Els imprescindibles del Festival de Sitges

El certamen comença aquest divendres, 7 d'octubre, i s'allarga durant deu dies amb les millors propostes cinematogràfiques de gènere

Un fotograma de «The Neon Demon»
Un fotograma de «The Neon Demon»
06 d'octubre del 2016
Actualitzat a les 17:51h
El Festival de Sitges torna a la càrrega aquest divendres, 7 d'octubre, amb 10 dies de projeccions frenètiques, passió pel gènere fantàstic i gran ebullició terrorífica. En total, es podran veure 174 pel·lícules, 47 d'elles a la Secció Oficial. D'entre tota aquesta producció, on també cal destacar joies com el darrer film de WerFner Herzog o l'imperdible Takashi Miike, hem volgut fer una selecció dels 10 films que més expectatives han creat (més dos bonus track). Gaudiu-ne al màxim!
 
The Neon Demon (Nicolas Winding Refn)
Divendres 14, Auditori, 8.15 i 22.45 h. Dissabte 15, Retiro, 23h

Si els fans acèrrims de Drive ja van trobar aquest film una fita sublim de l'estètica, amb The Neon Demon, quedaran absolutament extasiats. En aquesta ocasió, anant al moll de l'os, Winding Refn porta la seva plasticitat joiosament cerimoniosa al món de la moda, convertint la passarel·la en una esgarrifosa –i estilitzada–porta a l'infern


Voyage of Time (Terrence Malick)
Dissabte 15, Auditori, 11.00 i 15.30h
 
Terrence Malick torna a la càrrega i afegeix una nova peça al seu ritme estranyament desaforat de producció dels darrers anys. Emparentat directament amb El árbol de la vida, el film agafa l'ànima dels documentals del Canal Història per afegir-hi una capa de transcendalitat i poesia marca de la casa. Sobre els orígens de l'univers i la vida a la Terra


Grave (Raw) (Julia Ducournau)
Dimarts 12, Auditori, 8.30 h. Dimecres13, Auditori, 21h. Dijous 14, Retiro, 22.30h

El rastre que va deixar al darrer festival de Toronto l'ha convertit en una de les fites del moment: mareigs, vòmits, nàusees diverses i corredisses desagradables són la carta de presentació d'un film que suposa el debut de Julia Ducournau. Una adolescent que descobreix que és una caníbal. Promet sotragades extremes... i també un rerefons que va més enllà de l'exhibició constant de vísceres.
 

Blair Witch (Adam Wingard)
Dilluns 10, Auditori, 13.30 h. Dimarts 11, Auditori, 21h. Dimecres 12, Retiro, 23.15h

Si bé la mercadotècnia publicitària ha volgut vendre el film com a seqüela d'El proyecto de la Bruja de Blair, Adam Wingard fa, en realitat, un reboot. De fet, el film original ja va tenir una seqüela, Book of Shadows: Blair Witch 2, llastimosa com poques, arribant a fer possible que un film mediocre com l'original tingués una espurna de gràcia. Caldrà veure si l'invent encara s'aguanta, passats 17 anys.
 

Train to Busan (Yeon Sang-Ho)
Divendres 7, Auditori, 13.30 i 23h. Diumenge 9, Retiro, 23h

Un còctel explosiu de mossegades i sang a raig que promet deixar-nos astorats a la butaca. Provinent de Corea del Sud, una cinta que juga amb el terror apocalíptic de la nova era i posa un grapat de zombis en un tren en marxa.


Aliens: El regreso (James Cameron)
Dissabte 8, Retiro, 22h
 
Estrenada l'any 1986, la segona part d'Alien celebra enguany 30 octubres d'excel·lència, demostrant que és possible fer segones parts de tant nivell com ho van ser les primeres. Convertida en un dels grans exemples de l'excepció que confirma la regla, el trànsit de Ridley Scott a James Cameron va convertir la tinent Ripley en una musculosa fregidora d'extraterrestres amb una fam terrible.


The wailing (Na Hong-jin)
Diumenge 9, Auditori, 8.15h. Dilluns 10, Auditori, 22.15h. Dimarts11, Retiro, 22.15h
 
Un estrany arriba a un poble petit i comencen a haver-hi morts sobtades i misterioses. Si recordeu The Host entendreu que el cinema de certes latituds compta amb una tradició essencialment lúdica, transgènere. Què coi és The wailing? De fet, què ens importa? La meravella és en una barreja que deixa sense alè, que fa riure quan no sabem si toca i que ens deixa en estat permanent de shock.


Creepy (Kiyoshi Kurosawa)
Diumenge 9, Tramuntana, 22.45h. Dilluns 10, Auditori, 17.30h. i Tramuntana, 0.45h
 
Si ets dels qui els veïns d'escala sempre et fan mala espina, la darrera obra de Kiyoshi Kurosawa és el teu film. Creepy és el retorn d'un director de culte al thriller, amb una intriga policial farcida d'estranyes desaparicions. Promet tour de force psicològic, i brutícia, molta brutícia.


Pet (Carles Torrens)
Dilluns 10, Tramuntana, 16.30 h. Dimarts 11, Auditori, 17.00h. Dimecres 12, Tramuntana, 8.30h
 
Carles Torrens és un jove director català que ha aconseguit reunir en un film tints de thriller psicològic passat per la ironia i la salvatjada amb la cara d'expressions inexplicables de Dominic Monaghan, l'estimat (i també odiat) Charlie de Lost. Prohibit si sempre us han fet por els espais tancats... i els animals.
 

Midnight Special (Jeff Nichols)
Dimecres 12, Auditori, 1h
 
Aquest és l'any d'Stranger things, i Jeff Nichols no podia faltar a la festa. Influïda sense subterfugis pel cinema dels 80 i per una trama a rebuf de la sèrie de Netflix, el protagonista és un nen de 8 anys amb poders paranormals que és perseguit per una secta, per l'FBI i per NSA.
 

 
Inauguració i clausura amb accent català
INAUGURACIÓ:
Inside (Miguel Ángel Vivas)


Miguel Ángel Vivas ofereix una nova versió d'À l'intérieur, un film salvatge que ens farà remoure de pànic, de terror i d'angoixa. Sarah passa les hores a casa, esperant l'imminent naixement del seu fill. Un nit, una desconeguda irromp al seu domicili, disposada a arrabassar-li el nadó... que encara no ha nascut. Terrible és poc.

CLAUSURA:
The Limehouse Golem (Juan Carlos Medina)

La clausura del festival viatja al cor del Londres victorià. Som a l'any 1880 i una sèrie d'assassinats colpegen el districte de Limehouse, apuntant al Golem com a gran culpable d'uns fets que tenen molt de terrorífic.
Arxivat a