Barcelona renova la seva flota de vehicles amb 25 motos elèctriques més

El parc mòbil de la corporació de la capital catalana ja té electrificada el 40% de la seva flota

Imatge de la flota de 25 motos elèctriques adquirides per l'Ajuntament de Barcelona
Imatge de la flota de 25 motos elèctriques adquirides per l'Ajuntament de Barcelona | ACN
Redacció
05 d'agost del 2016
Actualitzat a la 13:01h
Barcelona de Serveis Municipals (B:SM) ha adquirit 25 motos elèctriques dins del procés de renovació de la seva flota cap a aquesta mobilitat, que preveu acabar el 2019 amb de 109 motos elèctriques, de les quals les 25 últimes substituiran les incorporades aquest any, una vegada estiguin amortitzades.

El segon tinent d'alcalde i alcalde accidental, Jaume Collboni, i la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, han coincidit a defensar aquest divendres en declaracions als periodistes l'aposta per la mobilitat elèctrica i sostenible.

Collboni ha recordat que B:SM és la principal empresa pública de Barcelona, i ha dit que, amb la transició cap a una flota elèctrica, contribueix a la sostenibilitat i al foment de la mobilitat ecològica: "Les empreses públiques han de ser exemplars".

L'adquisició d'aquestes 25 motos -que se sumen a 24 elèctriques amb les quals ja compte B:SM- implicarà deixar d'emetre anualment més de 27 tones de CO2, tenint en compte que cada vehicle recorre uns 100.000 quilòmetres i que amb cadascun s'estalviaran unes 1,09 tones.

Aquestes motos -el model S02 de l'empresa catalana Scutum- passen els 80 quilòmetres per hora i estan dissenyades per facilitar la feina diària en ciutats amb un consum mínim, i s'han adaptat afegint retrovisors i una pantalla parabrisa i ampliant el seient per a un acompanyant, entre d'altres elements.

Vidal ha defensat que Barcelona és referent de la mobilitat elèctrica -ha dit que ho és el 40% de la seva flota pública-, i ha ressaltat que aquesta "no és una qüestió futurible, sinó una opció útil i viable".

Més enllà, ha advocat per reduir el transport privat a la ciutat i perquè el que es mantingui sigui elèctric, i ha assenyalat l'aposta del consistori per aquesta mobilitat també amb els busos elèctrics, el tramvia i les bicicletes elèctriques.

Després d'una prova pilot posada en marxa el desembre del 2014, el Bicing --que té 6.528 usuaris-- disposa de 300 bicicletes elèctriques i 46 estacions amb 600 ancoratges elèctrics, la majoria d'ells situats en aparcaments per aprofitar la xarxa electrificada.
 

Jaume Collboni, tinent d'alcalde de Barcelona, muntat sobre una de les motos elèctriques Foto: ACN

Arxivat a