SITGES NEXT

El Sitges Next premiarà la innovació en comunicació i els nous talents

La segona edició del festival se celebrarà el 29 i 30 d'abril i hi inclourà ponències, tallers a més del concurs de les campanyes més innovadores

per Elisenda Pallarés , 27 d'abril de 2016 a les 16:34 |
Presentació del Sitges Next | ACN
Aquesta informació es va publicar originalment el 27 d'abril de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Sitges acollirà aquest cap de setmana la segona edició del festival d'innovació en comunicació i new media Sitges Next. El festival ja té a punt la seva proposta amb vuit conferències, dos tallers i la projecció i l'entrega de premis de les campanyes més innovadores.

"El festival va néixer per cobrir un buit, ja que no hi havia un lloc de trobada per als publicistes", ha dit avui el seu director, Xavier Duran, a la presentació del festival. Duran ha destacat que Catalunya ha estat sempre "capdavantera" en el sector i ha recordat que fa 100 anys que el Pere Prat Gaballí va impartir la primera classe de publicitat. Jordi Mas, regidor de l'Ajuntament de Sitges, també ha ressaltat que "mancava un lloc de trobada per a la innovació tecnològica i Sitges volia albergar-lo".  


Josep María Quintana, responsable de programació del festival, ha explicat que Sitges Next 2016 s’articula a través de vuit conferències i dos tallers. "Comptem amb convidats de primer nivell que presenten les noves tecnologies perquè puguin ser aplicades al sector. Ens explicaran traduir el Big Data per a fer publicitat", ha afirmat Quintana.

Premiant la innovació


Sitges Next 2016 també premiarà a una gala els treballs més innovadors en comunicació. Set categories estructuren els diferents segments: Innovació, Estratègia i Creativitat, Continguts, Data i Tecnologia, New Media, What’s Next i Talent. "Ara ja no sols es premia la creativitat, sinó la capacitat d'aprofitar les dades per a crear", ha destacat Xavier Duran.

Tot i que aquest any es podien presentar als premis agències i creatius de tot el món, les 60 campanyes que aspiren als premis són de l'estat espanyol. "Pretenem incentivar la innovació i que participin anunciats i creatius independents i no sols a les grans agències", diu el director del festival. Per a Duran el Sitges Next és un escenari perfecte per a fer networking i donar a conèixer els nous talents.

 
El neuromàrqueting, Big Data i Google, alguns dels protagonistes

El festival ofereix les conferències 'Com sobreviure al Big Data', amb Juan de Dios Llamas, director d’intel·ligència digital de JWT, i el taller 'L’ètica com a avantatge competitiu en la publicitat', amb Gem Romero, director de planificació estratègica de LOLA MullenLowe.

La ponència Innovació al servei de la creativitat tindrà com a protagonista Google. Gema Núñez, consultora d’Agències Creatives de Google, presentarà les innovacions tecnològiques de l’empresa al servei de la creativitat publicitària. La guardonada agència Visyon 360, de producció interactiva i generació de continguts a través de tecnologies emergents, oferirà la conferència 'El poder dels new media', de la mà de Xavi Conesa, director de serveis per als clients. Serà una sessió interactiva on es posarà a disposició del públic la tecnologia amb la qual treballa l’empresa: realitat augmentada, realitat virtual, wearables o experiències 4D.

La taula rodona 'El futur del Branded Content' posarà de manifest les controvèrsies d’aquesta disciplina emergent, a través de la discussió amb professionals de diferents àmbits. Sitges Next també tindrà en compte el vessant més artístic de la comunicació amb la conferència 'Quan l’art i la innovació es fusionen'. L’estudi EspadaySantacruz mostrarà alguns dels seus projectes més notoris, el seu procés creatiu i posada en escena, fruit d’una contínua investigació sobre la tecnologia digital i l’storytelling.


 

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació