La «Pluja» de Guillem Albà i Clara Peya obre una nova temporada d'Escenes a L'Auditori

Música i arts escèniques tornen a dialogar en la tercera edició del cicle, que estrena nova imatge i presenta cinc produccions

«Pluja», en la presentació a Manresa de l'espectacle
«Pluja», en la presentació a Manresa de l'espectacle | L'Auditori/Cia
04 de novembre del 2016
Actualitzat a les 10:25h
Després de dues edicions d'un èxit incontestable de públic i també de crítica amb espectacles premiats amb el Gran Premi Zirkòlika o amb el Ciutat de Barcelona, L'Auditori torna a apostar per una tercera temporada amb la programació Escenes. La divisa continua sent la mateixa del primer dia: fugir del lloc comú, fer dialogar arts amb els talents que les provoquen i deixar-se emportar per l'emoció d'uns sentits que ens ofereixen estímuls constants.

La tercera proposta d'Escenes presenta cinc produccions i inicia una línia de projectes que son transversals amb altres programacions de L’Auditori. Aquest mateix divendres, dia 4 de novembre, arrenca el cicle amb un dels espectacles que més expectació ha generat darrerament: Pluja, creada i interpretada per l’actor Guillem Albà i la pianista Clara Peya, una obra que suposa l’estrena de l’espectacle a Barcelona. Pluja, que ve amb l'aval d'haver exhaurit totes les localitats al Festival Temporada Alta, compta amb un piano de mitja cua i un públic molt reduït que envolta l’escena, situat ben a prop de l’acció. Entre musica i teatre visual i de gest, emprenem un viatge que parla de la vulnerabilitat.
 
Arts, història, Beckett i David Bowie

A banda de l'obra que inaugurarà el cicle, Escenes també ens porta espectacles com  l’Espagnole, una fusió d'arts i història que ens recorda –i ara sembla impossible– que hi va haver un temps en què "Espanya" va arribar a ser tendència. Més enllà d'imperis, de conquestes, de literatura, d'estirabots o de posats més o menys tibats, al llarg del segle XVII la "moda espanyola" va deixar petja a la França més cortesana i culta, teixint un vincle que esdevé el punt de partida de l'obra, una fantasia escènica inspirada en el corrent artístic que va unir aquestes dues potències veïnes de la vella Europa. El resultat ha estat un espectacle en col·laboració amb la temporada de Música Antiga i fet gràcies a la unió dels talents de la Compañía Antonio Ruz i de l'ensemble barroc Accademia del Piacere, de Fahmi Alqhai.

Nao Albet assumirà el proper mes de gener la direcció d'un espectacle que s’encreua amb la programació de Sampler Sèries i que proposa una nova mirada sobre Words & Music, una peça que Samuel Becket va escriure el 1961 per a la BBC amb la música de Morton Feldman. Albet ("Words") i l'ensemble bcn216 ("Music") comparteixen escenari amb set músics, dos actors i una ballarina. Posteriorment, el març serà el torn de 5.100, una proposta que neix de la simbiosi entre Joan Català i Roser Tutusaus amb l’ensemble Frames Percussion. L'obra promet ser una explosió de ritme que anirà de la percussió a les arts en moviment.

A finals d'abril, Escenes tancarà temporada i proposta amb un homenatge a David Bowie, el camaleònic "Duc Blanc" traspassat el gener de 2016 després de deixar enllestit un àlbum que ha esdevingut un vigorós testament artístic, Blackstar (2015). Sempre refinat i sorprenent, cap altre esperit com el de Bowie per tancar la programació del cicle, amb la participació de les ballarines i coreògrafes de Les Filles Föllen i el guitarrista Adrià Plana.
 
Nova imatge i nous abonaments

Escenes, musica en moviment, estrena enguany també una nova imatge que evoca aquest diàleg entre la musica i el circ, la dansa, el teatre i altres arts escèniques. A més, els amants del cicle podran gaudir aquesta temporada, per primer cop, d’un abonament a la carta que els permetrà obtenir les entrades amb un 15% de descompte a partir de la compra de tres espectacles. D’aquesta manera es facilita que el públic pugui tenir una experiència més global del cicle a traves d’un recorregut per les diferents arts que dialoguen a L’Auditori.
 

Albà i Peya, interpretant «Pluja» Foto: L'Auditori/Cia