​Barcelona crea un canal contra talls de subministrament a famílies vulnerables

L'Ajuntament reclama complir la Llei 24/2015 que prohibeix talls sense comprovar la situació dels afectats | Les queixes es poden fer a través del web de Serveis Socials de l'Ajuntament

Redacció
28 d'abril del 2016
Actualitzat a les 12:14h
L'Ajuntament de Barcelona ha creat un canal perquè les persones en una "situació de vulnerabilitat" que es trobin davant d'un tall de subministrament alertin al consistori perquè intercedeixi reclamant l'aplicació de la Llei 24/2015, que prohibeix efectuar un tall sense comprovar la situació dels afectats.

El consistori comprovarà que la persona afectada compleixi els requisits establerts i, en cas positiu, redactarà un informe i reclamarà a la companyia subministradora que no executi el tall, ha informat el consistori aquest dimecres en un comunicat. Si el tall ja s'hagués produït, el govern exigirà el restabliment i iniciarà un procediment sancionador a l'empresa subministradora.

La tinent d'alcalde de Drets Socials, Laia Ortiz, ha explicat que l'objectiu del canal és informar la ciutadania dels seus drets i facilitar-los el seu ús, i que suposa un gir a les polítiques contra la pobresa energètica respecte a l'anterior executiu municipal, "passant d'assumir les factures a exigir a les empreses el compliment de les seves obligacions".

Les queixes es podran fer a través del web de Serveis Socials de l'Ajuntament o mitjançant alguns telèfons municipals i, una vegada registrada, l'Institut Municipal de Serveis Socials gestionarà els tràmits pertinents.

L'hivern passat, el consistori va posar en marxa els Punts d'Atenció a la Pobresa Energètica (Pape) en els barris més afectats per informar a la ciutadania dels seus drets com a consumidors i realitzar "auditories energètiques". Els Pape han funcionat com a prova pilot i ho tornaran a fer la tardor que ve amb l'objectiu que operin durant tots els mesos de l'any.
Arxivat a