xarxes socials

El Govern s'apunta al «boom» de Telegram

La Generalitat es converteix en el primer govern d'Europa en utilitzar l'aplicació de missatgeria instània per difondre notícies de servei ciutadà | Des del 2014 ja es disposava d'un canal del 012

per ACN, 15 de maig de 2016 a les 10:22 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 15 de maig de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

El Govern, com NacióDigital, també és a Telegram. Foto: Adrià Costa


El Govern de Catalunya ha començat d'utilitzar el Telegram,  l'aplicació de missatge instantània més popular entre periodistes i polítics. L'objectiu és difondre notícies, continguts i informacions “d’alt valor de servei per a la ciutadania” amb un llenguatge “planer i proper”, segons una nota del Govern.


Es tracta del primer govern europeu que actua a través d’aquesta eina, tal com ja fan alguns mitjans de comunicació –entre els quals NacióDigital-, partits polítics i empreses. Aquest canal s’afegeix al servei de consultes del 012 a través de missatgeria instantània que ja s’ofereix des del 2014. L’activitat s’emmarca en la voluntat d’oferir una administració “puntera” que fa efectius els principis de transparència, col·laboració i participació.

Els canals de Telegram permeten trametre missatges a un nombre il·limitat de subscriptors i s’hi pot accedir cercant el nom del canal (gencat) o bé a través d’una adreça web (telegram.me/gencat). Posant aquesta adreça a un navegador, s’obre automàticament el canal a Telegram i, un cop subscrits, els usuaris poden llegir l’historial de missatges complet.

Des del setembre del 2014 la Generalitat ja és a Telegram, on disposa d’un servei d’atenció ciutadana del 012 a través de missatges de text (telegram.me/gencat012), que es va anar ampliant progressivament a tots els temes relacionats amb la Generalitat. El servei d’atenció per Telegram és gratuït i funciona com a complement de l’atenció telefònica del 012.

Des del febrer de l’any passat s’han atès prop de 7.000 consultes que s’han respost “de manera immediata, des d’una font fiable i actualitzada en temps real”. Les peticions pregunten sobre l’estat de resolució d’expedients i altres problemes de temàtica molt diversa que afecten els usuaris que les formulen, com ara informació de servei sobre els horaris i les línies de trens de rodalies, suport en el pagament de multes de trànsit, assessorament en la tramitació de cèdules d’habitabilitat, beques i preinscripcions escolars i universitàries, etc.


100 milions d'usuaris actius

El febrer del 2016 Telegram comptava amb 100 milions d’usuaris actius. L’eina permet xats bidireccionals, de persona a persona, grups de fins a 5.000 usuaris i canals unidireccionals, que serveixen per enviar missatges d’un emissor a molts receptors. Des d’un punt de vista tècnic destaca per la seguretat en les comunicacions i per disposar d’una interfície de programació d’aplicacions oberta i un protocol lliure. També permet enviar arxius de fins a 1,5 GB.

Finalment, una altra de les funcionalitats a tenir en compte són les plataformes de bots, aplicacions de tercers que s’executen dins de Telegram. Els usuaris poden interactuar amb aquests motors de cerca mitjançant l’enviament d’ordres i peticions en línia amb diferents comandaments.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

També hauries de llegir
Fa 156 setmanes

NacióDigital, també a Telegram

Arxivat a:
Tecnologia
Participació