aeroport del prat

El caos de Vueling, conseqüència d'una mala planificació

Fa una setmana que la companyia acumula cancel·lacions i dimarts menys d'un 30% de vols van ser puntuals | Els sindicats de pilots i d’auxiliars de vol acusen l’anterior direcció “d’assumir més vols dels que pot assegurar”

per Cristina Allué , 29 de juny de 2016 a les 16:20 |
Cues als mostradors de Vueling a l'aeroport del Prat | ACN
Aquesta informació es va publicar originalment el 29 de juny de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Aquest matí, els retards en els vols de Vueling a l’Aeroport del Prat han continuat, però la situació a hores d’ara es va normalitzant. Si fins al migdia, la companyia encara ha patit endarreriments en desenes de vols, a partir d’aleshores ha aconseguit reduir-ne el nombre en bona part de les seves operacions, segons els informes que publica el propi aeroport, tot i que encara se’n produeixen. Cancel·lacions, de moment, no se n’han registrat.
 

Segons l’agència Eurocontrol, que vigila el trànsit aeri europeu, l’Aeroport del Prat ha registrat retards aquest matí d’entre 30 i 45 minuts, que han fet que desenes d’usuaris reclamessin informació a les xarxes socials i a les taquilles de la companyia. Alguns dels vols interns afectats han estat a Palma de Mallorca, Eivissa, Astúries, Almeria, Alacant o Màlaga. Els vols de la companyia amb destí a Roma, Marsella, Dublín, Copenhaguen o Bergen han presentat també retards.
 

Ja fa una setmana que Vueling acumula endarreriments i cancel·lacions, però va ser dilluns i ahir quan, a causa de la vaga de controladors a França, la situació es va agreujar. En total, segons AENA, que no valorarà els retards de la companyia perquè només proporciona dades generals en cas de vagues o incidents, de les 300 operacions previstes es van cancel·lar 49 vols. L’Aeroport del Prat va ser un dels grans perjudicats i va haver-ne de cancel·lar 17, sis dels quals eren de Vueling, que a més va patir retards en una cinquantena de vols. Segons els informes de la pròpia companyia, tal com informen fonts sindicals, menys d’un 30% dels vols va arribar ahir puntualment.
 

Des de Vueling s’han afanyat a avisar que les properes vagues previstes a Bèlgica i Itàlia poden empitjorar de nou la situació, però afirmen que ara estan recuperant mica en mica la normalitat i que la seva prioritat és “atendre el més ràpidament els usuaris”, motiu pel qual han habilitat un telèfon d’atenció al client. De fet, avisen els sindicats que la nova direcció de Vueling, que ser nomenada fa tot just tres mesos, està treballant per pal·liar els retards, i que té previst contractar més personal i s’ha reunit amb responsables d’AENA i de l’Aeorport del Prat.
 
Més vols dels que la companyia pot assumir
 
Des del Sindicat Espanyol de Pilots (Sepla) asseguren, però, que “els retards es deuen sobretot a una mala programació de l’antiga direcció de Vueling”, que coincideix a l’estiu amb un increment del nombre de vols i amb les vagues de controladors. “L’antiga direcció de Vueling va assumir més vols dels que podem realitzar i això obliga els pilots a fer els canvis a corre-cuita”, assegura el cap de Sepla a Vueling, José Maria Font. També des del Sindicat de Tripulants Auxiliars de Vol de Línies Aèries (STAVLA) expressen una opinió similar. 
 
Al seu torn, l'Agència Catalana del Consum va anunciar ahir que ha enviat un requeriment a Vueling perquè l'informi de les causes dels problemes, així com de les mesures que està prenent per atendre els viatgers. A més, la Conselleria d'Empresa i Coneixement també ha sol·licitat a la companyia que detalli el nombre de vols i passatgers afectats. 
 
De fet, AENA va sancionar Vueling el 2007 amb un milió d’euros per incomplir les franges horàries previstes per la Divisió de Coordinació d’Slots Aeroportuaris als aeroports de Barcelona i Alacant. Més tard, Ryanair va ser advertit pels mateixos incompliments, però mai va ser multada com Vueling.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació