Primavera Sound 2016

John Carpenter i Kamasi Washington, una revolta salvatge

El famós cineasta i compositor de bandes sonores i el nou messies del jazz s'han mostrat en plena forma | La nit del dijous també deixa bones postals com les de LCD Soundsystem i Battles

per Marcel Pujols, Barcelona | 3 de juny de 2016 a les 14:57 |
John Carpenter, en l'actuació d'aquest dijous al Primavera Sound | Primavera Sound
Aquesta informació es va publicar originalment el 3 de juny de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Allunyats dels escenaris més multitudinaris, dos artistes d’àmbits molt diferents han marcat part de la primera jornada del Primavera Sound al Fòrum. Per una banda, un dels compositors de Hollywood més mitificats i excèntrics, John Carpenter, conegut per dotar de melodies corrosives i malaltisses pel·lícules com Halloween o Assalt a la comissaria del districte 13. Per l’altra, el saxofonista americà Kamasi Washington, que ha revolucionat el món del jazz amb el seu primer disc The Epic.

Anant a pams, poc abans de les deu de la nit s’ha programat l’actuació de John Carpenter a l’escenari Primavera. El públic sembla més el del Festival de Sitges que el d’un concert del Primavera Sound, l’home de 68 anys puja a l’escenari acompanyat de la seva banda de joves músics on s’hi troba a la guitarra el fill de Dave Davies dels Kinks, Daniel Davies. Amb imatges de les pel·lícules que ha musicat de fons i amb el bigoti i les ulleres de sol fixades al sintetitzador, Carpenter ha repassat trajectòria cinematogràfica i cançons dels seus recents dos nous discos (Lost Themes i Lost Themes II). 


La irritant Halloween theme ha sonat pel delit de tots aquells fans del cine de terror, com també ho han fet les cançons que marquen pel·lícules com Scape from L.A o The Thing. Tot el repertori ha estat a petició del públic, ja que l’artista posa en votació a la seva web el repertori dels concerts. Amb una barreja de blues electrònic, riffs de guitarra plens de metall i un denominador comú anomenat misteri, Carpenter s’ha posat el públic al sarró sense ni treure’s el xiclet de la boca.

Abans de Carpenter, l’Auditori del Fòrum s’ha omplert a corredisses fins al capdamunt amb el concert de Kamasi Washington. A dins, l’explosió de textures i sonoritats ha fet esclatar el públic des de gairebé el començament. El disc del saxofonista tenor californià ha trencat els esquemes del jazz, aconseguint fusionar la part experimental del gènere amb les seves arrels més negres i ballables. Soul, funk però també free, és la medicina que ha repartit Washington amb una formació curiosa: dues bateries, contrabaix, trombó, teclats, vocalista, saxo soprano i ell al tenor. Tothom ha acabat aixecant-se de les butaques rendint-se als peus d’una música intensa i salvatge.


LCD Soundystem i Battles

Entrada la nit dos dels grups que han fet continuar la multitudinària festa que és el festival, han estat LCD Soundsystem, a l’escenari Heineken, i Battles al Ray-Ban. Els de James Murphy han ofert el segon concert dins el Primavera Sound enmig d’una expectació massiva. Tots els hits van sonar en el retorn de la banda de Nova York al festival que els va veure quan encara eren molt joves, tretze anys enrere. Amb Battles s’ha entrat a l’última etapa de la nit amb ritmes desencaixats i guitarres metralladores. El trio de math rock electrònic ha estat a l’alçada de les circumstàncies com en la resta d’ocasions que ha visitat el festival.

 

El cantant de LCD Soundsystem, James Murphy, al Primavera Sound Foto: ACN

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació