Pere Masó, no veu beneficis concrets a la mesura

Redacció
20 de novembre del 2016
Actualitzat a les 10:50h
Dels 64 instituts públics de la ciutat de Barcelona i que ofereixen ESO, 35 fan jornada compactada, és a dir, concentren les classes al matí i acaben abans de les 3 del migdia. Aquest horari hauria de millorar el rendiment dels alumnes, ja que s'evita l'absentisme a les classes de la tarda, i els alumnes tenen més temps per treballar. Tanmateix, segons ha explicat a l'ACN el director de l'Àrea de Servei d'Educació i Territori, Pere Masó, no hi ha evidències que l'horari intensiu millori els resultats educatius dels estudiants i per això, si no és així, el Consorci replantejarà la jornada intensiva als instituts. Masó creu que aquest horari no hauria de ser el ''normalitzat'' a la ciutat.

Pere Masó considera que ''sempre'' s'ha de buscar que l'horari sigui ''beneficiós'' per a l'alumne i posa en dubte que la jornada compactada sigui positiva per a tots els estudiants. Per aquest motiu Masó ha explicat que el Consorci, a final de curs, replantejarà la jornada compactada i ''haurà de prendre alguna determinació'' en els centres que ho sol·licitin de nou i en els que demanin continuar fent aquest horari.

Masó considera que la jornada compactada, estesa a 35 instituts de la capital catalana, molts d'alta complexitat, no ha de ser l'horari ''normalitzat'' a Barcelona si no es demostra que els resultats educatius, és a dir, acadèmics però també de convivència, conflictivitat i integració, són millors. De moment, assegura Masó, no hi ha cap indici que els indiqui que concentrar les classes al matí sigui millor que fer de 9 a 2 i tornar-hi a la tarda i admet que són elements que estan ''en reflexió'' en el si del Consorci, tot i que encara no hi ha unanimitat al respecte.

Des del Consorci, Masó ha explicat que a final de curs valoraran aquests resultats perquè en aquests moments no consideren que sigui ''la fórmula adequada''. Posa d'exemple que el projecte d'instituts a temps complet, en què s'ofereix dinar i activitats extraescolars a la tarda als centres de màxima complexitat, funciona i, per tant, ''semblaria que aquests instituts haurien de tenir més hores de permanència a les instal·lacions del centre''.
Arxivat a