Junts fem més Nació     FES-TE SUBSCRIPTOR

catosfera

La Catosfera s'acosta als estudiants i analitza els mitjans a la xarxa

Catosfera.edu acosta els bots i la reutilització de coneixements per crear noves eines | «Masclisme i clickbaiting» analitza el tractament dels mitjans a la xarxa, amb la participació de Karma Peiró, directora de NacióDigital

per Redacció, Girona, 15 d'octubre de 2016 a les 08:50 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 15 d'octubre de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Aquest divendres la Catosfera ha celebrat la seva segona jornada de l'edició del 2016 a Girona. Al matí, més d'un centenar d'alumnes han assistit a la sessió Catosfera.edu: Tecnologia re-creativa a càrrec de Josep M. Ganyet i Quico Domingo. Durant la presentació, els estudiants han pogut conèixer el concepte de re-creació com a la creació de noves eines a partir d'informació o coneixements preexistents amb diversos exemples, a més de veure opcions per a crear un bot conversacional amb eines que estalvien coneixements de programació per a tasques simples que es centren a relacionar informació de la Viquipèdia amb reaccions a paraules o preguntes.
 

La conferència «Masclisme i clickbaiting. Els perills de fer-ho tot per acumular visites» s'ha celebrat durant la segona jornada de la Catosfera 2016 a Girona Foto: Miquel Serrabassa


El segon acte del dia ha estat Masclisme i clickbaiting. Els perills de fer-ho tot per acumular visites, que ha comptat amb la participació de la directora de NacióDigital Karma Peiró, així com amb la subdirectora del diari Ara Sílvia Barroso, la periodista Gemma Aguilera, del diari el Món, i Berta Florés, del col·lectiu onsónlesdones. L'acte ha estat presentat i moderat pel periodista Enric Borràs, i organitzat pel Grup de Periodistes Ramon Barnils.
 

Karma Peiró, directora de NacióDigital, i Sílvia Barroso, subdirectora de l'Ara, han participat a la segona jornada de la Catosfera 2016 Foto: Miquel Serrabassa


En l'anàlisi, s'ha coincidit en apuntar que el clickbaiting cada cop es penalitza més en xarxes com Facebook, que aporten força visites sobretot des de telèfons mòbils, i s'ha destacat que el masclisme existeix més en fronts com el de la paritat en els articulistes d'opinió i experts en qui confien els mitjans que no en els continguts dels articles en si mateixos, que de vegades es restringeixen a àmbits molt concrets com el dels mitjans centrats en l'esport, per exemple.
 

Berta Florés i Gemma Aguilera també han participat a la conferència «Masclisme i clickbaiting», moderada per Enric Borràs Foto: Miquel Serrabassa


Berta Florés, del col·lectiu #onsónlesdones, ha explicat que analitzen cada dia la presència d'experts i articles d'opinió als mitjans catalans per comptar i publicar quin percentatge dels qui apareixen són dones, i que actualment la xifra sempre sol ser superior en el cas dels representants masculins, tot i que cada cop més els mitjans incorporen més veus femenines en aquests espais.

Aquest dissabte l'edició d'enguany de la Catosfera encara la seva recta final amb un programa atapeït de xerrades i conferències relacionades amb la Internet de les persones: Wallapop i el màrqueting, el model d'AirBnB o una Crypto party es combinen amb la presència d'Eva Piquer de Catorze, la gironina Anna Codina o el guionista i escriptor Jaïr Domínguez.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Participació