COPA DEL REI

Les estelades, prohibides a la final de Copa del Rei

La delegació del govern espanyol assegura que no es podrà introduir al Vicente Calderón cap tipus d'ensenya "anticonstitucional"

García Albiol sí que permetria les estelades a la final de Copa

| 18/05/2016 a les 13:17h
Especial: També et pot interessar
Arxivat a: Societat, Copa del Rei, FC Barcelona, estelada, govern espanyol, futbol
Culers animant el Barça a la final de Copa de la Rei 2015 | Europa Press
Aquesta notícia es va publicar originalment el 18/05/2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Uns 2.500 efectius participaran en el dispositiu de seguretat del partit de la final de la Copa del Rei de futbol, que enfrontarà diumenge el FC Barcelona i el Sevilla, a l’estadi del Vicente Calderón de Madrid. Al matx no s’hi podran entrar estelades ni altres símbols anticonstitucionals, tal com fixa la Ley del Deporte, segons ha explicat la delegada del govern a Madrid, Concepción Dancausa.

Es tracta d’un partit d’alt risc que comptarà amb un estadi ple amb capacitat de 54.907 espectadors i una previsió de gairebé 40.000 aficionats d’ambdós clubs. La delegada del govern ha argumentat que el futbol no pot ser “un escenari de lluita política”.

Per tot plegat, es registraran tots els aficionats a l’entrada al camp. Així, es recomana als aficionats a acudir al partit amb temps suficient per poder passar amb tranquil·litat els controls de seguretat establerts per la Policia Nacional i la Federació Espanyola de Futbol. Per això, les portes de l’estadi s’obriran tres hores i mitja abans de començar el partit.

Per un altre costat, es reforçaran les línies d’autobusos diürns i nocturns, així com trens i metros. “És una oportunitat més perquè Madrid segueixi demostrant la seva capacitat per organitzar grans esdeveniments esportius que generen riquesa i impacte econòmic”, ha explicat Dancausa.

La UEFA i el Reial Madrid

La proliferació d’estelades en els darrers temps, emmarcades en el procés sobiranista català, ha generat diverses polèmiques.

En el darrer partit de lliga entre el Reial Madrid i el Barça al Santiago Bernabeu tenia ordres directes de no deixar entrar cap bandera estelada al camp. La decisió més sonada, però, han estat les dues sancions de la UEFA al Barça perquè els seus aficionats han lluït la insígnia independentista en algun camp: 40.000 euros per la presència d’estelades al partit Barça-Bayer Leverkusen i 30.000 euros més per la final de la Champions a Berlin contra la Juventus.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

kultura
ansole1943, 18/05/2016 a les 13:30
Interessant
+85
-5
si ha l'estelada enlloc d'una estrella hi posem una àliga negra, un toro o una esvàstica, potser els agradarà mes i no posaràn pegues al entrar
VERGONYA,
Guanyarà el Barça i Piqué sortirà amb una estelada
Anònim, 18/05/2016 a les 13:35
Interessant
+85
-6
Temps al temps
Democracia 100%
Anònim, 18/05/2016 a les 13:50
Interessant
+91
-7
Pitjor que el temps del Dictador feixista. Això és una democràcia?.
Marxem ja //*//
I no han pensat en res més en prohibir ?
Anònim, 18/05/2016 a les 13:53
Interessant
+64
-6
Doncs portarem un bon carregament de xiulets i una bona bufera.
Recomano no deixar diners a Madrid
Anònim, 18/05/2016 a les 13:57
Interessant
+97
-6
Recomano no fer ni un centim de despesa a Madrid: ni un entrepà. Ens ho portem tot d'aquí: entrepans, llaunes de beguda, etc.
En quin article?
Anònim, 18/05/2016 a les 14:04
+53
-5
En quin article està prohida? En quin?
Espanya no és cap nació
Marcu, 18/05/2016 a les 14:05
Interessant
+60
-5
Espanya és una dictadura. Tots amb estelades i a xiular el seu himne.

DUI ja!!!!
Estelades
Anònim, 18/05/2016 a les 14:06
+43
-5
Tot el camp ple de Banderes Negres.
No a la dictadura espanyola
Jolo, 18/05/2016 a les 14:07
+44
-9
S'han de prohibir les banderes espanyoles a Catalunya i ja.

Espanya és feixisme
Kolo, 18/05/2016 a les 14:09
+44
-5
Podemos, PP, Ciudadanos, i PSOE són els que defensen això.

Esperem que els catalans sàpiguen recordar perquè ERC i CdC són els nostres partits.

Tots amb estelada.
Podemos són anticatalans
Ramiro, 18/05/2016 a les 14:11
+37
-5
Tots els que pretenien votar Podemos s'estan passant a ERC després de veure això...
Recòrrer
Jordi Lògic, 18/05/2016 a les 14:11
+31
-2
Suposo que encara que sigui alguna ONG, es recorrerà aquesta decisió governativa que conculca el dret a la llibertat d'expressió.
Els catalans també en sabem prohibir...
Anònim, 18/05/2016 a les 14:17
+51
-4
Prohibit comprar aquestes assegurances a Catalunya: Les assegurances de Mutua Madrileña (La Mutua)
Prohibit comprar a El Corte inglés, a Viatges el Corte Inglés, a Hipercor, les assegurances E. C. I..., ja que el seu director pertany a la falange española.

Prohibit comprar a Catalunya tot el que estigui relacionat amb Florentino Pérez i les seves empreses.
Prohibit ingressar diners en Bankia, (antiga Caja Madrid).
Prohibit ingressar diners al Banc Popular
Prohibit ingressar diners al Banc Santander (Papers de Panamá)
Prohibit ingressar diners al Banc BBVA
Prohibit fer contractes amb ENDESA
Prohibit fer contractes amb Telefónica Mòbils (altres companyes si)
Prohibit repostar a Benzineres Repsol
...........
Ja estem farts!!!

Prou!! Catalunya Independent!!!


I cito; "La delegació del govern espanyol assegura que no es podrà introduir al Vicente Calderón cap tipus d'ensenya "anticonstitucional"
SAMURAI1973, 18/05/2016 a les 14:24
+50
-4
l'Estelada no es anticonstitucional, la bandera amb el "pollo" si.
Doncs que no la juguin.
Anònim, 18/05/2016 a les 14:29
+7
-2
I això que no soc de les estelades,jo.No soc republicà ni boig.
En tot cas,si s'ha de jugar que ho facin en plan de conya total.
De fet,trobar aquest trofeu a les vitrines del Barça és una vergonya sense precedents i convida a no repetir la visita.
Bien hecho. Ya era hora.
Iván, 18/05/2016 a les 14:29
+10
-50
Ni esteladas, ni silbidos. Estamos hartos que denigren y pisoteen nuestros símbolos nacionales esta gentuza separatista. Pero este año se les ha acabado el chollo. Se acabó para siempre! A Madrid no irán a insultar a España, eso seguro.
SE JUEGA UN PARTIDO DE FUTBOL
Anònim, 18/05/2016 a les 14:31
+9
-42

No es un acto político. Un partido de futbol no debe aprovecharse para otras finalidades y la ley del deporte y lo que la UEFA establece es que los símbolos políticos , sean los que sean no deben ser exhibidos en un campo de futbol.
Esta muy claro que cualquier bandera que no sea de las reconocidas oficialmente son símbolos políticos.
La obsesión por la estelada ha relegado lamentablemente a la que es la bandera de Catalunya , la señyera cuatribarrada sin aditivos que como bandera oficial que representa a todos los catalanes no es símbolo político y no tiene problemas por estar en los campos de futbol.
Al.lucinant
Berlin, 18/05/2016 a les 14:36
+20
-2
com es materialitza dia a dia la cultura de la censura i la falta de llibertat d' expresiò amb els que el gobierno escanyol castiga als seus súbdits. L ' excusa: la Constituciò. Qui digui que la merda de la Constituciò espanyola és l'instrument per garantir la democràcia s' equivoca i de molt.
Marxem ja ||*||
Nazis
Anònim, 18/05/2016 a les 14:38
+23
-1
I com se sap les que no són constitucionals? Surt la senyera a la consti? I landalusa? És constitucional la del Barça? I una espanyola sense cap escut al mig? Aviat sino anem al camp vestits de flamencos o amb unes castanyoles serà anticonstitucional, que es fotin al cul la seva democràcia!
Idees, idees...
Anònim, 18/05/2016 a les 14:51
+19
-0
Per què no un gran mural estelada a tot el camp?
L'estalada al cor
Anònim, 18/05/2016 a les 15:05
+15
-1
Tots amb una semarreta amb l'estelada pintada sota la camisa o el jersei. Dins del camp ens la treiem i la fem onejar.
Ensenya anticonstitucional?
Miquel Soler, 18/05/2016 a les 15:06
+18
-0
En quin article de la Constitució espanyola diu que les estelades siguin "anticonstitucionals"? De fet, hi ha algun article que parli de banderes anticonstitucionals? Suposo que seran igual d'estrictes amb les banderes franquistes i les nazis. O no?
@ a tots
Anònim, 18/05/2016 a les 15:11
+9
-18
Si sou independentistes perque hi aneu a Madrid...??? que hi pinteu.. o també jugueu a la puta i la ramoneta en termens futbolistics, una altra cosa es que socis del Barça i simpatisans de l´equip que no son independentistes hi vulguin anar, i si teniu tants i tants problemes, doncs feu que el Barça no jugi mes la Copa del Rei, ja no tindreu ni problemes de banderes ni xiulades, pero crec jo que vec molta falsetat dins de la independencia.. no se pas no se pas....
No hi han estelades no hi ha afició
Wagner, 18/05/2016 a les 15:26
+15
-1
Proposo que ningú hi vagi, això demostraria absolut despreci per Espanya, les seves pseudolleis antidemocrates i contra la llibertat d'expressió, i el seu rei. Ja es hora de no tanta festa i mes contundencia, espero que els hooligans es deixin de xorrades, com es la cel·lebració de titols espanyolistes que ens degraden.
Senyera
Anònim, 18/05/2016 a les 15:30
+11
-11
L'estelada es anticonstitucional al igual que la bandera del "pollo" i totes les franquistes. Si les prohibeixen totes per igual em sembla be. Podem portar la senyera que es la historica i autentica bandera de Catalunya.
bandera negra
Quim (et), 18/05/2016 a les 15:45
+10
-2
Tothom amb banderes negres; sols un drap negre!

I ja explicaran els corresponsals estrangers què vol dir que haguem d'anar amb una bandera negra!!!!!!

I fora bo que els jugadors del Barça sortissin al camp amb una estalada; no per que estiguin d'acord amb la independència o no (que això és llibertat seva) si no com a mostra de repulsa per la manca de llibertat d'expresió a l'estat espanyol.
Pensava anar a la final amb una estelada
Anònim FART i TIP, 18/05/2016 a les 15:54
+16
-1
Ara entraré al camp amb 100 estelades per repartir-les.

CONTRA MÉS AMENACES I MÉS RESPRESSIÓ , MÉS SEREM ELS QUE DEFENSEM EL NOSTRE POBLE.
badera negra
Anònim, 18/05/2016 a les 15:57
+10
-2
aixi recordarem a la gent ke var lluita per el meu país...

CATALUNYA
Tots amb gibraltar
Anònim, 18/05/2016 a les 15:58
+17
-0
Tots amb una bandera de gibraltar!!
I tant si entrerem
Anònim, 18/05/2016 a les 16:15
+10
-1
ANIREM AMB L'ESTELADA PINTADA A LA ROBA.
Pero ninguno pica donde mas duele
S.Maturin, 18/05/2016 a les 16:16
+8
-0
Con devolver las entradas y no ir a ningún partido fuera de Catalunya, Y hacerles pasar las mil y una cuando ellos juegan aqui, solucionado. Cuando los campos queden semi vacíos ya espabilaran, pero es como todo el fútbol antes que la familia o las ideas.
A la final de la Copa tots amb estelades... dels Estats Units !
Quico Ventalló, 18/05/2016 a les 16:45
+13
-0
1- tindria impacte mundial i serviria per internacionalitzar el procés cap a la República Catalana.

2- seria un escàndol si els espanyols segrestessin la bandera USA.

3- cal que una entitat o partits assumeixin la idea i la logística i subministrament del material.

4- Enfonsaríem, encara més, la "Marca España"!



DONCS...
Anònim, 18/05/2016 a les 16:50
+7
-0
TOTS AMB BANDERES NEGRES
Solo a idiotas
Anònim, 18/05/2016 a les 17:23
+1
-5
Nadie negará asistir con la senyera.
Pero si hay lo que aquí tanto presumís, pues id a enseñarlas.
Hay un comentario en un post anterior que dice de no gastar ni un duro en Madrid. Es lo mejor para que nos recuerden lo de tacaños.
Hay que ser idiota ycon carnet de idiota para leer estos comentarios.
Banderas negras, banderas de Gibraltar, banderas con el aguilucho... Es mas fácil, no juguéis la copa en la que no queréis participar y punto.
Si por algo quiero que llegue la Independencia, es por ver al Barça o lo que quede de él, jugando contra el Terrassa. Eso si, con muchas banderas esteladas y silvatos
Bandera Barcelona
pere1347899, 18/05/2016 a les 17:24
+0
-4
Prohibida la estelada, el Barça debería ir con la bandera de la ciudad de Barcelona con la Creu de Sant Jordi.
spaincrisis.blogspot.com/2016/05/prohibida-la-estelada-el-barca-deberia.html
Pérdida de tiempo
Anònim, 18/05/2016 a les 17:39
+5
-17
Dedicaos a reivindicar derechos sociales y cosas útiles y no a emprender batallas estériles por un trapo que no vale para nada, al igual que la bandera espanyola. Pero claro ya sabemos que los nacionalismos se retroalimentan unos a otros y en especial el catalán y el espanyol.... Ala a echar la tarde viendo como 11 millonarios dan patadas a un balón!
REPUBLICA CATALANA
J.M.Pol, 18/05/2016 a les 18:18
+6
-1
..tot en pro de la "seva" democracia.
A la merda. Fotem el camp d aquest pseudo pais de pandereta.

VISCA LA REPUBLICA CATALANA

|☆|
||||
A la final de la Copa tots amb estelades... dels Estats Units !
Quico Ventalló, 18/05/2016 a les 18:22
+2
-0
1- tindria impacte mundial i serviria per internacionalitzar el procés cap a la República Catalana.

2- seria un escàndol si els espanyols segrestessin la bandera USA.

3- cal que una entitat o partits assumeixin la idea i la logística i subministrament del material.

4- Enfonsaríem, encara més, la "Marca España"!



Formar una gran estalada
Anònim, 18/05/2016 a les 18:37
+3
-0
Es podria organitzar un gran mosaic en forma d estalada o encara seria més gran que es pogués organitzar amb samarretes o gorres de colors una gran estalada amb la gent del públic culer i així l estalada seria present durant tot el partit recordant qui som i què volem
BANDERA CUBANA
Anònim, 18/05/2016 a les 18:39
+1
-0
Portem la bandera cubana, mare de l'estelada
fem volar un dron
simonet, 18/05/2016 a les 18:39
+2
-0
carregat d'estelades des de fora del camp.

Quan passi per damunt de l'afició del Barçà, que descarregui les estelades.

I todos contentos!
Mira que sois cortos.
Anònim, 18/05/2016 a les 18:40
+2
-10
Si en el futuro cataluña es independiente y decide que su bandera oficial (que a día de hoy no lo es), sea la estelada podrá ondearse en todos los campos de futbol del Mundo sin problemas. Pero la realidad es que a día de hoy la única bandera oficial de Cataluña es la cuatribarrada y la estelada no representa más que una opción POLITICA, que apoya menos del 50% de los catalanes y por eso la UEFA sanciónó al Barca, porque se va a un partido de FutboL no a un MITIN..¿Tan dificil es entender esto?
"tal com fixa la Ley del Deporte"?
simonet, 18/05/2016 a les 18:43
+4
-0
La llei de l'esport espanyola no diu res de símbols anticonstitucionals.

L'excusa que han fet servir per prohibir les estelades és que poden provocar reaccions violentes per part d'altres aficionats.

Però la bandera espanyola també pot provocar reaccions violentes, i no la prohibeixen pas.

En fi, l'espanyolisme de tota la vida disfressat de defensa de la constitució.
que cadascú porti un tros d'estelada
simonet, 18/05/2016 a les 18:45
+3
-0
amagada a dins de la roba interior.

A dins del camp uneixen tots els trossos amb velcro.

I todos contentos!
Me la sua el que diguin a madrizz
Anònim, 18/05/2016 a les 19:16
+1
-1
¡¡¡ A desobeir tots !!!
Merde i més merde
Anònim, 18/05/2016 a les 19:46
+1
-2
Com el Barça perdi la final de Copa, despres si que hi haura banderes i banderols... uffff quina po...
Bandera cubana
Anònim, 18/05/2016 a les 21:04
+0
-0
Doncs omplim l'estadi de banderes cubanes
Gibraltar
Mercè B., 18/05/2016 a les 21:57
+1
-0
Us imagineu quin rebot agafarien si els culers anessin amb banderes de Gibraltar? És només una idea més.