infraestructures

​Barcelona vol la Sagrera ja i que la pagui Rajoy

L'Ajuntament demanarà una reunió amb el futur ministre de Foment per desencallar les obres de l'estació que continuen aturades | "No podem permetre que el futur de la Sagrera depengui de les plusvàlues", reclama Janet Sanz

per Jordi Bes , Barcelona, 2 de novembre de 2016 a les 11:51 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 2 de novembre de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Les obres de l'estació de l'estació de la Sagrera de Barcelona i l'entorn segueixen aturades. L'Ajuntament de Barcelona ha exigit aquest dimecres que el nou govern de Mariano Rajoy prioritzi aquesta infraestructura i reprengui els treballs, els quals es mantenen parats des de fa més de dos anys per presumptes irregularitats dels contractistes. A més, el consistori vol que el finançament de la construcció de l'estació sigui "majoritàriament públic" i deixar de dependre de les plusvàlues, segons ha anunciat la tinent d'alcalde d'Urbanisme, Janet Sanz.

El 2013 es va limitar a un sostre màxim de 650 milions el cost de l'estació, amb una aportació de 255 per part d'Adif i la resta a finançar amb aportació privada a partir dels aprofitaments comercials de l'estació. Sanz ha aprofitat que en les pròximes hores es desvetllarà la composició del nou govern espanyol i, en roda de premsa, li ha demanat que prioritzi l'estació i una reunió amb qui assumeixi la cartera del Ministeri de Foment, i ha defensat executar "amb recursos públics bona part de la infraestructura".


"No podem permetre que el futur de la Sagrera depengui de les plusvàlues", ha reclamat. S'ha constituït una comissió tècnica amb l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) que tractarà sobre la construcció de la Sagrera, de manera que s'hi ha començat a tractar del finançament i definir les fases d'execució. En paral·lel, el consistori defensa que ja es pot avançar amb la construcció de la llosa de fons de l'estació, les obres del col·lector de Prim i la finalització de l'estació de Sant Andreu Comtal, tres actuacions paralitzades.

El gerent de Mobilitat i d'Infraestructures, Manuel Valdés, ha considerat que la represa de les obres és només "una decisió política", perquè l'Ajuntament ja ha posat tot de la seva part perquè no hi hagi impediments. Un exemple és que ha executat les obres prèvies del col·lector de Prim, les quals acabaran a mitjans de desembre i permetrien que Adif pugui continuar els treballs. Per ara l'administrador ferroviari guarda silenci sobre quan es podrien reprendre les obres de l'estació i dels entorns.


Acabar amb les plagues de rates

L'Ajuntament també ha reclamat a Adif actuacions urgents, perquè l'aturada dels treballs fan que l'entorn estigui "molt degradat", ha avisat la regidora de Sant Andreu, Carmen Andrés. Ha demanat retirar cablejats provisionals, redireccionar focus per evitar la contaminació lumínica, substituir la tanca del perímetre dels treballs i actuar per acabar amb les plagues de rates que surten de la zona d'obres, entre altres.


El consistori també ha anunciat un primer paquet d'actuacions per valor de 5,3 milions d'euros per "revitalitzar" la zona, on fa anys que es manté oberta la ferida causada per les obres. La més important és la de 5 milions que transferirà al Consorci Barcelona Sagrera d'Alta Velocitat (BSAV) per avançar en la construcció de 105 habitatges de protecció, si bé l'Ajuntament no ha concretat encara els terminis.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació