​El saló Alimentaria tanca amb un 2% més de visitants internacionals

La fira de l'alimentació i les begudes es consolida amb 140.000 assistents | El president Josep Lluís Bonet ressalta el paper positiu del certamen en l'exportació de la indústria catalana i espanyola ressalta el rol d'aparador de la indústria alimentària espanyola

Redacció
28 d'abril del 2016
Actualitzat a les 19:30h

El saló Alimentaria 2016 de la Fira de Barcelona. Foto: Saló Alimentaria


Alimentaria, que celebra aquest any el seu 40 aniversari i la 21a edició, tanca aquest dijous amb un creixement del 2% de visitants internacionals. Sumen 44.000, el 32% del total de 140.000 que ha rebut. La fira de l'alimentació i la beguda és bianual i la següent se celebrarà del 16 al 19 d'abril del 2018 al recinte Gran Via de Fira de Barcelona, segons ha informat aquest dijous el saló en un comunicat.

El certamen ha consolidat els 140.000 visitants registrats fa dos anys, i ha aconseguit atreure'n de 157 països, 16 més que el 2014. Dels 44.000 internacionals, la meitat procedeix d'Europa. Després se situen els dels Estats Units, d'Amèrica Llatina i Àsia. Aquest any destaca el creixement de visitants dels Emirats Àrabs Units, i els procedents de països que no hi havien anat mai: Tunísia, Algèria, Oman, Kuwait, l'Aràbia Saudita, Nigèria, el Congo i Moçambic.

A la fira hi han participat 4.000 empreses exportadores procedents de 78 països. A més a més, Alimentaria ha convidat a 800 compradors estrangers d'alt nivell, un 62% més que el 2014. Es tracta d'importadors i distribuïdors d'Europa, l'Àsia, Llatinoamèrica i els Estats Units que han celebrat 11.200 reunions de negocis amb expositors, un 12% més que en la darrera edició.

Augmenta el coneixement del producte i la demanda interna

El president de Fira de Barcelona i d'Alimentaria, Josep Lluís Bonet, ha destacat que l'esdeveniment "es consolida com una gran plataforma per a l'exportació de la indústria alimentària espanyola". Segons ell, s'aprecia un major coneixement dels productes catalans i espanyols i un posicionament més "prèmium", fet que repercutirà favorablement en les exportacions.

El director general d'Alimentaria Exhibitions, J. Antoni Valls, considera que s'ha fet un pas molt important en la projecció exterior "arribant a mercats clau per al futur de la indústria alimentària" i en especial per productes com el vi, l'oli o els carnis. A més de la internacionalització, la força de la demanda interna s'ha reflectit aquest any.
Arxivat a