nació digital

NacióDigital, una història pionera de vint anys a la premsa digital

Actualment, l'empresa editora i les seves associades ocupen unes 50 persones | El mitjà és líder en audiència en llengua catalana des de febrer de 2015, i compta amb 18 edicions territorials

per Redacció, 2 de novembre de 2016 a les 14:42 |
NacióDigital, Premi Nacional de Comunicació | Adrià Costa
Aquesta informació es va publicar originalment el 2 de novembre de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La concessió del Premi Nacional a NacióDigital arriba just quan es compleixen els vint anys de treball de l'empresa editora, iniciats el 1996 amb la publicació d'Osona.com, la primera de les 18 seccions territorials amb què compta avui el diari. A partir d'aquesta edició, se'n van anar obrint fins a cobrir la major part de les comarques catalanes, a l'entorn de l'edició nacional, que té la seu a Barcelona. També compta amb seccions i edicions de caràcter temàtic. Des de fa vint mesos, NacióDigital és el mitjà digital més llegit en llengua catalana.

L'editor i fundador del mitjà és el periodista de Vic Miquel Macià. Karma Peiró és la directora i Ferran Casas, el subdirector. Jordi Font és el director d'Estratègia i Negoci. La resta de l'equip directiu està integrat per Miquel Serrabassa, director de Tecnologia i membre fundador de NacióDigital; José Manuel Gutiérrez, director de Nous Formats; Adrià Costa, director de Fotografia; Arnau Urgell, cap de Redacció, i Germà Capdevila, director del Consell Editorial. Actualment, l'equip periodístic, comercial i tecnològic de NacióDigital està format per unes 50 persones, entre l'empresa editora i les que integren el grup.


La secció d'Opinió de NacióDigital reuneix articulistes de primera línia dins del panorama nacional, amb una pluralitat de continguts que abasta tot el ventall polític democràtic. En el conjunt de les edicions, enguany hi hauran publicat uns 450 articulistes. D'altres seccions amb forta presència dins del mitjà són la de Política, amb Joan Serra Carné al front, i la de Cultura, amb Esteve Plantada.

Un dels punts característics de NacióDigital és la diversitat dels seus anunciants ja que, enguany, treballa amb una cartera consolidada d'uns 500 clients, coordinada pel departament comercial que dirigeixen Nadina Urgell i Montserrat Guixé.

La plataforma tecnològica de publicació és de disseny i creació pròpies, construïda de forma progressiva d'ençà la creació de l'empresa, amb una dinàmica de treball diària i entre periodistes, comercials i l'equip de Sobrevia.net, dirigit per José Manuel Gutiérrez i Miquel Serrabassa, en l'àmbit del desenvolupament tecnològic i l'adaptació a nous formats.

Aquest any, NacióDigital ha donat un potent impuls a la seva secció d'informació política, amb la incorporació de cinc prestigiosos periodistes d'aquest àmbit: Ferran Casas, Joan Serra Carné, Sara González, Oriol March i Roger Tugas. També ha creat un Consell Editorial integrat per una vintena d'especialistes en diverses temàtiques, amb la finalitat d'assessorar i aportar punts de vista.


Podeu consultar les últimes novetats del diari en aquesta pàgina corporativa.

Podeu consultar la història del mitjà en aquesta pàgina cronològica.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

També hauries de llegir
Fa 154 setmanes

NacióDigital, Premi Nacional de Comunicació

Participació