​El RACC exigeix actuar per evitar un 50% més de congestió als accessos a Barcelona

El club automobilístic insta Foment a invertir en Rodalies i proposa carrils Bus-VAO de baix cost

Redacció
27 de setembre del 2016
Actualitzat el 28 de setembre a les 7:45h
El RACC ha alertat aquest dimarts que la congestió als accessos de Barcelona s'incrementarà un 50% en un any si no es prenen mesures urgents. Els embussos afecten cada dia prop de 200.000 persones que accedeixen a l'àrea metropolitana de Barcelona en cotxe o autobús, des d'un radi d'uns 30 quilòmetres. En total es perden 52.000 hores cada dia, amb un cost anual de 137 milions d'euros, equivalents al 0,1% del PIB a Catalunya, i de 685 euros per usuari afectat, segons un estudi del RACC presentat aquest dimarts.
 

Hores perdudes per cada conductor al trimestre. Foto: RACC


Si bé en els últims 10 anys el trànsit havia disminuït per la crisi (un 9% respecte al 2006 i un 51% la congestió), el 2015 s'ha invertit la tendència i ha pujat un 3% la mobilitat i un 28% la congestió. El corredor d'entrada a Barcelona més congestionat és el del Vallès Occidental, a través de la C-58 de Terrassa a la capital catalana. El 62% de la congestió diària es concentra en una forquilla crítica de sis hores (de 07.00h a 10.00h i de 17.00h a 20.00h), principalment a la franja de matí (36%), i especialment entre les 08.00h i les 09.00h.

Es tracta d'"un problema greu" que requereix una "solució metropolitana", ha afirmat el president del club automobilístic, Josep Mateu. Per millorar aquesta situació, el RACC ha exigit més oferta i qualitat del transport públic, i insta el Ministeri de Foment a invertir en Rodalies. A més, proposa una bateria de mesures que no requereixen inversions milionàries, com la creació de carrils Bus-VAO de baix cost, que permetrien "una gran baixada de la congestió", ha defensat el mànager de la Fundació, Lluís Puerto.
 

Estudi del RACC sobre la congestió als accesos de Barcelona

Arxivat a