política d'estiu

Carme Forcadell, inhabilitació no és submissió

Els expresidents del Parlament han assenyalat un camí: seguir presidint la cambra. Aquesta sí que seria una mobilització "contundent" de debò, i a càrrec d'una sola persona.

| 12/08/2016 a les 20:57h
Arxivat a: Política, Carme Forcadell, inhabilitació
Forcadell, poc després del seu primer discurs com a presidenta | Adrià Costa.
Aquesta notícia es va publicar originalment el 12/08/2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La vicepresidenta del Govern, Neus Munté, ha cridat a una mobilització contundent en cas que la presidenta del Parlament, Carme Forcadell, sigui inhabilitada pel Tribunal Constitucional. No queda clar a què es refereix amb l'ús de l'adjectiu "contundent": més contundència que les demostracions massives dels darrers Onze de Setembre semblaria una mica difícil. I si a mitja tarda tothom tira cap a casa, la "contundència" seria molt relativa, assumible, digerible per les autoritats espanyoles.

Del procediment contra Carme Forcadell, se'n poden extreure conclusions (els qui encara no ho havien fet). Moncloa i el TC tracten el Parlament com si fos una comunitat de veïns. Se li diu que no pot fer coses il·legals quan, per definició, són els parlaments els qui fan les lleis, i per tant s'incorre en una contradicció flagrant. Els cervells pensants de l'estat han posat en circulació un frase -que algun tertulià ja deu haver repetit més de mil vegades-, segons la qual "sense llei, no hi ha democràcia". Semblaria que estan en un error, perquè justament els parlaments, en tant que veu suprema del demos, són font de legalitat. Però el català no ho és, i el poden esborrar del mapa amb una simple decisió de les Corts espanyoles. Igual que van aprovar l'autonomia, la poden eliminar.

Costaria d'entendre que Forcadell fes cas de la inhabilitació, l'acceptés i se n'anés del parc de la Ciutadella. Els expresidents del Parlament han assenyalat un camí: seguir presidint la cambra. Aquesta sí que seria una mobilització "contundent" de debò, i a càrrec d'una sola persona. Que obligaria -aquesta vegada, sí- a una reacció definitiva d'Espanya per no admetre que Catalunya ja actua com un Estat. Inhabilitació no pot significar submissió. Ni rendició. Ni esperar que Forcadell sigui inhabilitada per sortir als carrers i les places, fer quatre crits i fins a la següent inhabilitació. La millor mobilització és Forcadell al setial, president una cambra que faci la seva feina: elaborar lleis emanades de la democràcia. Perquè si no són filles de la democràcia, què valen les lleis?

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Evidentment...
un senyor antic, 12/08/2016 a les 22:19
Interessant
+117
-19
La legitimitat del seu càrrec bé de les eleccions del poble catalá, per tant ni cas a un paper del govern espanyol...ni cas...et donarem el suport que calgui i punt.
Bona proposta i sobretot contundent......
Horo, 12/08/2016 a les 22:32
Interessant
+103
-12
En aquest joc tan poc "civilitzat" que en fa jugar una societat mancada del mes profund sentit democràtic com és la societat espanyola en el seu conjunt, la proposta és del tot coherent i ben plantejada.
Catalunya Andavant
SI-SI
Anònim, 13/08/2016 a les 00:22
+20
-69
que carregui la responsabilitat una sola persona
i els altres a caseta!!!!!!!
Catalans i catalanes, cagats!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lliçons
JRRiudoms, 13/08/2016 a les 01:08
+44
-6
Potser que algún que altre expresident del parlament català s'abstingués de dir el què s'ha de fer en cas d'inhabilitació per part del govern espanyol. Més que res perquè quan va ser l'hora de fer realitat un referéndum per la independencia, algú no va donar el vist-i-plau (entesós, sr. Ernest Benach?).

L'un, tertulià engreixat dels mitjans púbics; l'altre, president d'un ens fantasmagoric (també públic i oficial); de la sra., no sé a què es dedica. A tots ells, el meu respecte, però al sr. Benach dir-li que potser abans de dir segons què, millor fer autoanàlisi pública de la seva actuació davant l'ILP del referéndum per la independència.

Atentament, i bon dissabte
Tarrabastall
Anònim, 13/08/2016 a les 01:42
Interessant
+53
-3
Esta clar que PDC,ERC i CUP ( amb el dubte de CSQP), es quedarien sols, PSOE, Cs i PP no acatarian Forcadell i deixarien de participar en els debats, be , igual seria el millor, quedaria tot dividit.
Proposo una Presidència del Parlament rotatòria, dos 'avisos' o de 6 mesos...
fideli, 13/08/2016 a les 01:46
+35
-10
...Ara, un de la CUP..i anar rotant...(quan esperin pel tercer avís i obrir procediment d'inhabilitació, ja un altre President)...i així fins a Itaca...
que cada qual cumpleixi
Anònim, 13/08/2016 a les 08:21
Interessant
+62
-5
La presidenta Forcadell farà be en obeir al Parlament, els ciutadans en ser dignes de Catalunya, oposar-nos a tot el que sigui possible en relació a l'Estat espanyol i recolzar els nostres dirigents.
L'Estat espanyol només te la força que li queda dels conceptes que ha construit: Inhabilitació, anticonstituciona, etc. La nostra força ve d'unir voluntats.
Pobreta
Anònim, 13/08/2016 a les 08:57
+22
-75
Pobreta aquesta dona, encara no sap que els de CDC, la van posar com a presidenta per fer-la de cap de turc.

El que possessin a algu de societat civil, Ho van fer amb la única intencio, de que si venien mal dadas en Qualsevol gest que haguessin de cedir cap a la CUP, doncs cap dels seus es veigi afectat, ja van veure les orellas al llop amb la consulta que havia de ser referéndum.

I ara a fer declaracions per protegir la forcadell, Aixo si, desde el micro i que sho menji ella.
Aquesta dona d'aqui 10 anys es seura a la cadira i pensara, ostras quina endemesa mhan fotut
La única protesta contundent
Anònim, 13/08/2016 a les 09:33
+41
-8
No és només sortir al carrer (que també, per visualitzar la força), i quedar-s'hi en un procés de participació rotativa.
La forma contundent és una vaga indefinida en llocs i serveis clau que, encara que tingués un seguiment parcial, l'economia espanyola no podria aguantar més d'una o dues setmanes abans Europa no la obligués a cedir.
Exagerem
Anònim, 13/08/2016 a les 10:16
+36
-5
Ens estem flipant una mica amb el tema, de moment només han demanat informació i ella per activa i passiva ha dit i redit q només va aplicar el reglament. El debat és èsteril i interessat, si anem de debó no ens preocupem tant pel q fan ells, fem nosaltres sense excuses i recordem q tots els 72 diputats van votar unes conclusions d'una comissió d'estudi, conclusions q prèviament ja estaven votades i publicades al butlletí oficial del parlament.
exteriors
Anònim, 13/08/2016 a les 11:42
+38
-5
És a dir com exteriors que han estat 5 mesos fent bona feina a pesar de tenir una suspensió del TC, i sense fer tants escarafalls
Aquesta dona es curta
CATALA AMB HISTORIA, 13/08/2016 a les 12:11
+21
-61
Ja es de la quinta provincia Tortosa i sempre ha anat de sobrada.
Li convé una inhabilitació a perpetuitat i que tingui de pencar en alguna cosa que no sigui la politica.

NOS ES DIGNE DE SER LA SEGONA AUTORITAT DE CATALUNYA, TAMPOC HO ES EL PRIMER, AL MENYS PER MI COM A CATALA DE FA CENTS ANYS DE LA MEVA FAMILIA
Cap polític català no guanya a la Forcadell en abnegació, constància, fermesa, duresa i perspicàcia.
Anònim, 13/08/2016 a les 14:18
+31
-9
Catalunya catalana, independent, completa, democràtica i republicana.
Els reals inhabilitadors
Jordi del Camp, 13/08/2016 a les 14:33
+21
-0
El parlament es sobirà en ell mateix, pertant si el TC inhabilita la presidenta no hi ha res que impedeixi a aquesta a seguir exercint el seu càrreg, altre cosa són les lleis que surten d'aquest, que si s'enforten a les lleis espanyoles si que poden ser "inhabilitades" pel TC. Fet aquest perambul, els reals inhabilitadors de la presidenta del Parlament i del president de la Generalitat, són les CUP, que no aprovaràn els pressupostos i ens abocaràn a unes eleccions autonòmiques, amb un estat de desencís dins del sobiranisme. Ergo no tant criticar la previsible actuació de l'estat espanyol i més exigir fidelitat als acords signats a les CUP.
Al "treballador" de les 9:33
Anònim, 13/08/2016 a les 14:48
+12
-9
Les VAGUES es fan per a perjudicar a qui et perjudica.
No s'ha de confondre el govern español amb el poble català!!
Tot el meu suport
Anònim, 13/08/2016 a les 15:21
+24
-4
Visca Catalunya, visca la Presidenta Forcadell, i visca ERC!
RESPOSTA A AQUESTA DONA ES CURTA
Pere1963, 13/08/2016 a les 16:24
+25
-6
Senyor vostes els de l ' extrema dreta y uniinistes nomes saben insultar i ho fan des de la manera mes covarda com es l ' anonimat. No tenen respecte jo no fare el mateix que fa voste pero dir-li que el seu es cura amb cultura.
Visca Catalinya lliure!!
Ja poden anar dient. No hi haurà mani. Només que ignorarem al seu TC.
Joan Mas, 13/08/2016 a les 16:47
+26
-2
Però és que tothom ho té clar que el TC dels espanyols no té cap competència a Catalunya i la Forcadell seguirà al càrrec diguin el que diguin
Whishful thinking
Anònim, 13/08/2016 a les 18:06
+7
-12
La majoria dels comentaris ilustren el concepte del pensament il•lusori: argumentar en funcio dels desitjos, no amb un enfoc analitic de la realitat.
Excelente decision
Anònim, 13/08/2016 a les 19:49
+9
-19
Una vez se publique la inhabilitación tocará irse a casa, la idea de seguir de presidenta es otra butifarrada de los mismos bocachanclas q prometieron un referéndum el 9n, ese benach q no falte.

Es más, la forca perderá su condición de aforada cuando la inhabiliten y si continúa de presidenta bastará con q cualquiera la denuncie por usurpación de cargo público, que es un delito penal.

En todo caso veo mucha confusión entre los hamsters. El tc no inhabilita, suspende de funciones, que es distinto. No creo q lo hagan, esta vez simplemente la advertiran para cargarse de razones. La suspenderán (y posteriormente el ts la inhabilitara) cuando se niegue a no aceptar la tramitación de la ley de transitoriedad juridioca. Esta todo pensado. Se trata de ir generando advertencias aprovechando estas mociones inútiles para abatirlos fácilmente cuando lleguen las leyes de verdad. Y no, las de Hacienda propia y seguridad social están tan vacías de contenido, que habrá q esperar a la de transitoriedad juridica para tener inconstitucionalidad de verdad y cobrarse entonces unos cuantos peones. Forca incluida. Y os manifestaréis 4.
És l'última pota que ens queda de l'escambell de la independència
Anònim, 14/08/2016 a les 07:42
+3
-11
les altres dues ja no hi són: una se la va carregar la CUP i l'altra un malaurat accident. Així que els que encara flipen amb la independència, a veure quan els dura la il·lusió.
Fantastic
Anònim, 14/08/2016 a les 11:29
+0
-6
Llegitimitat de la Forcadell que surt de l' Estatut que otorga la Constitució. Ella es part de l' estat Espanyol. Fantástica esquixofrenia catalana... El que interessa de la Consti s' agafa i el que no, es diu que no es democratic. Mes d' un es fotarà una hostia contra una pared... Que Deu n'hi do!!