La patronal rebutja la nova taxa que Colau estudia pels creueristes

La patronal CLIA recorda que les navilieres i els seus clients ja aporten ingressos fiscals i de consum a l’economia de Barcelona | L'Ajuntament vol que també paguin els creueristes que només s'estan unes hores a la ciutat

Emiliano González, Alfredo Serrano i el representant del Port, Santiago Garcia-Milà
Emiliano González, Alfredo Serrano i el representant del Port, Santiago Garcia-Milà | ACN
Agències
21 de juny del 2016
Actualitzat a les 19:36h
La indústria dels creuers ha rebutjat aquest dimarts completament una nova taxa turística, a més de l'establerta per la Generalitat, després que el govern Colau hagi obert la porta a revisar la fiscalitat dels creueristes i fer que paguin tots encara que s'estiguin a la ciutat només unes hores. Així ho han explicat el vicepresident de l'Associació Internacional de Línies de Creuers (CLIA) i director general de MSC Cruceros a Espanya, Emiliano González, i el director de CLIA Espanya, Alfredo Serrano, aquest dimarts en roda de premsa.

"Estem totalment en contra de la taxa ja existent, que hem acceptat, i d'una possible futura, perquè ens sembla discriminatòria amb l'aportació que ja realitza el sector", ha assegurat González. "Cap vaixell de cap naviliera entra a la Sagrada Família, ni passeja per les Rambles ni entra al camp del Barça", ha insistit, ja que ha afegit que fer aquestes activitats és una opció personal de cada passatger, que té com a avantatge que l'embarcació és un mitjà de transport amb allotjament.

El vicepresident de CLIA Espanya ha comentat que Barcelona ha despertat durant anys un "gran interès" de la indústria turística i rep 30 milions de turistes anualment, dels que 2,5 milions arriben a través de creuers. Per això, ha apuntat que la patronal de les navilieres té contactes amb l'Ajuntament de Barcelona, però que s'oposa "a les taxes existents i a les futures" que puguin gravar la seva activitat o l'estada dels creueristes a la capital catalana.

La patronal contraposa les protestes a "l'acceptació excel·lent" dels creuers

Sobre les protestes de grups ecologistes en contra de la contaminació que generen els creuers, Serrano ha indicat que els consta "que els creuers tenen una acceptació excel·lent a Barcelona, amb una gran quantitat de clients satisfets, que donen suport al producte amb els seus diners".

Serrano ha afirmat que cal "escoltar i respectar les protestes", però ha recordat que des de 2010 els creuers segueixen una normativa que fixa que durant l'estada en un port només poden consumir combustible amb un contingut en sofre igual o inferior al 0,1%. "Són protocols més exigents que els que marquen moltes normatives locals, autonòmiques o estatals i la indústria està apostant pel gas natural liquat en la construcció de nous vaixells", ha conclòs.
 

Emiliano González, Alfredo Serrano i el representant del Port, Santiago Garcia-Milà Foto: ACN


Esgrimeix una contribució de 41.000 milions a l'economia europea

El director de CLIA Espanya ha presentat els resultats de l'estudi sobre l'impacte dels creuers en l'economia. Serrano ha apuntat que la indústria dels creuers a Espanya i Europa "representa una història d'èxit", ja que continua batent records de resultats any rere any. La indústria dels creuers a Europa ha representat el 2015 una contribució total de gairebé 41.000 milions d'euros (una partida que inclou 16.890 milions de despesa directa de les navilieres, un 1,7% interanual més), el que representa un increment del 2% en relació al 2014, i ha generat 360.000 llocs de treball directes i indirectes, el que equival a un creixement del 3,3%.

El nombre de passatgers de creuers a Europa ha ascendit als 6,59 milions de persones durant el 2015, el que equival a un creixement 3% en relació al 2014. A més, els creueristes europeus suposen el 30% de tots els passatgers d'aquest tipus de vaixell a tot el món, una xifra que fa deu anys representava el 21,7%, i aquest mercat només es veu superat pel dels Estats Units d'Amèrica, que concentra el 51% dels creueristes de tot el món. La despesa mitjana dels creueristes és de 80 euros als ports d'embarcament, segons l'estudi de la CLIA.

En l'àmbit espanyol, la contribució econòmica del sector dels creuers s'ha incrementat un 9,5% durant el 2015, assolint els 1.323 milions d'euros, i ha generat 28.576 llocs de treball, el que representa un creixement del 12,1%. A banda, els ports de l'Estat han registrat un total de 5,9 milions creueristes en escala i 1,2 milions de creueristes en embarcament. Pel que fa al mercat emissor, el 2015 un total de 466.000 consumidors espanyols han reservat plaça en un creuer, un 2,8% que l'any anterior. El Port de Barcelona continua sent el líder d'Europa, amb més de 2,5 milions de creueristes el 2015.
Arxivat a