Telecinco i Antena 3 no van reflectir la pluralitat en la campanya del 26-J

Segons el CAC, les televisions privades espanyoles van centrar-se en els quatre principals partits i van obviar les altres cinc forces amb representació parlamentaria

| 14/07/2016 a les 11:56h
Especial: 26-J: eleccions espanyoles 2016
Arxivat a: Política, Consell de l'Audiovisual de Catalunya, pluralitat, eleccions espanyoles 2016, 26-J, CAC
Aquesta notícia es va publicar originalment el 14/07/2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) ha considerat que les televisions privades Telecinco i Antena 3 "no han reflectit la pluralitat" sorgida dels últims comicis celebrats el 26-J, ja que van centrar la seva cobertura en els quatre grans partits.

L'Informe específic del pluralisme a la televisió i la ràdio durant la campanya de les eleccions generals 2016 assenyala que la cobertura de TV3 ha estat "plural", ja que va donar temps a tots els partits amb representació parlamentària, i va aplicar el principi d'equitat i no estrictament el de proporcionalitat.


En l'informe s'ha analitzat la informació sobre les eleccions en els informatius diaris TN Migdia i TN Vespre, de TV3; la roda informativa de 9.30 a 10.00 hores del 3/24; Catalunya Migdia de Catalunya Ràdio; 8 al dia de 8tv; 14/15 de RAC1; L'Informatiu migdia, de TVE Catalunya; el TD1 i TD2 de TVE; Informativos Telecinco de migdia i nit, i el Notícias 1 i Notícias 2 d'Antena 3.

A més dels informatius de TV3, el CAC ha considerat que la roda informativa del 3/24 va ser "igualment plural", amb un cert paral·lelisme entre el temps dedicat a cada partit i els resultats de les eleccions anteriors.

Segons el CAC, Catalunya Ràdio també va mantenir el principi de pluralisme i va dur la tendència a igualar temps de la CCMA "fins a l'extrem", amb 2,7 punts de diferència el temps entre el primer partit, En Comú Podem, i l'últim, C's.

En el cas dels dos mitjans del Grup Godó, 8tv i RAC1, van aplicar el criteri de pluralisme, ja que van donar veu a les sis formacions amb representació, i el Grup RTVE va respectar el pluralisme utilitzant el principi de proporcionalitat directa.

Telecinco i Antena 3, concentrats en els quatre partits

Segons el CAC, Telecinco no va reflectir la pluralitat sorgida dels anteriors comicis ja que es va concentrar en el PP, el PSOE, Podem i C's, donant un temps testimonial de 21 segons al PNB i "obviant totalment" ERC, CDC, EH Bildu i CC.

L'organisme regulador català també ha assenyalat que Antena 3 només va donar veu als quatre principals partits, "atorgant zero segons als altres cinc partits amb representació parlamentària".

L'informe del CAC també analitza les entrevistes, debats i formes singulars d'intervenció, subratllant que els mitjans públics van realitzar entrevistes a totes les formacions polítiques amb representació parlamentària.

El CAC remarca que Telecinco va fer set entrevistes, distribuïdes entre els grans partits, i que Antena 3 va fer-ne 34, de les quals 31 als grans partits i les tres restants a CDC, PNB i Coalició Canària.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Soraya Sáenz de Santamaría i Mariano Rajoy, en un ple recent del Congrés. | Flickr de La Moncloa
Roger Tugas | 4 comentaris
01/01/1970
Els principals arguments per desacreditar el procés i el referèndum es desmunten en tan sols mig any pels informes d'organismes internacionals o del mateix govern espanyol
Manifestació a Perpinyà per la llibertat dels presos | Brice Lafontaine
01/01/1970
Desenes de persones han sortit al carrer aquest matí per exigir l'alliberament dels presos i el retorn a casa dels dirigents independentistes a l'exili
01/01/1970
El president d'Òmnium assegura que "davant la criminalització", el sobiranisme s'ha convertit "en militants de la veritat"
The Chanclettes a La Daurada Beach Club
01/01/1970
NacióDigital sorteja quatre entrades dobles per a l'espectacle #DPutuCOOL de The Chanclettes
La nova portaveu d'ERC, Marta Vilalta. | Adrià Costa
01/01/1970
La portaveu republicana fixa com un possible desllorigador l'elecció d'un president temporal mentre s'acaba de tramitar la llei que permeti investir Puigdemont a distància | Assegura que "probablement" la independència s'aconseguirà "de la mà del diàleg, la negociació i l'acord" i no descarta tornar a abordar el referèndum pactat amb l'Estat
Màrius Serra | Adrià Costa
Esteve Plantada
01/01/1970
El popular escriptor i enigmista publica "La novel·la de Sant Jordi", un divertit homenatge al gènere negre que publica al segell Amsterdam, d'Ara Llibres
El restaurant Pitarra, tancat | Albert Alcaide
Toni Vall | 6 comentaris
01/01/1970
«No pot ser que Barcelona tracti tan malament la història, la seva història, el seu patrimoni material i immaterial, el seu llegat físic i emocional. No pot ser aquest campi qui pugui»
Pep Martí | 1 comentari
01/01/1970
La junta d'Ignacio García-Nieto ha encarregat un informe jurídic per aclarir si disposa de tots els permisos