​El centre comercial Glòries de Barcelona estrena reforma l'1 de desembre

Preveu guanyar quatre milions de visitants i crea 460 llocs de treball després d'invertir 145 milions d'euros en la remodelació

per Redacció , 17 de novembre de 2016 a les 20:16 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 17 de novembre de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

El renovat centre comercial Glòries de Barcelona. Foto: Centre Comercial Glòries


El Centre Comercial Glòries de Barcelona obrirà l'1 de desembre amb 60 botigues a la planta baixa la primera fase de la reforma global iniciada fa un any, i després d'invertir 145 milions en un nou concepte que aposta per integrar el recinte a la trama urbana de la ciutat. El responsable de Relacions Institucionals d'Unibail-Rodamco a Catalunya i del projecte de Glòries, Óscar Valero, ha explicat aquest dijous que el nou centre comercial incorporarà nous establiments la primavera del 2017 –el 85% del total- i estarà totalment en servei a la tardor de l'any que ve.


El nou Glòries, propietat del fons patrimonialista Unibail-Rodamco, crearà amb aquesta transformació 460 llocs de treball directes i en total es preveu un equip de 2.500 persones, mentre que en el procés de les obres s'ha contractat 800 professionals, ha informat Europa Press.

L'eix comercial passarà de 200 locals a 125 apostant per comerç local –suposaran el 60% dels establiments amb marques com Tous, Cottet, La Mallorquina, Miró, Moritz, Desigual i Imaginarium- i comptarà també amb grans operadors, com H&M, que tindrà una botiga de 3.500 metres quadrats i tindrà un espai per a la categoria Home, i un establiment Mango de 2.300 metres quadrats, sent un dels més grans d'Espanya.


Obrirà un FNAC en substitució del de Diagonal Mar

Destaca l'obertura d'un FNAC, que obrirà al públic a la primavera del 2017 convertint-se en el primer local que la firma obre a la capital catalana des de l'any 2011 i que substituirà l'establiment de Diagonal Mar.


Actualment, el centre comercial atreu uns 12 milions de visitants, si bé amb la remodelació i les noves marques –el 50% són noves- es preveu que aquesta xifra s'incrementi fins a 16 milions: el 80% dels seus clients són locals, el 10% estrangers residents a Barcelona i l'altre 10% turistes.

Després de la remodelació, que es va plantejar el 2011, el nou Glòries creixerà en 11.000 metres quadrats de superfície comercial en vertical, i les façanes dels locals arribaran als 11 metres amb establiments a doble nivell, de manera que desapareix la planta alta i s'eliminen les galeries tancades i passarel·les perquè es pugui accedir a l'interior dels comerços des del carrer. A més, les botigues de les noves firmes que han apostat per l'eix comercial seran un 44% més grans que la mitjana dels locals que tenen aquestes mateixes marques a Espanya.

Es millora la connexió entre Gran Via i Diagonal

Valero ha destacat que la transformació arquitectònica integra l'espai al barri seguint la línia del Pla Cerdà, ja que es creen quatre illes d'acord amb la quadrícula tradicional: el carrer Greenwich, el carrer dels Solsticis –que uneix la Gran Via i la Diagonal- i el carrer el Perú quedaran completament oberts al seu pas per les instal·lacions, guanyant 200 metres quadrats de via urbana. D'aquesta manera, queden connectades la Gran Via amb la Diagonal, la plaça de les Glòries, el districte 22@, el barri del Clot i el districte de Sant Martí.

Amb l'objectiu que el visitant gairebé no distingeixi on acaba la ciutat i on comença l'eix comercial, el dissenyador Javier Mariscal ha ideat una nova imatge basant-se en el mobiliari urbà i el paviment de Barcelona, i ha creat quatre escultures –la central serà la més destacada recreant el panot de Passeig de Gràcia- que evoquen Antoni Gaudí: "Serà el primer centre comercial transformat a Espanya amb aquestes característiques", ha dit Valero.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Participació