Els busos de barri de Barcelona tornen a funcionar els diumenges i festius

TMB posa en marxa una campanya de difusió dels recorreguts i els horaris per incentivar-ne la utilització | Van deixar de circular en dies de festa el 2012 per manca de finançament

Redacció
15 de setembre del 2016
Actualitzat a les 18:18h
Dinou línies de Bus del Barri de Barcelona tornaran a funcionar els diumenges i festius a partir del 18 de setembre. Segons Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), la recuperació d'aquest servei de transport de proximitat ha estat possible gràcies a una aportació especial de l'Ajuntament de Barcelona d'1,3 milions d'euros.

Els busos de barri van deixar de circular en dies de festa el 2012 per manca de finançament del sistema de transport públic. Aleshores, TMB va haver de suprimir el servei en festius en 20 línies (totes menys la 111-Tibidabo i la 116-La Salut, que tenien més demanda). Coincidint amb l'extensió d'aquest servei als festius, TMB ha posat en marxa una campanya de difusió dels recorreguts i horaris d'aquestes línies a través de cartells, fullets i els canals propis de l'empresa, amb el lema "El Bus del Barri no s'atura".

Concretament, les línies que tornaran a funcionar en diumenges i festius a partir del 18 de setembre són 19 (una menys, ja que la 112 va deixar d'existir el juliol del 2013 en ser absorbit el seu trajecte per la 185): la 113-La Mercè, la 114-Gràcia / Can Baró, la 115-La Bordeta, la 117-Guinardó, la 118-Mas Guimbau, la 119-La Teixonera, la 120-El Raval, la 121-Poble-sec, la 122-Turó de la Peira, la 123-Bonanova Alta, la 124-Penitents, la 125-La Marina, la 126-Trinitat Vella, la 127-Roquetes, la 128-El Rectoret, la 129-El Coll, la 130-Can Caralleu, la 131-El Putxet i la 132-Torre Llobeta / Prosperitat.

La denominació Bus del Barri agrupa un conjunt de línies circulars que es mouen en un àmbit reduït, generalment un barri o conjunt de barris amb entitat pròpia, i que permeten acostar els seus veïns a les zones comercials, els centres assistencials i altres llocs d'interès, a més de facilitar-los l'accés a la xarxa bàsica de transport públic, a través de punts de connexió amb la xarxa regular de bus, estacions de metro i d'altres serveis ferroviaris. La primera va ser creada el 1998.

Els vehicles del Bus del Barri estan pensats especialment per a recorreguts per carrers estrets i amb forts pendents, uns trams inaccessibles per als autobusos estàndard. Per això la seva flota està integrada per cotxes del tipus minibús, de 6-7 metres de longitud. Tots ells estan adaptats a persones amb mobilitat reduïda.
Arxivat a