Junts fem més Nació     FES-TE SUBSCRIPTOR


El Govern canvia el to didàctic per l'agressivitat en la nova campanya de reciclatge

La iniciativa té un missatge directe, on els nens posen en evidència la manca de compromís i civisme d'una bona part de ciutadans

per Redacció, 3 de novembre de 2016 a les 15:34 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 3 de novembre de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha presentat aquest dijous a la Planta de Tractament de Selecció d’Envasos de Gavà (Baix Llobregat) la nova campanya de la Generalitat per fomentar la recollida selectiva dels residus. La iniciativa, que té el lema “Redueix, Reutilitza, Recicla, REACCIONA” està adreçada a la gent que no participa en el procés del reciclatge i que no separa els residus domèstics a casa seva. Es tracta de promoure un canvi d’hàbits mostrant els efectes negatius que té sobre el medi ambient llençar-los tots a la mateixa bossa.

 
Rull ha insistit en què la campanya va dirigida “als qui no reciclen perquè en el conjunt de la recollida selectiva estem al 40% i això vol dir que tenim molt recorregut per fer”. El conseller ha posat en valor la feina que s’ha fet des de la creació del Departament de Medi Ambient, fa 25 anys, i el treball de l’Agència de Residus de Catalunya “però hem de fer un pas més perquè ens hem quedat encallats”, ha dit.

Si en els  darrers anys les campanyes que s’han realitzat mostraven una visió amable del reciclatge o explicaven com funcionava la recollida selectiva, com el popular "Envàs, on vas", la d’ara té un missatge més directe i amb menys humor. El to didàctic deixa pas a la reflexió, apel·lant a la responsabilitat de cadascú a l’hora de decidir què fa amb els residus que genera. Els nens posen en evidència la manca de compromís, de consciència i de civisme de qui no separa la brossa, de qui no es preocupa pel futur del país i del planeta, en un espot que recorda l'agressivitat de les campanyes de trànsit.
 

La decisió d’aquest canvi de rumb respon a la necessitat d’incrementar substancialment la recollida selectiva dels residus domèstics en el seu conjunt, estancada els últims anys al voltant del 40%, tal i com ha recordat el conseller Rull. I tot i l’esforç inversor de les administracions per separar aquests residus en plantes i fomentar la recuperació de materials, bona part encara té com a destí l’abocador.
 
L’Agència de Residus de Catalunya (ARC) treballa amb l’objectiu europeu d’assolir una taxa de reciclatge del 50% per a l’any 2020, que s’incrementarà properament fins el 70% per a l’any 2030.
 
La campanya, finançada íntegrament pels Sistemes Integrats de Gestió (SIG) Ecoembes i Ecovidrio, té un cost global d’1,3 milions d’euros i estarà en marxa del 4 de novembre al 4 de desembre. Inclourà espots de televisió, falques de ràdio, creativitat en  mitjans impresos, cartells al carrer i difusió a través d’Internet i xarxes socials.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Participació