El Sónar es converteix en caçador de talents

El "Sónar Innovation Challenge" s’estrena aquest any com un espai de treball col·laboratiu per produir nous prototips tecnològics | La iniciativa forma part del Sónar+D i mostrarà els seus resultats durant el festival

Imatge del Sónar de Nit
Imatge del Sónar de Nit | Sónar
Redacció
11 de juny del 2016
Actualitzat a les 23:12h
Entre les nombroses novetats de la vint-i-tresena edició del Sónar s’hi troba la nova iniciativa Sónar Innovation Challenge (SIC). Des del festival es volen traspassar les barreres d’un esdeveniment musical i es pretén aglutinar gran part del talent creatiu i tecnològic per trobar solucions a desafiaments concrets. Per desenvolupar el projecte, el festival ha col·laborat amb el Grup de Recerca en Tecnologia Musical (MTG) del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la UPF.

Concretament, el SIC és un espai col·laboratiu en què creatius, dissenyadors, artistes i programadors treballen conjuntament amb empreses tecnològiques. Aquests col·lectius tenen l’objectiu de produir nous prototips que responguin a les necessitats reals del sector de la indústria creativa. Els resultats d’aquests treballs es mostraran a l’espai del Sónar+D del 16 al 18 de juny. A la convocatòria internacional s’hi ha presentat 100 candidats  dels quals se n’han seleccionat 25.
 
Quatre línies d’investigació

Els participants escollits han enfocat els seus esforços algun dels quatre reptes proposats per les empreses que formen part d’aquesta primera edició. Per una banda, Absolut-Labs pretén fer millor l’experiència de l’oci nocturn a partir de la fusió de la música, l’art i la tecnologia en formats nous i inèdits. La plataforma de música gratuïta Deezer vol crear un sistema interactiu que controli i generi fluxos musicals en viu, d’acord amb el comportament de les audiències i amb independència dels seus gustos musicals.

L’empresa Rapid-Mix vol desafiar els participants fent servir una tecnologia de reconeixement de gestos per crear una experiència de joc que se centri en el control expressiu de l’usuari. Per últim, el repte que proposa CoSiMa & Rapid Mix és el de generar una experiència sonora per a una multitud de persones de manera espontània i conjunta, a través de l'utilització dels seus telèfons intel·ligents. 
 

Concert del Sónar en el què s'utilitza una rectable Foto: Sónar

Arxivat a