Els pagesos col·lapsen Reus per denunciar el mal estat de les carreteres

Unió de Pagesos ha organitzat una tractorada per les autovies T-11 i C-14 per exigir que es millori la seguretat en les vies secundàries i que els tractors puguin circular per les vies ràpides

per ACN, 13 d'agost de 2016 a les 13:15 |
Marxa de tractors circulant per la C-14, a Reus. | ACN
Aquesta informació es va publicar originalment el 13 d'agost de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Desenes de pagesos amb més d'una vintena de tractors i vehicles s'han manifestat aquest dissabte a Reus per denunciar les dificultats que té la pagesia a l'hora de circular per les vies ràpides durant la collita i per la manca de condicions de seguretat de les vies alternatives. La marxa, organitzada pel sindicat Unió de Pagesos sota el lema «No ens barreu el pas», ha col·lapsat les autovies T-11 i C-14 i el centre de la capital del Baix Camp.

El sindicat remarca els problemes greus de seguretat i la pèrdua de temps que suposa als pagesos passar per determinades vies com l'N-340 de Vila-seca a Cambrils, o de l'Ametlla de Mar a l'Aldea; o per la carretera N-420 al pas pel Priorat. Per això, exigeixen la circulació dels tractors per les vies ràpides.


Cap a dos quarts d’onze del matí, desenes de pagesos amb més d’una vintena de tractors i vehicles han iniciat una marxa de dues hores amb sortida i arribada a la seu del sindicat Unió de Pagesos a Reus. La protesta ha recorregut el centre de la ciutat i les autovies T-11 i C-14, ocasionant importants problemes de trànsit, en el marc d’una campanya iniciada fa tres anys per reclamar la circulació dels tractors per les noves infraestructures en els mesos de collita.

El secretari d’Organització del sindicat, Carles Vicente, ha afirmat que les administracions han "menystingut" el sector a l’hora de planificar les noves infraestructures viàries. En molts casos, ha lamentat, els tractors s’han quedat sense alternatives fiables per circular i, en d’altres, no s’han habilitat vies laterals per als vehicles lents. La maquinària agrícola, els ciclomotors, els ciclistes i els vianants tenen restringida la circulació per les vies ràpides i, ara, els pagesos tarragonins volen que se'ls autoritzi a fer-ho en les èpoques de més feina.

La situació actual és un veritable via crucis, segons els pagesos. Aquest és el cas de Josep Andreu, un pagès de Vila-seca que denuncia que, per arribar a la seva finca de Cambrils, ha de creuar l’N-340 per l’interior de la població. "Ens han pres les terres, s’han pagat quan han volgut i s’han malpagat, i encara no hi podem anar. M’estic traient el carnet d’aviador per poder anar al tros en avió perquè, sinó, m’he de quedar a casa", ha ironitzat.

Com ell, en Jordi Virgili, de Tarragona, ha denunciat que, per completar el trajecte cap a la seva finca, hi ha de dedicar una hora d’anada i una altra hora de tornada, mentre que per la carretera antiga tot just en trigava deu. Virgili ha reclamat la construcció de carrils laterals per als vehicles lents i ha lamentat els problemes que té per creuar Tarragona des de la construcció de l’A-7. "Han fet rotondes i carrils estrets i un tractor una mica gros ja no hi passa", ha lamentat.


El sindicat reclama la implicació de les administracions competents: el govern espanyol, la Generalitat i la Diputació. En aquest sentit, Unió de Pagesos té previst reunir-se amb el subdelegat del govern espanyol a Tarragona, Emilio Ablanedo, dijous de la setmana que ve, per exposar-li aquests problemes de mobilitat i accessibilitat i demanar-li que els traslladi a la Direcció General de Carreteres de l’Estat amb l’objectiu de trobar solucions urgents.

Dijous de la setmana que ve, el sindicat es reunirà amb el subdelegat del govern espanyol a Tarragona amb l'objectiu de trobar solucions a aquesta problemàtica. El mes passat, ja va expressar per carta el seu malestar al conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Participació