copa del rei

Puigdemont no assistirà a la final de Copa per la prohibició de l'estelada

El president català qualifica els fets d'atac a la llibertat d'expressió i recorda que l'ensenya independentista és plenament legal

El conseller de Carles Mundó titlla la decisió de "vergonyosa" mentre que l'associació Drets ja anuncia un recurs

Les estelades, prohibides a la final de Copa del Rei

| 18/05/2016 a les 18:54h
Arxivat a: Política, estelada, Copa del Rei, Carles Puigdemont
Carles Puigdemont i Ximo Puig, aquest dimecres | EFE
Aquesta notícia es va publicar originalment el 18/05/2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Reacció contundent de Carles Puigdemont a la prohibició de les estelades per part del govern espanyol a la final de Copa. El president català ha decidit no assistir al partit que s'havia de disputar aquest diumenge al Vicente Calderón fins que no es revoqui una decisió que ha qualificat d'atac a la llibertat d'expressió. "És una bandera absolutament legal", ha argumentat després de reunir-se amb Ximo Puig, president de la Generalitat Valenciana.

"És als balcons i ha estat sostinguda a les mans per milions de catalans que hi veuen un símbol de llibertat", ha afegit tot reconeixent la seva sorpresa per la decisió de la delegació del govern espanyol a Madrid.



La reacció de Puigdemont no ha estat la primera del Govern. Carles Mundó, conseller de Justícia, ha qualificat de "vergonyosa" la decisió en una entrevista a Catalunya Ràdio. Considera que es vol "coartar" la llibertat dels ciutadans i remarca que l'estelada és un "símbol democràtic". 

Drets presentarà un recurs
 
L'associació d'advocats Drets presentarà un recurs contra la prohibició d'estelades al Camp Nou. Així ho ha explicat el president Sergi Blàzquez a NacióDigital hores després que la delegada del govern a Madrid, Concepción Dancausa, hagi anunciat que no es podran entrar banderes independentistes a l'estadi.

Drets interposarà el recurs "en nom d'aficionats culers" amb qui s'ha posat en contacte i que consideren que s'ha vulnerat el seu dret d'expressar-se lliurement. De fet, Blàzquez apunta que l'estelada és una bandera legal reconeguda pel Parlament i que la decisió és clarament política.

"Equiparen l'estelada amb una bandera nazi que incita a l'odi i a la xenofòbia, però la bandera independentista no té res a veure amb això. L'estelada la porten centenars de milers de catalans i és una aspiració democràtica", ha explicat el president de Drets a NacióDigital.

La delegació del govern espanyol ha fet servir la llei contra la violència, el racisme, la xenofòbia i la intolerància en l'Esport per justificar la decisió. Segons Blàzquez, però, la resolució va en contra de la mateixa Constitució espanyola en "atemptar contra la llibertat d'expressió" i pretén "coaccionar" els aficionats.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Ni un pas enrera
Anònim, 18/05/2016 a les 19:03
+37
-18
El que ha de fer és anar-hi amb una mega-estelada a veure qui té nassos de barrar-li l'entrada i que es munti un bon sidral
¿EL BARÇA VA?
Anònim, 18/05/2016 a les 19:19
+24
-73
¿VERDAD QUE SI?,pues suficiente
VISCA EL BARÇA, VISCA CATALUNYA, VIVA ESPAÑA
Visca Catalunya (Ongi etorri, Arnaldo)
Harden, 18/05/2016 a les 19:20
+47
-12
Ho trobo molt bé, ja que és una manera de demostrar el seu descontentament sobre aquesta decisió del Govern espanyol, que només ha servit per crear polèmica. Aquest fet no provocarà que no ens manifestem contra això.
PUIGDEMONT
Anònim, 18/05/2016 a les 19:27
+31
-69
Que lleven SENYERES,nos representa a todos y nadie las prohibira
En Catalunya la mayoria no somos independentistas,pero si nos sentimos representados por la senyera,pero claro el solo SE SIENTE PRESIDENT DE LOS INDEPENDENTISTAS ,por eso no va
¿EL BARÇA VA?
Anònim, 18/05/2016 a les 19:28
+18
-56
¿VERDAD QUE SI?,pues suficiente
VISCA EL BARÇA, VISCA CATALUNYA, VIVA ESPAÑA
Puigdemont, una mostra de integritat
Anònim, 18/05/2016 a les 19:30
Interessant
+69
-15
Sí Senyor!!
Així es demostra la integritat d'un president!!
Un nacionalista independentista no ha de soportar aquest menyspreu als milions de catalans!!
Ja vam tenir prou amb el menyspreu a l'Estatut Català el 2010.

Puigdemont, moltes gràcies!!!

A QUE ESPEREM
DUI, 18/05/2016 a les 19:33
+51
-10
Si .....senyor , com te que ser
BANDERA CUBANA
Anònim, 18/05/2016 a les 19:44
+26
-13
Portem la bandera cubana, mare de l'estelada
No hi hauria d'anar ningú d'aqui
Anònim FART i TIP, 18/05/2016 a les 19:51
Interessant
+65
-11
Que es fotin la copa del vividor a on els càpiga.

Catalunya no té rei
Fins ara, l'única bandera que incita comportaments violents
Vicenç Ramoneda, 18/05/2016 a les 19:57
+58
-18
Fins ara, l'única bandera que incita comportaments violents, xenòfobs o racistes es l'espanyola!
BEN FET !!!
Anònim, 18/05/2016 a les 19:58
+25
-12
Una estelada la pots tallar a tires, portar-les repartides en diferents butxaques i unir-les de nou amb cola ràpida un cop dins del camp.
En defensa de les llibertats!!
Anònim, 18/05/2016 a les 19:59
+48
-14
Endavant president!! Cap pas enrere!!

Els catalans construirem un país i unes lleis que portaran la dignitat i la igualtat a totes les persones, sense cap distinció!!

Deia un home al seu poble, carregat d'humanitat i justícia:
"La probabilitat de perdre en la lluita no ha de dissuadir-nos de recolzar una causa que creiem justa."
Abraham Lincoln. Defensor de les llibertats dels Estats Units.
Gracies President Puigdemont
Anònim, 18/05/2016 a les 20:08
+52
-14
Orgullos de tenir un president amb principis.
és el guió.
Anònim, 18/05/2016 a les 20:12
+11
-8
Com evitar-ho ?? El club a casa i que es quedi la copa l,altre. com que no hi han pebrots i són uns botiflers... per les peles, és clar !! Sr.Puigdemont, jo no aniré a votar a casa dels enemics !! L,abstenció també és una forma de votar.
ni ganes de guanyar la copa
boixos noi, 18/05/2016 a les 20:37
+10
-9
El Barça hauria de fer tot el que sigui per perdre-la, i si de cas que els jugadors passegin i que els hi regalin auto gols a favor del sevilla
hola
Anònim, 18/05/2016 a les 20:39
+13
-36
Lógico, para el, y nada sorprendente, todos sabemos que este Presidente no electo solo es el president de la minoría independentista. Son así de demócratas
Ideas
Anònim, 18/05/2016 a les 20:42
+26
-8
*Desde el minut 1 ...tots cantan els segadors
*estelade humana...un pintat de groc,un pintat de vermell,un triangle blau ..etc
Continuo pensant....
Si el Barça diu que no va, que passaria?
Anònim, 18/05/2016 a les 20:49
+29
-5
Si el Barça es posiciona dient que no va a Madrid, això seria un gest que ompliria totes les portades dels diaris i cadenes de televisió del món.

Piquè, ara tens l'oportunitat de convèncer als teus companys que això és un atac a les llibertats del poble i de la nació que té per capital Barcelona.

Si qui representa a Catalunya mostra la seva integritat i no va a Madrid, el Barça no hauria d'anar tampoc.
En certa manera, jugar la copa és mostrar la submissió a un rei que no representa ni el vol el poble de Catalunya.

les gusta el facherio?
Anònimandreu, 18/05/2016 a les 20:49
+17
-10
seria bonito en el momento de sonar el himno ponerse todos de pie y realizar el saludo fascista.en europa se percataran de que clase de gobierno tenemos
NI falta que hace
Anònim, 18/05/2016 a les 20:50
+18
-33
Si en el futuro cataluña es independiente y decide que su bandera oficial (que a día de hoy no lo es), sea la estelada podrá ondearse en todos los campos de futbol del Mundo sin problemas. Pero la realidad es que a día de hoy la única bandera oficial de Cataluña es la cuatribarrada y la estelada no representa más que una opción POLITICA, que apoya menos del 50% de los catalanes y por eso la UEFA sanciónó al Barca, porque se va a un partido de FutboL no a un MITIN..¿Tan dificil es entender esto?
De veritat
Anònim, 18/05/2016 a les 20:59
+10
-21
Clar que es quedara a casa, amb l´esverament nacional i internacional que hi ha que el seu conseller Junqueras, vol apujar el IRPF, ha caigut com una lloça a tot el cacicam independentista, que poden veure les seves poltrones perilla amb que tindran de pagar més d´impostots, amb l´agreujan que desde la UE, timdrem, de reduir 8000 millons d´euros de gastos, mortimenta per tot arreu.
Més idees
Anònim, 18/05/2016 a les 21:18
+23
-8
Ja ha sortit: un mosaic espontani amb l'estelada. I fote't.
A PUIGDEMONT NO LE IMPORTA EL FUTBOL
Anònim, 18/05/2016 a les 21:21
+10
-25

Esta claro para el Barça no es un club de futbol , es la excusa para la constante reivindicación del nacionalismo.
Muchos barcelonistas afortunadamente no lo ven así. Por eso el Barça jugara la final y Puigdemont la vera por la tele ¿O tampoco?
Extra
Anònim, 18/05/2016 a les 21:25
+8
-8
Extra, extra, extra, ERC, ja diu que el Barça no vaigui a jugar la final, extra, extra, extra, ara veurem el poder independentista que hi ha dins o no del Barça, extra, extra, extra, pero les audiencies son les audiencies, i la pela es la pela, extra, extra, extra, pero els jugadors ja sumien amb el doblete, extra extra...
No et mereixes ser president de la Generalitat
Casanovas, 18/05/2016 a les 21:39
+7
-19
Representes a tots els catalans, no als independentistes.
Ni aguiluchos ni esteladas!
Mu bien sr. puig de monte.
Anònim, 18/05/2016 a les 21:40
+9
-19
Nos ahorraremos el verle.
Y a mi que..
Anònim, 18/05/2016 a les 21:46
+8
-20
¡¡a mi que!! ¿pero este no es del Girona ?
Gibraltar
Mercè B., 18/05/2016 a les 21:53
+16
-5
Us imagineu quin rebot agafarien si els culers anessin tots amb banderes de Gibraltar? És només una idea més.
Bravo President!!
Anònim, 18/05/2016 a les 22:04
+19
-7
Bravo puigdemont.....aquest es el meu President!
El Barça també s hauria de mullar....els catalans no volem la copa!!!!....i menys amb prohibicions!!!!!!! :-(
Que mengin futbol!
Franco, 18/05/2016 a les 22:25
+13
-4
El Barça per dignitat no hauria de jugar aquesta copa. Que se la posin a la vitrina de la reina.

Però evidentment no serà així, aniran a jugar cotets, cotets, i si es guanya o es perd li daran la mà a Sa Majestat com bons súbdits. "El millor que podem fer és guanyar-la". Sí senyor, quanta valentia i quant sacrifici, excelsa manera de desconnectar.

Sovint coses que t'han permès sobreviure en el passat, es converteixen en una andròmina que impedeix avançar. Així és avui el Barça, amb la seva directiva poruga i botiflera, el soci panxacontent que n'és el viu retrat, el jugadors, l'entrenador i la premsa esportiva en castellà, el marc mental mesetari, la dependència servil del què-ha-fet-el-madrit?, el campeoOOOOnes, la venta de samarretes planetària i la part cada cop més nodrida de l'afició que es sent culer, espanyola i universal.

A ells ja els va bé. Cap tros de llauna ens portarà la llibertat. A l'infern aquesta Copa i aquest Barça, prou mesellisme, llibertat!
Bé Carles
Anònim, 18/05/2016 a les 23:03
+9
-4
El Bartu continua cagant-se a les calces!
per que no hi va el Puigdemont
Anònim, 18/05/2016 a les 23:08
+4
-11
Si es pot posar uns calçotets estelats. Ningu li veura i pero haura desobeit.
LLIBERTAT
Fernando., 18/05/2016 a les 23:25
+11
-7
tots am semarretes lluin " l'estelada" fascistas que na penguin , llibertat d'expressió.
visca el barça i visca catalunya lliure
2016
Masias , 18/05/2016 a les 23:51
+4
-3
Enhorabuena al Sevilla, Pentacampeón de Europa. Los equipos españoles están copando las competiciones europeas.

Ahora falta y hay que ponerse a ello, ganar las competiciones científicas, técnicas y de investigación , que es lo que nos hará grandes de verdad y dejarse de política provinciana mongoloide de estos caciques dirigida a enfrentar a los españoles para que la corrupción imperante no sea destapada.
No
Anònim, 18/05/2016 a les 23:52
+2
-3
Més que mai, davant de la nova provocació del bobierno (de bobo !!) espanyol, considero que el President Puigdemont hauria de ser al estadi Calderon com a cap visible dels 20.000 culés que ens hi desplaçarem.
Encara no sabem com ens organitzarem perquè hi han varies possibilitats: portar banderes de Panamà o dels EE.UU; repartir-nos pintures per a pell groques, vermelles i blaves per pintar-nos estel.lades a la cara quan siguem dintre del estadi; o anar tots amb samarretes blanques i dibuixar-les .....ah, tot aixó sense oblidar la xiulada al himne espanyol.
Ja veurem però està clar que a les espanyes els encanta fotre el ridicul.
Ja ha venut l´entrada a e-bay?
Anònim, 19/05/2016 a les 00:00
+5
-3
Pitar l´himne espanyol
Pitar al President Rajoy
Pitar als jugadors del Sevilla
Pitar l´himne de la Champions
Pitar al rei
Pitar l´arbitre
Pitar al president de la Uefa
Pitar la senyera espanyola
Pitar l´alcaldessa de Barcelona
Pitar a la presidenta de la comunitat de Madrid
Pitar als liniers
Pitar l´entrenador sevillista
Pitar al president d´Andalusia
Pitar al ministre d´esports
...
Mentrestant els sevillistes, per palmes, alegries i olés.
Felicitats Sevilla F.C. per la copa de la Uefa!!!

I NO ESTA PROHIBIDA LA ESPANYOLA AMB L'AGUILA!!!!!!!!!!
Anònim, 19/05/2016 a les 07:11
+4
-2
Els seguidors d'alguns equips no es queden enrrera!!!!!!
Estelada convergent, producte de tot a cent
Amb Convergència NO hi ha independència , 19/05/2016 a les 07:56
+3
-4
El president de Catalunya no anirà a veure el futbol. Mare meva, Espanya ja tremola...

Quina llàstima! Encara que el gest de Pokemon sigui correcte, és tot una pantomima més. El problema és aquest, que només és un gest, l'únic que saben i volen fer a Convergència. I és així com intenten narcotitzar-nos i acontentar-nos els convergents, amb gestos i més gestos per l'eternitat. Estructures cap ni una, però gestos, per omplir un estadi!

I el problema de fons és que l'estelada ha esdevingut un símbol folklòrico-festiu, no un símbol polític i combatiu. L'estelada, preferenment l'estelada blava, és ja quelcom anecdòtic que treuen a passejar els convergents i el seu règim per pressionar allí i narcotitzar aquí quan cal negociar uns diners per aquí o unes competències per allà amb l'Estat espanyol. I a Madrid ho saben, millor que molta gent a Barcelona. Mentre l'estelada, preferenment l'estelada vermella, era un símbol de combat polític, quan els convergents han necessitat pujar-se al carro, han rescatat l'estelada blava del calaix i l'han convertida en el que no podia ser d'una altra manera amb qualsevol cosa que toquen, en un article festiu i de broma que es pot adquirir a qualsevol bassar xinès. El règim borbònic (aquell que Convergència ha edificat a Catalunya durant anys i panys), amb aquesta prohibició-prova, vol mesurar el nivell d'empassament i messellisme de la massa processista, via Barça, i veurà que aquest encara no ha tocat fons.

Ja teníem clar que la independència estarà més a prop a mesura que Convergència estigui més avall. Ara, hem de tenir també clar que la independència estarà més a prop a mesura que el Barça, narcotitzant esportiu en mans de les classes benestants catalanes i eina convergent, estigui més avall. Si Pokemon fa bé en no anar-hi, aleshores, per lògica, el Barça i els seus afeccionats fan mal en anar-hi. Aleshores, el Barça és i actua com una rèmora per la llibertat del país.

Prou de participar a la Copa borbònica, sí, però siguem consequents i demanem també prou de participar a la lliga BBVorbònica. Prou de madriditis, prou de "Clásico" i prou de dir que Catalunya està representada pels nens rics de torn que no saben ni volen parlar un borrall de català ni saben a quin país viuen.
Endavant
LIS, 19/05/2016 a les 08:18
+4
-2
Estic amb el president.
Ha estat coerent,tenim un bon president i estic amb ell.

Visca Catalunya lliure !!
Deu meu, quants adeptes a la censura!!
Berlin, 19/05/2016 a les 08:42
+3
-0
Pels que diuen que Puigdemont no representa a tots els catalans els hi diré que en Rajoy representa una minoria de catalans i ens el estem tragant fa molt de temps, així que aquest argument és una parida.
Pels que diuen que el Barça no hauria de jugar els hi diré que costa molts esforços arribar a on arriben els jugadors i la majoria d' ells son apolítics, no té sentit.
La millor idea és pensar en quin format es poden entrar estelades i d' aquesta manera desobeir una prohibició que va contra la llibertat d' expresiò de tots els independentistes. Però pel que veig en alguns comentaris d' aquí , els que no son independentistes ja els hi agrada que ens tanquin la boca a través de la censura, molt bé, és nota que sou molt democràtics. Amb això veiem que seria de Catalunya si no tinguèssim un parlament independentista escollit a traves de les urnes pels catalans.
Una cosa és que no sigueu independentistes i l ' altre que sigueu adeptes a la censura pels que ho som.
Fem-nos veure
Anònim, 19/05/2016 a les 11:10
+4
-1
La meva proposta seria deixar buides les localitats assignades a l'afició blaugrana però com que entenc que les entrades ja deuen estar comprades i no us tornaran els diners, proposo anar-hi amb la bandera de Gibraltar o amb samarretes blanques en favor de la llibertat d'expressió i omplir les grades. Quan entri el Borbó o soni l'himne, tots dempeus i d'esquenes al camp i xiulant.
La imatge pot der èpica.
A l' anonim de les 19:27
Anònim, 19/05/2016 a les 14:47
+2
-2
A ver si te enteras que si sacas una senyera en españa te la queman! Que odian todo lo que sea català! Que no nos quiereeeeeeeen!!! Entérate de una vez!